Krize odhaluje příležitost
Z pohledu franšízingu byl loňský rok pro českou značku Fruitisimo velmi úspěšný, a to i přes situaci výrazně ovlivněnou pandemií COVID-19. Podařilo se totiž uzavřít rekordní počet franšízových smluv. „Primárně se jedná o nové partnery, kteří v této krizi vidí budoucí příležitost. Řada uzavřených smluv se však začne naplňovat až v průběhu letošního roku 2021, během kterého by mělo dojít k otevření až 16 nových poboček,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda s tím, že původně na rok 2020 plánované otevření nových poboček muselo být logicky vlivem lockdownu odsunuto na letošek. V současné době má Fruitisimo na všech trzích, na kterých je aktivní, 70 provozoven, a to včetně sezónních projektů, které je třeba do této statistiky počítat.
Zvyšující se zájem o podnikání pod franšízovou značkou lze podle Příhody očekávat i do budoucna. Podobný efekt se projevil i při poslední hospodářské krizi, která do jisté míry také zasáhla prakticky všechny obory. Důvodů je hned několik. Jednak řada zájemců o licence vnímá krizi jako zdroj příležitosti, na druhou stranu pak stále více platí, že osvědčený a dobře fungující franšízový koncept nabízí šanci na podnikání s nižší mírou rizika. Právě to je pro většinu uchazečů klíčové.
Změnami k efektivitě
Kromě expanze ovlivnila vládní opatření spojená s bojem proti šíření koronaviru i fungování již zaběhlých poboček Fruitisimo. Jejich majitelé se v této době mohli opřít o podporu franšízora. Ukázala se tak další výhoda franšízového podnikání. „Od začátku provázíme naše franšízanty schématem a metodikou vládních podpor a programů tak, aby dosáhli na maximum, co jim náleží. Vyjednáváme také s pronajímateli o podobě aktuálně nastavených obchodních podmínek či zavádíme nové automatizované interní procesy, které přispějí k vyšší produktivitě provozu,“ vysvětluje Michal Příhoda.
Právě v dalším zjednodušování interních procesů, které vedou k vyšší produktivitě, chce vedení franšízového konceptu pokračovat i nadále. Navíc společnost Fruitisimo Group spustila i několik nových prodjektů v oblasti velkoobchodu a maloobchodu. A nezapomíná ani na rozzšiřování produktové nabídky. Brzy tak budou moci zákazníci na trhu narazit například na Fruitisimo nanuky či novou ovocnou limonádu – Fruitisimo Vitamináda.
A jaké změny lze očekávat na celém gastronomickém trhu? Podle Michala Příhody se zřejmě v některých směrech či lokalitách tzv. „promíchají karty“. „Může se změnit provozovatel podniku či jeho koncept, ale nečekal bych nějakou zásadně negativní revoluci ve smyslu úpadku gastra jako oboru. Obecně čekám změny spíše evoluční než revoluční,“ doplňuje Michal Příhoda.
Dá se očekávat, že více než dřív bude i po zvládnutí krize daleko vyšší tlak na dodržování hygienických pravidel, která budou s ohledem na covidovou zkušenost jistě přísnější. Stejně tak bude přetrvávat obliba služeb delivery u zákazníků, na něž si zvykli a budou je chtít využívat dlouhodobě. Je tak pravděpodobné, že se on-line prodej stane více obvyklou součástí gastrobyznysu, než tomu bylo doposud. To se odrazí i v nárůstu počtu poskytovatelů rozvozových služeb, i ve strategiích jednotlivých hráčů na trhu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Současná situace v České republice podnikání příliš nenahrává. Budou franšízové značky těmi, které se s krizí vypořádají lépe?
O tom, že koronavirová krize má na český franšízový trh velký dopad, není pochyb. Jak se s tím některé značky vyrovnávají?
Rok 2020 bude u Fruitisima ve znamení expanze. Nové pobočky otevře na českém, slovenském i maďarské trhu.
„Profil zájemců o naše franšízové licence se mění, stále častěji se hlásí mladí lidé pod 30 let,“ prozrazuje Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group.
Franšízová síť Fruitisimo expanduje i za hranicemi země. Jen v tuzemsku má aktuálně 60 prodejen a dalších 5 ještě letos otevře.
Nejčtenější

Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Školení je jednou z nejdůležitějších součástí franšízového balíčku. Noví franšízanti by se díky němu měli naučit, jak úspěšně podnikat pod zavedenou značkou.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.
Populární na fóru
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
this is really very informatinable and good suffestion post i liked it!!!! https://www.spinonholiday.com/places/pondicherry/
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...