Zisk v krabičkách
Po třech letech rozvoje na domácím polském trhu se franšízová značka BodyChief, která působí v oblasti dietního cateringu prostřednictvím krabiček, rozhodla pro expanzi na zahraniční trhy. Vedení sítě došlo, že zájem o zdravý životní styl by mohli mít zákazníci i v jiných zemích. „Jasnější obrysy získala tato naše vize v momentě, kdy se objevil partner, který se rozhodl naši značku představit na britském trhu. To byl první krok, k zahraniční expanzi. Nedlouho poté jsme podepsali smlouvu s podnikatelem z Německa a nyní hledáme zájemce o rozvoj značky BodyChief i v Česku,“ říká Paulina Zatorska, která má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.
Volba na Českou republiku, jako další destinaci pro rozvoj sítě, padla zejména pro její geografickou polohu. Navíc zvyky, kultura a české jídlo jsou těm polským poměrně podobné. Na tuzemském trhu počítá BodyChief s udělením dvou franšízových licencí. Důvodem tak nízkého počtu je fakt, že není v zájmu společnosti, aby si franšízanti navzájem v rámci lokality konkurovali. Cílem je, umožnit jím dostatečný prostor pro rozvoj podnikání s franšízovou licencí.
Proto hledá vedení značky vynalézavé a angažované franšízanty s nadšením pro zdravé potraviny a životní styl, kteří uvedou na trh nový produkt a osloví s ním zákazníky. Podmínkou navázání spolupráce jsou zkušenosti z potravinářského průmyslu a také znalosti a zkušenosti v oblasti prodeje a marketingu, zejména při uvádění produktů do nových lokalit. Velmi důležitá pro budoucího franšízového partnera je znalost místního trhu. Stejně tak je třeba, aby měl franšízant BodyChief dostatečný kapitál potřebný k pokrytí investičních i provozních nákladů.
„Náš franšízant musí být připraven k samostatnému podnikání. Samozřejmě, že jim poskytujeme pomoc a podporu v každém okamžiku. Nicméně, franšízant je osoba zodpovědná za všechna rozhodnutí. Partner, který s námi bude pracovat, bude zodpovědný za výrobu sad, pokud si vybere franšízový model s vlastní výrobou, proces prodeje, dodání zákazníkům a marketing. Měl by se také řídit standardy společnosti a splnit konkrétní plán prodeje,“ vysvětluje Paulina Zátorská.
Cena franšízové licence BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do přizpůsobení prostoru na výrobu, nákup/leasing prostředků na dodání, náklady na prodej, franšízové náklady. Poplatek za úvodní balíček zahrnující internetovou stránku, kterou bud franšízant využívat, systém objednávek, dokumentace pro řidiče a přístup k mailům a doméně, pak stojí 4 tisíce eur. Marketingový poplatek činí 500 eur měsíčně. S návratem investice může franšízant dle Pauliny Zatorske počítat v horizontu jednoho roku.
BodyChief zákazníkům nabízí čerstvou, zdravou a vyváženou stravu, která za den obsahuje 5 jídel. U BodyChief si přijdou na své i lidé se speciálními požadavky na stravování, v nabídce totiž má širokou škálu diet v různých možnostech kalorií, jako je například bezlepková dieta, vegetariánská strava nebo dieta Junior. „Máme několik typů klientů, ale obvykle to jsou lidé, kteří chtějí zhubnout, jíst zdravě, sportovci nebo lidi s náročným zaměstnáním,“ doplňuje Paulina Zatorska.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Populární na fóru
Kosmetika s vůní Baltu
Příspěvek byl smazán z důvodu reklamního sdělení. Redakce Franchising.cz
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...