Pestrobarevný byznys
V České republice jsou laky značky Semilac k dostání zatím jen prostřednictvím e-shopů, kamennou pobočku zde nenajdeme. Právě to chce vedení firmy společnosti Nespreta, která za značkou stojí, změnit. A to prostřednictvím franšízových partnerů, kteří by rozšířili obchody pro celé republice.
Na domácím polském trhu funguje v současné době více jak 110 prodejních míst, kde jsou hybridní laky k dostání. Zatím poslední bylo otevřeno v polském městě Opole v nákupním centru Solaris. Jedná se o obchod o velikosti 32 m2, kde si zákazníci mohou koupit nejen celou škálu kosmetiky a doplňků Semilac, mají však také příležitost využít služeb nehotových stylistů, konzultací vizážistů a nechat si udělat hybridní manikúru. Kromě kamenných obchodů nabízí zájemcům o licence franšíza Semilac také možnost zřízení prodejního ostrůvku v obchodních centrech.
Investice do otevření pobočky Semilac se pohybují okolo 630 tisíc Kč. Jak vedení sítě upozorňuje, výše vynaložených financí závisí mimo jiné na velikosti prostor, jejich stavu a nákladech spojených s jejich rekonstrukcí a vybavením dle standardů konceptu. Poskytovatel licence svým franšízantům pomáhá mimo jiné při výběru místa jejich budoucího podnikání a zároveň pomáhá při jednání s majitel nemovitostí. Je také přítomen při podpisu nájemní smlouvy.
Kromě toho franšízor poskytuje držitelům licence poradenství při náboru zaměstnanců, školí zaměstnance v prodejních a produktových dovednostech. Franšízanti se také mohou spolehnout na marketingovou podporu, např. v oblasti marketingových kampaní na sociálních sítích, propagačních materiálů tak, aby byli schopní realizovat regionální marketing. O ten centrální se stará poskytovatel licence.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízanti Refan mohou svůj byznys rozjet v nákupním centru i mimo něj. Jaká investice na ně čeká?
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Česká pošta pokračuje v reorganizaci a rozšiřuje počet pošt Partner. Jejich provozovatelům navyšuje platby.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?