E-shop pro každou prodejnu

Dostatek lidí i místa / Ideální lokalitou prodejnu Sklizeno je prostor ve větším městě, na frekventované ulici s vysokým počtem lokálně žijících lidí s prodejní plochou od 70 do 150 m2.
Středa
17.03.2021
Lokální a kvalitní potraviny jsou stále na vzestupu. I to je důvod, proč v současné době roste zájem o franšízové licence konceptu Sklizeno.
 

Společnost Sklizeno vznikla v roce 2010. Za tu dobu se jí podařilo na tuzemském trhu vybudovat síť 25 poboček, z nichž 10 je v rukách franšízových partnerů. Jejich počet by se však mohl v brzké době navýšit. Vedení sítě totiž momentálně pozoruje zvýšený zájem ze strany uchazečů o franšízové licence. „Z našeho pohledu jde o logický vývoj. Lokální a kvalitní potraviny jsou stále na vzestupu a své zákazníky si vždy najdou. Aktuální situace navíc nahrává při vyjednávání nájemních podmínek. Cítíme, že je správná doba na rozšíření poboček. Proto jsme rádi, že i zájem potenciálních franšízantů je na vzestupu,“ říká Michal Syrovátko ze společnosti Sklizeno.   

Zájemci o franšízy si mohou vybrat dva formáty poboček, a to Shop nebo Shop and Eat. Prvně jmenovaný je vhodný do menších měst či rezidenčních částí těch velkých. Nabídka potravin tohoto typu provozovny pokrývá týdenní nákup pro celou rodinu s důrazem na širokou paletu čerstvého zboží, krájených salámů i sýrů. Koncept Shop and Eat, tedy obchod, kde lidé nejen nakoupí, ale mohou se i najíst, koupit si svačinu, se hodí především do center větších měst nebo obchodních center.

Investice do rozjezdu podnikání se značkou Sklizeno se pohybuje v rozmezí 2 a 3 milionů korun. Její konečná výše závisí na velikosti a umístění prodejny a také na jejím zvoleném formátu. Smlouvu s franšízanty vedení společnosti uzavírá na 10 let s možností prodloužení. Nejvhodnější lokalitou pro otevření nové prodejny je prostor ve větším městě, na frekventované ulici s vysokým počtem lokálně žijících lidí s prodejní plochou od 70 do 150 m2 a ideálně i s možností parkování před prodejnou nebo v její přímé blízkosti.

Blíž k zákazníkům

Ačkoli obliba kvalitních potravin a ochota za ně utrácet mezi lidmi v Česku roste, i pobočky Sklizeno se musejí vyrovnávat s dopady pandemie COVID-19 a s ní souvisejícími vládními opatřeními. A to i když prodejny potravin mohou mít po celou dobu otevřeno. „Přesto pociťujeme pokles tržeb oproti období před pandemií. Ten je významný především v prodejnách v obchodních centrech, která se celkově potýkají s poklesem návštěvnosti a v prodejnách s bistrem, kdy část bistra musí být uzavřena. Tyto prodejny tvoří větší část našich celkových tržeb. Radost nám naopak dělají "kamenné" prodejny na ulici, ty fungují většinou ještě lépe než před omezeními,“ doplňuje Michal Syrovátko s tím, že stávající situace přiměla celý tým Sklizena k hledání nových cest pro další rozvoj, a to nejen vlastní, ale i franšízantů.

V první vlně pandemie tak centrála zvládla během 8 dnů spustit plně funkční e-shop včetně všech logistických procesů a systémového nastavení. Tento e-shop funguje pro každou prodejnu zvlášť, díky čemuž měl každý franšízant možnost se rychle přizpůsobit novým podmínkám v prodeji kvalitních potravin a zapojit se do prodeje online. Začali také výrazně intenzivněji pracovat s věrnostním programem a posilovat tak loajalitu a vztah zákazníka k „jeho“ prodejně.


Klíč k úspěchu / Pro Sklizeno jako franšízora je při výběru franšízantů klíčová kvalita obchodního partnera a vybraného místa pro provozovnu.