Nos na byznys
Polský franšízový prodejce rozlévaných parfémů Refan se po vybudování silné pozice na domácím trhu rozhodl k expanzi do zahraničí. Své postavení chce posílit i v Česku, kde zatím funguje jedna pobočka pod hlavičkou tohoto konceptu, a to v Benešově u Prahy. Zájemci o franšízovou licenci mohou své podnikání pod touto značkou rozjet již za cca 55 tisíc Kč bez DPH, pokud franšízant počítá s tím, že bude jeho pobočka v nájmu. Franšízor pak ujišťuje, že průměrná návratnost investice trvá 2 až 6 měsíců.
Konečná výše investice závisí samozřejmě na velikosti, a hlavně typu pobočky, kterou se franšízový partner rozhodne provozovat a také na množství sortimentu, který chce franšízant nabízet. Pobočky Refan mohou mít různou formu. První možností je otevřít prodejní ostrůvek nebo samostatný obchod pod značkou Refan v obchodním centru. Podle vedení sítě jsou právě obchodní centra velmi atraktivním místem pro otevření prodejen. Partner si ostrůvek kupuje sám, přičemž se řídí především požadavky obchodního centra. „Naším úkolem jako franšízora je pak zajištění brandingu takového obchodního místa,“ říká Jarosław Wójcicki, regionální obchodní manažer Refan Polska.
Rozšíření podnikání
Další formou spolupráce, kterou značka Refan umožňuje, je přidání jejích parfémů do sortimentu již fungujících prodejen. Může to být například obchod s oblečením a kosmetikou, solária, kadeřnictví a kosmetické salóny, klenotnictví, obchody s domácími výrobky nebo květinářství. „Podnikatelé, kteří byli schopni znovu otevřít po covidové uzávěře, často hledají další zdroj příjmu a příležitosti k přilákání nových zákazníků. Naše nabídka je pro ně v tomto ohledu ideální,“ říká Jarosław Wójcicki.
Značka Refan se zaměřuje zejména na rozvoj sítě ve městech s více jak 10 tisíci obyvateli. Franšízanti, které do svých řad hledá, by měli být nadšení podnikatelé s ambicemi, kteří jsou připraveni se aktivně podílet na chodu svých poboček. Dobrou zprávou zejména pro začínající podnikatele je fakt, že pro získání franšízové licence není třeba mít zkušenosti v kosmetickém průmyslu ani v podnikání jako takovém.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Prodej parfémů Refan je příležitost pro rozjetí nového podnikání nebo k rozšíření nabídky toho již fungujícího. Jaké hledá značka franšízanty?
Zahraniční značky mají stále zájem expandovat do Česka. Jejich chuť ukousnout si alespoň kousek z koláče českých zákazníků nezkazila ani pandemie.
Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
Síť parfumerií Refan má na domácím trhu na 130 poboček. Podaří se jí uspět díky franšízovým licencím i u nás?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Česko a Slovensko představují pro franšízora Expense Reduction Analysts velký potenciál. Pro správu a rozvoj sítě franšízantů zde hledá poskytovatel licence Country Managera.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízová realitní síť Century 21 má v Česku nového majitele, který chce i nadále franšízu rozšiřovat.