Rychlý návrat / Za připojení k síti nejsou účtovány žádné vstupní ani další měsíční poplatky. Franšízant nakupuje zboží z centrály společnosti a prodává jej, čímž dosahuje zisku. Podle Jarosława Wójcickeho z centrály společnosti Beauty Cosmetics, která za konceptem Refan stojí, lze na základě zkušeností z Polska dosáhnout návratu počáteční investice během několika měsíců.
Středa
10.06.2020
Síť parfumerií Refan má na domácím trhu na 130 poboček. Podaří se jí uspět díky franšízovým licencím i u nás?
 

Možnost koupit si svou oblíbenou vůni a odnést si ji ve flakonu podle vlastního výběru, právě to nabízí svým zákazníkům parfumerie Refan. Se svými obchody chce prostřednictvím spolupráce s franšízanty obsadit i Česko. Variant, jak podnikat pod tímto brandem, je hned několik. Na domácím polském trhu je realita taková, že zhruba 20 % tamních franšízantů provozuje více jak jeden obchod této značky.

Parfumérie Refan lze otevírat ve formě samostatných kamenných prodejen, ostrůvků či stánků v nákupních centrech. Zájemci o prodej rozlévaných parfémů, kteří již mají rozjetý svůj byznys zaměřený na ženy, například kosmetický či nehtový salon, případně obchod se šperky nebo oblečením, mohou značkou Refan doplnit svou nabídku. Výhodou využití nové značky pro rozšíření již fungujícího podnikání jsou nízké náklady spojené se zavedením nového produktu, neexistence dalších fixních nákladů, a navíc jde o další zdroj zisku i nových zákazníků.

Pomoc zblízka

Zájemce o otevření zbrusu nového prodejního místa by se měl připravit na investici v minimální hodnotě 55 tisíc Kč, v případě, že je provozovna v nájmu. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. V momentě, kdy se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku určeného do obchodního centra, je samozřejmě investice vyšší. Dobrou zprávou pro franšízanty pak je, že na ně nečekají žádné franšízové poplatky.

Svým franšízantům pomáhá poskytovatel licence při zařizování jeho obchodní jednotky na dříve odsouhlaseném místě. „Zástupce naší společnosti je pak také přímo na místě a pomáhá při přípravě parfumerie na otevření. Nejde jen o hlas z telefonu, ale o skutečnou podporu našich franšízantů, kdy jsme s nimi fyzicky na startu jejich podnikání,“ říká Jarosław Wójcicki, který má na starosti rozvoj franšízové sítě Refan.

Centrála franšízové sítě také zajišťuje prodejní a produktové školení, a to nejen pro investora do franšízové licence, ale také pro jeho zaměstnance. Poskytovaná podpora se týká také marketingu, kdy franšízor s franšízantem spolupracuje na četných kampaních, jejichž cílem je oslovit co nejširší zákaznickou skupinu.


Zákazníci v každém počasí / Značka Refan se svými pobočkami cílí na města s více jak 10 tisíci obyvateli. Její obchody mohou vzniknout jak v ulicích, tak v nákupních centrech. Právě obchodní centra jsou pro parfumerie této sítě vhodným místem, a to vzhledem k vysokému počtu zákazníků, kteří si svou cestu do něj vždy najdou.

Populární na fóru