Změna jako příležitost
Na situaci spojenou s pandemií se lze podívat dvojí optikou – jako na krizi či příležitost. Podle informací z franšízového konceptu Extéria Market se zdá, že těch, kdo současný stav vnímají spíše jako impuls k rozjetí vlastního byznysu, je celá řada. „Stále nám chodí poptávky a stále se uzavírají nový partneři, franšízanti, kteří chtějí změnu,“ říká ředitelka franšízové sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Podle ní je tak zřejmé, že franšízu mohou lidi uvažující o vlastním podnikání vnímat jako společníka na cestě k úspěšnému životu v souladu s rodinou, volným časem, prací, zdravím atd. Pandemie koronaviru se tak stala příležitostí vzhledem k tomu, že narušila naše myšlenkové vzorce a otevřela lidem nové možnosti. „Myslela bych si, že u koronaviru převládá pocit nejistoty. Také bych si myslela, že kvůli nejistotě by lidé raději drželi to, co již mají, a chtěli by změny co nejméně. Omyl. Jistota je pryč, a najednou si uvědomují, že to nemají oni ve svých rukou,“ dodává Šimíková. A právě franšíza jim nabízí možnost, převzít odpovědnost za svou budoucnost, což jim umožní ji aktivně ovlivňovat.
Zatímco počet zájemců, kteří by chtěli rozjet podnikání pod hlavičkou Extéria Marekt v tuzemsku narůstá, expanze do zahraničí, kterou vedení sítě úspěšně nastartovalo, se zpomalila. Důvodem jsou zejména komplikace spojené s cestováním za hranice Česka, které de facto znemožňují realizovat školení, jehož absolvování je pro rozjezd nové pobočky klíčové.
Během něj se franšízant seznámí se službami konceptu Extéria Market týkající se bezpečnosti práce a požární ochrany. Vstupní školení se skládá z několika bloků. První je věnovaný zejména zákonným požadavkům na oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany. Druhý blok se zaměřuje na obchodní a marketingový systém franšízy. Závěrem školení je vstupní test, který prověří nabyté znalosti franšízanta a obchodníků.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšíza Extéria Market posiluje svou pozici na trhu. Kdo se může stát majitelem franšízové licence?
Ochrana zdraví a bezpečnost práce jsou dnes aktuálními tématy. Těžit z toho mohou franšízanti sítě Extéria Market.
Franšízy BforB a TAB Board cílí svými službami na podnikatele, pomáhají jim v rozvoji. Za firmami míří i služby Extéria Marketů. Jak jejich práci ovlivňuje současná situace?
Franšízová síť Extéria Market se nadále rozrůstá. V posledních měsících posílila svou pozici v hlavním městě i v regionech.
Extéria Market chce vstoupit za hranice. Vede jednání se zájemci o master-franšízové licence.
Nejčtenější

Během prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila prodejní síť dveří a zárubní meziročně prodeje o 40 %. Její obrat dosáhl během ledna až března cca 14 milionů Kč.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
„Podpora ze strany franšízora je pro nás klíčová," říká Liliana Nikolova, franšízantka konceptu bilingvních škol a školek Maple Bear v Bulharsku.
Česko je atraktivní pro investice do logistiky. Nárůst vývozu, HDP a solidní ekonomická síla znamená příležitost pro váš byznys a rozvoj franšízy Mail Boxes Etc.