Český trh má pro nás velký potenciál

Ing. Lucie Eliášová / „Franšízantům sítě zaručuje franšízová smlouva územní exkluzivitu na předem stanovené území. Nemusí se tak bát konkurence, která by mu vznikla v rámci sítě."
pondělí
10.12.2018
Dobře vedená pobočka dosahuje zisku již rok po otevření, do 5 let představuje pro majitele pasivní příjem, prozrazuje Lucie Eliášová, ředitelka franšízové sítě Extéria Market.
 

Jak se Vám daří s franšízovými pobočkami Extéria Market obsazovat Českou republiku?
Vidíme, že zájem o podnikání s Extéria Marketem v České republice je, nyní se nám například podařilo nejnověji otevřít pobočku v Hodoníně a také v Uherském Hradišti. Stále zůstává spousta neobsazených okresů, o které se mohou zájemci ucházet.

Služby vašich poboček a franšízantů jsou určeny zejména pro podnikatele a firmy, kteří mají zákonnou povinnost řešit problematiku, se kterou jim pomáháte. Jaký je ze stran firem o vaše služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany zájem?
Klienti si naše služby chválí zejména proto, že se ve složité problematice bezpečnosti práce a požární ochrany nechtějí sami orientovat a ztrácet nad těmito věcmi čas, proto za ně tyto povinnosti vyřešíme my, a oni se mohou věnovat svému podnikání. Většinou také nemají vůbec představu, co všechno a v jakém rozsahu mají řešit, takže jsou mnohdy překvapeni, že i oni jako malá firma musí důkladně řešit BOZP a PO.

Jaký v současné době vidíte v České republice potenciál, co se pobočkové sítě týká?
Jak jsem již říkala, potenciál v Česku je opravdu velký. Momentálně hledáme franšízanty pro otevření poboček například v Plzni, Českých Budějovicích, Praze, Mladé Boleslavi, Nymburce, České Lípě, Litoměřicích, Znojmě a dalších městech. Naším cílem je, aby byla zachována územní exkluzivita pro jednotlivá obchodní místa. Aktuálně také hledáme partnera pro převzetí centrálou zavedeného Extéria Marketu v okrese Tábor, který je plně k dispozici tomu, kdo má zájem být franšízantem, podnikat pod naší značkou a přijít k hotovému.

Působíte také na Slovensku. Jak se vám tam daří a jaké máte ambice na tamním trhu? Pokud se nemýlím, hledáte zde master-franšízanta.
Ano, na Slovensku hledáme master-franšízanta pro řízení a provozování poboček na celém tamním trhu. Master-franšízant získá unikátní know-how, díky kterému dokáže v průběhu jednoho roku obsadit téměř celé území Slovenska. Dále dostává provozní manuál - systémovou příručku na řízení celého státu franšízové centrály Extéria. De facto je to ucelená kuchařka pro podnikaní ve franšízové síti Extéria, kde podnikatel najde všechno potřebné pro úspěch v tomto podnikání. S využitím jedinečného know-how se stane master-franšízant do dvou let lídrem na trhu v oblasti poskytovaní služeb BOZP a PO, tak jak tomu bylo v České republice.

Prozraďte nám, pro koho je franšíza Extéria Market vhodná?
Franšíza Extéria Market je vhodná především pro osoby s obchodním duchem, zájmem a odhodláním budovat svou firmu ve svém městě. Vítané jsou zkušenosti s obchodním jednáním a vedením týmu lidí. Velkou výhodou konceptu je, že franšízanti nemusí budovat velké provozovny ani sklady. Pro provozování franšízy stačí obchodní místo na frekventované ulici se dvěma místnostmi. Investice do založení obchodního místa Extéria Market je tak skutečně minimální, návratnost rychlá. Dobře vedená pobočka dosahuje zisku již rok po svém otevření, a do 5 let představuje pro majitele pasivní příjem. Franšízant nemusí rozumět oboru BOZP a PO, soustředí se pouze na obchod, a navíc si buduje vlastní firmu s pasivním příjmem a stabilitou.

Můžete se s námi podělit o zkušenosti vašich stávajících franšízantů? Jak se jim v podnikání pod vaší značkou daří?
Jako příklad můžeme uvést zavedenou pobočku v Praze, která působí v síti Extéria již přes tři roky. Majitelky této pobočky před vstupem do sítě působily v oboru bankovnictví, a pro zakoupení franšízy Extéria Market se rozhodly především kvůli časové flexibilitě vzhledem k rodinným povinnostem, dále pro možnost ovlivnit výši výdělku a možnosti podílet se na rozhodování a vedení lidí. Tím největším impulsem pak byla především atraktivita produktu, jeho na jedné straně jednoduchost, a na druhé straně důležitost, která jim přišla jako velmi zajímavým "artiklem" na poli podnikání. Dnes patří tato franšízová pobočka mezi nejlepší sítě Extéria, která dosahuje průměrných měsíčních obratů ve výši 600 tisíc Kč.


Školení pro franšízanty / Kromě vstupních a nástavbových produktových školení pořádá centrála sítě Extéria každý měsíc workshopy obchodních dovedností pro majitele poboček a jejich týmy obchodníků, kde vedle informací o produktech dostávají také školení komunikace s klientem a vnímání potřeb klienta.