Parfém s vůní peněz
Možnost koupit si svou oblíbenou vůni a odnést si ji ve flakonu podle vlastního výběru, právě to nabízí svým zákazníkům parfumerie Refan. Se svými obchody chce prostřednictvím spolupráce s franšízanty obsadit i Česko. Variant, jak podnikat pod tímto brandem, je hned několik. Na domácím polském trhu je realita taková, že zhruba 20 % tamních franšízantů provozuje více jak jeden obchod této značky.
Parfumérie Refan lze otevírat ve formě samostatných kamenných prodejen, ostrůvků či stánků v nákupních centrech. Zájemci o prodej rozlévaných parfémů, kteří již mají rozjetý svůj byznys zaměřený na ženy, například kosmetický či nehtový salon, případně obchod se šperky nebo oblečením, mohou značkou Refan doplnit svou nabídku. Výhodou využití nové značky pro rozšíření již fungujícího podnikání jsou nízké náklady spojené se zavedením nového produktu, neexistence dalších fixních nákladů, a navíc jde o další zdroj zisku i nových zákazníků.
Pomoc zblízka
Zájemce o otevření zbrusu nového prodejního místa by se měl připravit na investici v minimální hodnotě 55 tisíc Kč, v případě, že je provozovna v nájmu. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. V momentě, kdy se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku určeného do obchodního centra, je samozřejmě investice vyšší. Dobrou zprávou pro franšízanty pak je, že na ně nečekají žádné franšízové poplatky.
Svým franšízantům pomáhá poskytovatel licence při zařizování jeho obchodní jednotky na dříve odsouhlaseném místě. „Zástupce naší společnosti je pak také přímo na místě a pomáhá při přípravě parfumerie na otevření. Nejde jen o hlas z telefonu, ale o skutečnou podporu našich franšízantů, kdy jsme s nimi fyzicky na startu jejich podnikání,“ říká Jarosław Wójcicki, který má na starosti rozvoj franšízové sítě Refan.
Centrála franšízové sítě také zajišťuje prodejní a produktové školení, a to nejen pro investora do franšízové licence, ale také pro jeho zaměstnance. Poskytovaná podpora se týká také marketingu, kdy franšízor s franšízantem spolupracuje na četných kampaních, jejichž cílem je oslovit co nejširší zákaznickou skupinu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Zahraniční značky mají stále zájem expandovat do Česka. Jejich chuť ukousnout si alespoň kousek z koláče českých zákazníků nezkazila ani pandemie.
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Hybridní auta a hybridní pohon. Témata, o kterých se dnes často hovoří. Co však hybridní laky na nehty? Obchody s nimi chce na trh přivést franšíza Semilac.
Nejčtenější

Během prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila prodejní síť dveří a zárubní meziročně prodeje o 40 %. Její obrat dosáhl během ledna až března cca 14 milionů Kč.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
„Podpora ze strany franšízora je pro nás klíčová," říká Liliana Nikolova, franšízantka konceptu bilingvních škol a školek Maple Bear v Bulharsku.
Česko je atraktivní pro investice do logistiky. Nárůst vývozu, HDP a solidní ekonomická síla znamená příležitost pro váš byznys a rozvoj franšízy Mail Boxes Etc.