Nos na byznys
Polský franšízový prodejce rozlévaných parfémů Refan se po vybudování silné pozice na domácím trhu rozhodl k expanzi do zahraničí. Své postavení chce posílit i v Česku, kde zatím funguje jedna pobočka pod hlavičkou tohoto konceptu, a to v Benešově u Prahy. Zájemci o franšízovou licenci mohou své podnikání pod touto značkou rozjet již za cca 55 tisíc Kč bez DPH, pokud franšízant počítá s tím, že bude jeho pobočka v nájmu. Franšízor pak ujišťuje, že průměrná návratnost investice trvá 2 až 6 měsíců.
Konečná výše investice závisí samozřejmě na velikosti, a hlavně typu pobočky, kterou se franšízový partner rozhodne provozovat a také na množství sortimentu, který chce franšízant nabízet. Pobočky Refan mohou mít různou formu. První možností je otevřít prodejní ostrůvek nebo samostatný obchod pod značkou Refan v obchodním centru. Podle vedení sítě jsou právě obchodní centra velmi atraktivním místem pro otevření prodejen. Partner si ostrůvek kupuje sám, přičemž se řídí především požadavky obchodního centra. „Naším úkolem jako franšízora je pak zajištění brandingu takového obchodního místa,“ říká Jarosław Wójcicki, regionální obchodní manažer Refan Polska.
Rozšíření podnikání
Další formou spolupráce, kterou značka Refan umožňuje, je přidání jejích parfémů do sortimentu již fungujících prodejen. Může to být například obchod s oblečením a kosmetikou, solária, kadeřnictví a kosmetické salóny, klenotnictví, obchody s domácími výrobky nebo květinářství. „Podnikatelé, kteří byli schopni znovu otevřít po covidové uzávěře, často hledají další zdroj příjmu a příležitosti k přilákání nových zákazníků. Naše nabídka je pro ně v tomto ohledu ideální,“ říká Jarosław Wójcicki.
Značka Refan se zaměřuje zejména na rozvoj sítě ve městech s více jak 10 tisíci obyvateli. Franšízanti, které do svých řad hledá, by měli být nadšení podnikatelé s ambicemi, kteří jsou připraveni se aktivně podílet na chodu svých poboček. Dobrou zprávou zejména pro začínající podnikatele je fakt, že pro získání franšízové licence není třeba mít zkušenosti v kosmetickém průmyslu ani v podnikání jako takovém.

PŘEČTI ČLÁNKY

Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
La Donuteria se za pár let stala love brandem, který expanduje u nás i v zahraničí. Co se v této franšíze stalo za poslední rok? Odpovídá Petr Straňák, zakladatel & CEO.
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partner Market?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.