Nos na byznys
Polský franšízový prodejce rozlévaných parfémů Refan se po vybudování silné pozice na domácím trhu rozhodl k expanzi do zahraničí. Své postavení chce posílit i v Česku, kde zatím funguje jedna pobočka pod hlavičkou tohoto konceptu, a to v Benešově u Prahy. Zájemci o franšízovou licenci mohou své podnikání pod touto značkou rozjet již za cca 55 tisíc Kč bez DPH, pokud franšízant počítá s tím, že bude jeho pobočka v nájmu. Franšízor pak ujišťuje, že průměrná návratnost investice trvá 2 až 6 měsíců.
Konečná výše investice závisí samozřejmě na velikosti, a hlavně typu pobočky, kterou se franšízový partner rozhodne provozovat a také na množství sortimentu, který chce franšízant nabízet. Pobočky Refan mohou mít různou formu. První možností je otevřít prodejní ostrůvek nebo samostatný obchod pod značkou Refan v obchodním centru. Podle vedení sítě jsou právě obchodní centra velmi atraktivním místem pro otevření prodejen. Partner si ostrůvek kupuje sám, přičemž se řídí především požadavky obchodního centra. „Naším úkolem jako franšízora je pak zajištění brandingu takového obchodního místa,“ říká Jarosław Wójcicki, regionální obchodní manažer Refan Polska.
Rozšíření podnikání
Další formou spolupráce, kterou značka Refan umožňuje, je přidání jejích parfémů do sortimentu již fungujících prodejen. Může to být například obchod s oblečením a kosmetikou, solária, kadeřnictví a kosmetické salóny, klenotnictví, obchody s domácími výrobky nebo květinářství. „Podnikatelé, kteří byli schopni znovu otevřít po covidové uzávěře, často hledají další zdroj příjmu a příležitosti k přilákání nových zákazníků. Naše nabídka je pro ně v tomto ohledu ideální,“ říká Jarosław Wójcicki.
Značka Refan se zaměřuje zejména na rozvoj sítě ve městech s více jak 10 tisíci obyvateli. Franšízanti, které do svých řad hledá, by měli být nadšení podnikatelé s ambicemi, kteří jsou připraveni se aktivně podílet na chodu svých poboček. Dobrou zprávou zejména pro začínající podnikatele je fakt, že pro získání franšízové licence není třeba mít zkušenosti v kosmetickém průmyslu ani v podnikání jako takovém.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Na plány pro blížící se sezónu jsme se zeptali Markéty Fréharové, manažerky pro rozvoj franšíz.