Krize odhaluje příležitost

Investice do budoucna / Vstupní licenční poplatek pro franšízu Fruitisimo činí 150 tisíc korun, v případě formátu Fruitisimo BistroCafé to je 250 tisíc korun. Celková investice do prodejny se pohybuje od 850 tisíc až do 1,3 milionu korun. Konečná výše závisí na typu lokality, stavební připravenosti prostoru a také požadavcích pronajímatele.
pondělí
22.02.2021
Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
 

Z pohledu franšízingu byl loňský rok pro českou značku Fruitisimo velmi úspěšný, a to i přes situaci výrazně ovlivněnou pandemií COVID-19. Podařilo se totiž uzavřít rekordní počet franšízových smluv. „Primárně se jedná o nové partnery, kteří v této krizi vidí budoucí příležitost. Řada uzavřených smluv se však začne naplňovat až v průběhu letošního roku 2021, během kterého by mělo dojít k otevření až 16 nových poboček,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda s tím, že původně na rok 2020 plánované otevření nových poboček muselo být logicky vlivem lockdownu odsunuto na letošek. V současné době má Fruitisimo na všech trzích, na kterých je aktivní, 70 provozoven, a to včetně sezónních projektů, které je třeba do této statistiky počítat.

Zvyšující se zájem o podnikání pod franšízovou značkou lze podle Příhody očekávat i do budoucna. Podobný efekt se projevil i při poslední hospodářské krizi, která do jisté míry také zasáhla prakticky všechny obory. Důvodů je hned několik. Jednak řada zájemců o licence vnímá krizi jako zdroj příležitosti, na druhou stranu pak stále více platí, že osvědčený a dobře fungující franšízový koncept nabízí šanci na podnikání s nižší mírou rizika. Právě to je pro většinu uchazečů klíčové.

Změnami k efektivitě

Kromě expanze ovlivnila vládní opatření spojená s bojem proti šíření koronaviru i fungování již zaběhlých poboček Fruitisimo. Jejich majitelé se v této době mohli opřít o podporu franšízora. Ukázala se tak další výhoda franšízového podnikání. „Od začátku provázíme naše franšízanty schématem a metodikou vládních podpor a programů tak, aby dosáhli na maximum, co jim náleží. Vyjednáváme také s pronajímateli o podobě aktuálně nastavených obchodních podmínek či zavádíme nové automatizované interní procesy, které přispějí k vyšší produktivitě provozu,“ vysvětluje Michal Příhoda.

Právě v dalším zjednodušování interních procesů, které vedou k vyšší produktivitě, chce vedení franšízového konceptu pokračovat i nadále. Navíc společnost Fruitisimo Group spustila i několik nových prodjektů v oblasti velkoobchodu a maloobchodu. A nezapomíná ani na rozzšiřování produktové nabídky. Brzy tak budou moci zákazníci na trhu narazit například na Fruitisimo nanuky či novou ovocnou limonádu – Fruitisimo Vitamináda.

A jaké změny lze očekávat na celém gastronomickém trhu? Podle Michala Příhody se zřejmě v některých směrech či lokalitách tzv. „promíchají karty“. „Může se změnit provozovatel podniku či jeho koncept, ale nečekal bych nějakou zásadně negativní revoluci ve smyslu úpadku gastra jako oboru. Obecně čekám změny spíše evoluční než revoluční,“ doplňuje Michal Příhoda.

Dá se očekávat, že více než dřív bude i po zvládnutí krize daleko vyšší tlak na dodržování hygienických pravidel, která budou s ohledem na covidovou zkušenost jistě přísnější. Stejně tak bude přetrvávat obliba služeb delivery u zákazníků, na něž si zvykli a budou je chtít využívat dlouhodobě. Je tak pravděpodobné, že se on-line prodej stane více obvyklou součástí gastrobyznysu, než tomu bylo doposud. To se odrazí i v nárůstu počtu poskytovatelů rozvozových služeb, i ve strategiích jednotlivých hráčů na trhu.


Gastrobyznys po COVIDu / „Obecně čekám změny spíše evoluční než revoluční. Výrazněji se mohou zvýšit hygienické návyky v podnicích, kdy bude i po zvládnutí krize daleko vyšší tlak na jejich dodržování. Je také pravděpodobné, že se on-line prodej stane více obvyklou součástí gastrobyznysu, než tomu bylo doposud,“ předpokládá Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo group.

Populární na fóru

Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/

3 komentář(e)
posledni 26.12.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

3 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015