BforB podporuje podnikatele v regionech
Za uplynulých 10 let se z Business for Breakfast (BforB) stala v podstatě největší eventová agentura v zemi, která v nejrůznějších koutech republiky pořádá měsíčně průměrně 120 akcí měsíčně, všechny se zaměřením na rozvoj podnikání a růst členů jejich klubů. A právě organizaci takových setkání a otevíráno nových podnikatelských klubů ve svých regionech mají na starosti franšízanti tohoto původem britského konceptu. „Z 90 % se jedná o pravidelná klubová setkání, podnikatelské snídaně. Ten zbytek jsou akce klubového charakteru, které se pořádají regionálně nebo celorepublikově a jejich účelem je vytvořit pro členy BforB prostředí, ve kterém se mohou setkat napříč kluby a navázat kvalitní obchodní vztahy a rozvinout obchodní potenciál,“ vysvětluje zakladatelka BforB v České republice Kamila Zárychtová.
Právě budování kvalitních dlouhodobých obchodních kontaktů a vztahů je hlavním cílem, který podnikatelské kluby BforB mají. Podle Kamily Zárychtové k jejich budování a rozvíjení přispívají právě pravidelná setkávání se stejnými lidmi, tedy členy klubů. Díky nim totiž získávají příležitost otevřeně komunikovat s dalšími členy a také říci i o to, co právě potřebují. A nemusí to být jen zakázky a doporučení. V průběhu roku si členové klubu vzájemně pomáhají řešit problémy týkající se zaměstnanců nebo vedení firmy. „Jako člena vás vaši další kolegové propojí s lidmi, které zrovna potřebujete, poradí vám, inspirují vás, obohatí vás svým úhlem pohledu a v neposlední řadě vás na základě dobré zkušenosti doporučí jako dobrého dodavatele svému okruhu lidí,“ doplňuje Zárychtová.
Komunikace a podpora
BforB mají největší zastoupení v Praze, kde funguje 13 podnikatelských klubů. Druhým nejsilnějším regionem je Brno, kde se podnikatelé setkávají v 10 klubech. Zde je možné se také účastnit odpoledního klubu anebo Ladies klubu. Ale i v jiných regionech mají zájemci o členství na výběr – v Ostravě, stejně jako v Olomouckém kraji, se podnikatelé podporují v 5 klubech. Další pak fungují v Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Litomyšli, Ústí nad Labem, Rožnově pod Radhoštěm, Českých Budějovicích a dalších městech. Jak Kamila Zárychtová prozrazuje, do budoucna by ráda viděla v každém okresním městě, kde by za pomoci franšízových partnerů společně vytvořili prostředí, kde se mohou podporovat na lokální úrovni zejména malí a střední podnikatelé. „Naší snahou je vytvořit podporu v podobě sdílených informací, kontaktů, doporučení a inspirace, aby se jim v regionech lépe podnikalo a byli úspěšní a měli to v podnikání alespoň o trošku jednodušší,“ dodává.
A jak vypadají ideální kandidáti na držitele franšízové licence BforB? Jak Kamila Zárychtová upozorňuje, nejdůležitější je mít chuť otevřít si podnikatelský klub BforB. Důležitou roli pak hrají komunikační dovednosti, protože jde o práci s lidmi a pro lidi. Nezbytná je však víra ve smysl BforB a jeho fungování.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.