Česko jako cíl / Momentálně BodyChief doručuje krabičky do více než 30 míst ve Varšavě a do téměř 700 okolních měst. Vlastní franšízové provozy také v Anglii a Německu. V Česku hledá 2 zájemce o franšízu.
pondělí
15.04.2019
Zajímá vás podnikání o oblasti zdravého stravování? Co takhle franšíza Body Chief s očekávanou návratností investice okolo 12 měsíců? Pro český trh hledá dva franšízanty.
 

Po třech letech rozvoje na domácím polském trhu se franšízová značka BodyChief, která působí v oblasti dietního cateringu prostřednictvím krabiček, rozhodla pro expanzi na zahraniční trhy. Vedení sítě došlo, že zájem o zdravý životní styl by mohli mít zákazníci i v jiných zemích. „Jasnější obrysy získala tato naše vize v momentě, kdy se objevil partner, který se rozhodl naši značku představit na britském trhu. To byl první krok, k zahraniční expanzi. Nedlouho poté jsme podepsali smlouvu s podnikatelem z Německa a nyní hledáme zájemce o rozvoj značky BodyChief i v Česku,“ říká Paulina Zatorska, která má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.

Volba na Českou republiku, jako další destinaci pro rozvoj sítě, padla zejména pro její geografickou polohu. Navíc zvyky, kultura a české jídlo jsou těm polským poměrně podobné. Na tuzemském trhu počítá BodyChief s udělením dvou franšízových licencí. Důvodem tak nízkého počtu je fakt, že není v zájmu společnosti, aby si franšízanti navzájem v rámci lokality konkurovali. Cílem je, umožnit jím dostatečný prostor pro rozvoj podnikání s franšízovou licencí.

Proto hledá vedení značky vynalézavé a angažované franšízanty s nadšením pro zdravé potraviny a životní styl, kteří uvedou na trh nový produkt a osloví s ním zákazníky. Podmínkou navázání spolupráce jsou zkušenosti z potravinářského průmyslu a také znalosti a zkušenosti v oblasti prodeje a marketingu, zejména při uvádění produktů do nových lokalit. Velmi důležitá pro budoucího franšízového partnera je znalost místního trhu. Stejně tak je třeba, aby měl franšízant BodyChief dostatečný kapitál potřebný k pokrytí investičních i provozních nákladů.

„Náš franšízant musí být připraven k samostatnému podnikání. Samozřejmě, že jim poskytujeme pomoc a podporu v každém okamžiku. Nicméně, franšízant je osoba zodpovědná za všechna rozhodnutí. Partner, který s námi bude pracovat, bude zodpovědný za výrobu sad, pokud si vybere franšízový model s vlastní výrobou, proces prodeje, dodání zákazníkům a marketing. Měl by se také řídit standardy společnosti a splnit konkrétní plán prodeje,“ vysvětluje Paulina Zátorská.

Cena franšízové licence BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do přizpůsobení prostoru na výrobu, nákup/leasing prostředků na dodání, náklady na prodej, franšízové ​​náklady. Poplatek za úvodní balíček zahrnující internetovou stránku, kterou bud franšízant využívat, systém objednávek, dokumentace pro řidiče a přístup k mailům a doméně, pak stojí 4 tisíce eur. Marketingový poplatek činí 500 eur měsíčně. S návratem investice může franšízant dle Pauliny Zatorske počítat v horizontu jednoho roku.

BodyChief zákazníkům nabízí čerstvou, zdravou a vyváženou stravu, která za den obsahuje 5 jídel. U BodyChief si přijdou na své i lidé se speciálními požadavky na stravování, v nabídce totiž má širokou škálu diet v různých možnostech kalorií, jako je například bezlepková dieta, vegetariánská strava nebo dieta Junior. „Máme několik typů klientů, ale obvykle to jsou lidé, kteří chtějí zhubnout, jíst zdravě, sportovci nebo lidi s náročným zaměstnáním,“ doplňuje Paulina Zatorska.


Krabičky na přání / Nabízené produkty se BodyChief snaží přizpůsobit místním trhům. Kromě návrhů franšízanta mohou nabídku ovlivnit i sami zákazníci, kteří se pokrmy této značky stravují.