Ve znamení nového designu

10 let spolupráce / Minimální investice do otevření pobočky PONT to go začíná na 1 milionu Kč. Její návratnosti může franšízant dosáhnout během 3 až 5 let. Smlouvu s franšízanty uzavírá franšízor na 10 let.
pondělí
25.02.2019
O tom, zda zájemce o podnikání pod značkou PONT to go získá franšízovou licenci, rozhoduje zejména místo, kde chce svůj obchod otevřít.
 

Pobočková síť franšízového konceptu Pont to go včetně předchozích Pont Market čítá v současné době celkem 29 provozoven po celé České republice. Většinu z nich, 27 poboček, provozuje společnost JPServis jako franšízor, dvě jsou pak v rukách franšízových partnerů. Důvodem nízkého počtu franšíz však rozhodně není nezájem ze strany potenciálních franšízantů. „Pro udělení franšízové licence je pro nás rozhodující místo, kde by nová prodejna měla vzniknout. Ročně máme několik desítek zájemců, ale bohužel prostor, kterým disponují není vždy vhodný pro náš koncept. Proto také franšízu nemůžeme svěřit každému,“ vysvětluje Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.

Většinu obchodů pod hlavičkou Pont to go najdeme v uzlech hromadné dopravy, zdravotnických zařízeních nebo kancelářských komplexech. Zatím poslední franšíza zahájila svůj provoz na Kavčích horách v budově České televize, která je určena pro zaměstnance pracující uvnitř areálu. A jaké parametry musí prodejna Pont to go splňovat? Její velikost by se měla pohybovat mezi 30 až 120 m2 a nacházet se na velmi frekventovaném místě.

Rok 2018 byl pro společnost JPServis ve znamení dokončení kompletního designu konceptu Pont to go. A nešlo „jen“ o branding či změnu podoby prodejen. Změny se týkají i nabízeného sortimentu, kde je větší důraz kladen například na čerstvé produkty nebo principy pohybu zákazníků na prodejnách a jejich styl obsluhy. Nyní je firma ve fázi, kdy bylo dokončeno vzorkování a testování, na řadu tak přichází realizace. „V srpnu loňského roku jsme otevřeli první prodejnu Pont to go na nádraží v Havlíčkově Brodě, ale ta ještě nebyla plně realizována dle nových principů. Nyní intenzivně pracujeme na připravovaném remodelingu jedné z našich top prodejen na Masarykově nádraží, kde nás mimo jiné zdrželi například památkáři nebo hasiči,“ prozrazuje Marek Cagášek s tím, že všechna potřebná povolení jsou již vyřízena, takže už vedení firmy mohlo konečně zakroužkovat termín v kalendáři. Na jaře se také otevřou prodejny v Karlových Varech a Sokolově. Postupně pak bude JPServis pracovat na re-brandingu celé sítě.

Pestrý pro značku PONT to go bude i rok letošní. Franšízor se chce i nadále zaměřit na rozšiřování sítě, a to jak vlastními silami, tak i prostřednictvím franšíz. „Čeká nás postupná inovace a změna značky na PONT to go u starších prodejen a stranou nezůstanou ani naše další koncepty jako BioPoint, Minit nebo BistroPoint.  Naše mateřská společnost JLV, a.s. letos oslaví 60 let na trhu, my budeme slavit v roce 2020 celkem 25 let na trhu,“ dodává Cagášek.


Franšízanti z různých sfér / Prodejnu v Opavě již léta jako franšízu provozuje její bývalá vedoucí. Obchod v České televizi otevřela společnost JPServis společně s partnerem, který zajišťuje stravování v celé budově.