Odpovědnost za životní prostředí / Nákup potravin a surovin bez obalu na váhu není nic nového, stačí se vrátit do nedávné minulosti. Nové na tom je poznání, že nezatěžujeme přírodu nepotřebnými obaly, naopak vracíme se k těm dlouhodobě udržitelným. Zároveň je o tento způsob prodeje stále větší zájem, nejde jen o krátkodobý trend.
Pátek
17.05.2019
Nadbytečná produkce obalů je celosvětový problém. Trendem je ho řešit obchody prodávající zboží ne balené, ale na váhu. Sází na to i nová značka FoodShop bezobalu.
 

Za tímto franšízovým konceptem stojí společnost Fitness Food Menu, která je české veřejnosti známá díky svému programu jídla v krabičkách. „Nápad na vytvoření sítě obchodů na principu FoodShopu bezobalu vznikl jako kompenzace k naší aktivitě Fitness Food Menu. V ní jsme se zaměřili na zdravé krabičkové stravování, což ovšem znamená, že denně k zákazníkům putují plastové krabičky,“ vysvětluje Lenka Volfová, spolumajitelka společnosti. „Uvědomujeme si však, co to představuje, proto jsme přišli s možností výroby a prodeje vlastních surovin koncovým zákazníkům – a to formou bez obalu,“ dodává.

Nezatěžovat svět, šetřit čas a nakupovat kvalitní produkty. To jsou hlavní myšlenky konceptu FoodShopu bez obalu. Zrealizovat je v rámci Česka hodlá společnost pomocí franšízových partnerů. Na základě zkušeností a zpětné vazby se koncept bude dále rozvíjet, inovovat a přizpůsobovat požadavkům zákazníků, nejde tedy o striktně danou formu. Již nyní je jasné, že FoodShopu bezobalu nespočívá jen v prodeji potravin a vlastních surovin ze zásobníků, a tím ušetření nadbytečných obalů, ale obsáhne i posezení z EKO nábytku vyrobeného z kartonů nebo třeba nabídku připravených koláčových směsí pro domácí dopečení. Tak je tomu i v první provozovně ve Znojmě.

Jak začít? 

I zde platí, že franšízant získává ideu, koncept a plnou podporu ze strany franšízora, což mu pomůže byznys nastartovat, ale nic není zcela zdarma. Volba odpovídajícího prostoru o velikosti min. 50 m2 s možností menšího posezení ve středním či větším městě, dostatek financí na zprovoznění dané prodejny a vstupní poplatek 100 tisíc Kč. Takové jsou základní investiční požadavky na franšízanta. „I my máme pocit odpovědnosti za vlastní jednání a tudíž víme, že určité ekologické cítění, sounáležitost a společenská hlediska jdou ruku v ruce se zájmem a pochopením cílů a smyslů projektu, franšízant musí také respektovat pravidla konceptu,“ doplňuje Lenka Volfová.

Základem tohoto nového konceptu je smysluplná a užitečná myšlenka, podpořená poptávkou trhu. V rámci franšíz FoodShop bezobalu získá franšízant harmonogram realizace zahrnující také předání know-how řízení prodejny, kompletní zajištění a vybavení provozovny (např. nábytek, zásobníky, suroviny), reklamní materiály, marketingovou podporu, školení aj. Relativně nízké vstupní náklady jsou doprovázeny předpokládanou návratností v horizontu jednoho roku. 


To nejlepší z regionu / Bonusem pro zákazníka je i fakt, že nakupuje kvalitní produkty s převahou z domácích výroben FoodShopu bez obalu nebo od dodavatelů z prověřených lokálních zdrojů. Zboží se tak dostává co nejkratší cestou ke spotřebiteli.