Jak to funguje / Platforma Qjob funguje jako klasické online tržiště, které zprostředkovává „setkání“ nabídky a poptávky. Zaregistrovat se mohou zákazníci i profesionálové, přičemž registrovaný uživatel může patřit do obou těchto skupin. Zákazníci mohou vytvářet úlohy na základě požadavků, které chtějí vyřešit a na webu zveřejnit. Registrovaní odborníci jsou pak informováni o tom, že v jejich kategorii přibyla poptávka, na níž mohou reagovat svou nabídkou. Na jejím základě se pak zákazník rozhodne, zda daný profík zakázku získá. V systému je také zpracován způsob předávání zpětné vazby, a to jak ve vztahu k zákazníkovi, tak i zhotoviteli.
Středa
18.11.2020
Franšíza Qjob pomáhá propojovat firmy a zákazníky online. Uspět chce i u nás. Kdo může získat licenci?
 

Najít toho správného profesionála s kvalitními referencemi je mnohdy velmi těžký úkol. A to bez ohledu na to, v jakém oboru ho sháníme. S hledáním profíků nejrůznějších profesí pomáhá maďarský online koncept Qjob. Najít díky němu lze instalatéra, grafika, uklízecí firmu či paní na hlídání, někdy výrazně levněji, než kdybychom ho hledali „po vlastní ose“.

Cílem zakladatelů společnosti Qjob je se svou službou expandovat na mezinárodní trhy. Pomoci ji v tom má partnerství s franšízanty. Ti si mohou pořídit jak licenci pro konkrétní město či oblast, tak i pro celou zemi. Majitelé master-franšízové licence, která jim umožňuje budovat síť v jednotlivých státech, pak mohou dále nabízet klasické franšízové licence dalším partnerům.

Potenciál rozvoje

Tato služba není ve světě ničím novým, na západě již podobné projekty úspěšně fungují. V zemích střední a východní Evropy je podle majitelů sítě silný potenciál rozvoje, protože v této oblasti je trh poměrně segmentovaný a nefunguje zde jednotný konsolidovaný koncept. Dalším důvodem, proč vedení Qjob vidí v rozšiřování tohoto projektu velkou příležitost, je fakt, že podle nejrůznějších průzkumů v současnosti využívá online řešení problémů pouze asi 5-7 % domácností, nicméně pandemie COVID-19 začíná tento trend měnit.

Náklady spojené s pořízením franšízové licence jsou závislé na velikosti oblastí, ve které chce franšízový partner působit. Minimální počet obyvatel takového regionu by však měl být vyšší než 200 tisíc. Franšízový koncept společnosti Qjob nabízí řešení pro každého, kdo chce zahájit vlastní IT start-up pomocí již vyzkoušeného obchodního modelu.


Marketing jako základ/ / Poskytovatel franšízy Qjob poskytuje svým partnerům podporu v oblasti IT, SEO, online marketingu a také samostatném řízení pobočky. Díky tomu se může franšízant soustředit zejména na regionální propagaci svých služeb. Pro snadnější komunikaci s centrálou, by měl mít franšízant alespoň základní znalost angličtiny.