Sázka na hybrid
V Polsku otevřelo vedení této značky specializující se na prodej hybridních laků na nehty zatím poslední obchod v nákupním centru Starý pivovar v Poznani. Od zbylých prodejen, které na trhu má se liší zejména tím, že přímo v něm fungují dva nehtoví stylisté, kteří zájemcům o hybridní laky mohou hned na místě upravit jejich nehty. Jde o pilotní projekt sítě Semilac, která se jinak po celé zemi rozšiřuje prostřednictvím franšízových licencí, což má za cíl i u nás.
„Obchod ve Starém pivovaru bude hrát roli lakmusového papírku. Chceme prozkoumat, jaký potenciál tento náš zcela nový formát prodejny má, abychom jej případně mohli později využít v dalších lokalitách,“ vysvětluje Paulina Patelka, franšízová manažerka pro rozvoj sítě Semilac. Nová poznaňská pobočka tak bude první, kde se budou testovat veškeré novinky, které jsou stejně jako všechny další produkty vyráběny právě nedaleko Poznaně.
V Polsku se franšíza Semilac rozšiřuje zejména v prostorách nákupních center, svými pobočkami by tak chtěl poskytovatel licence, společnost Nesperta obsadit i ta česká. A nemusí to být cíl nereálný, vždyť k otevření prodejního ostrůvku Semilac v obchodním centru potřebuje franšízant zhruba 630 tisíc korun, což jako investice do vlastního podnikání není nijak obrovská částka. Za vynaložené finance získá franšízový partner pomoc při zařízení prostor a jejich vylepšování během trvání spolupráce, speciální IT software a také produkty, které jsou pro rozjezd obchodu nezbytné.
„Našim franšízantům pomáháme a radíme při výběru lokalit, ale také zprostředkováváme jednání s majitelem nemovitostí a podílíme se na podpisu nájemní smlouvy,“ dodává Paulina Patelka s tím, že velký důraz při spolupráci s franšízanty klade vedení značky na kvalitu poskytovaných služeb. Proto v rámci spolupráce garantuje odbornou přípravu zaměstnanců franšízanta. „Poradíme při výběru pracovníků, které pak školíme v oblasti prodejních a produktových dovedností. Poskytujeme také marketingovou podporu, vzděláváme franšízanty v marketingu prostřednictvím sociálních sítí, připravujeme pro ně propagační a marketingové materiály. Pomáháme při přípravě designu obchodu a uspořádání ostrova,“ doplňuje Paulina Patelka.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.