E-shop pro každou prodejnu
Společnost Sklizeno vznikla v roce 2010. Za tu dobu se jí podařilo na tuzemském trhu vybudovat síť 25 poboček, z nichž 10 je v rukách franšízových partnerů. Jejich počet by se však mohl v brzké době navýšit. Vedení sítě totiž momentálně pozoruje zvýšený zájem ze strany uchazečů o franšízové licence. „Z našeho pohledu jde o logický vývoj. Lokální a kvalitní potraviny jsou stále na vzestupu a své zákazníky si vždy najdou. Aktuální situace navíc nahrává při vyjednávání nájemních podmínek. Cítíme, že je správná doba na rozšíření poboček. Proto jsme rádi, že i zájem potenciálních franšízantů je na vzestupu,“ říká Michal Syrovátko ze společnosti Sklizeno.
Zájemci o franšízy si mohou vybrat dva formáty poboček, a to Shop nebo Shop and Eat. Prvně jmenovaný je vhodný do menších měst či rezidenčních částí těch velkých. Nabídka potravin tohoto typu provozovny pokrývá týdenní nákup pro celou rodinu s důrazem na širokou paletu čerstvého zboží, krájených salámů i sýrů. Koncept Shop and Eat, tedy obchod, kde lidé nejen nakoupí, ale mohou se i najíst, koupit si svačinu, se hodí především do center větších měst nebo obchodních center.
Investice do rozjezdu podnikání se značkou Sklizeno se pohybuje v rozmezí 2 a 3 milionů korun. Její konečná výše závisí na velikosti a umístění prodejny a také na jejím zvoleném formátu. Smlouvu s franšízanty vedení společnosti uzavírá na 10 let s možností prodloužení. Nejvhodnější lokalitou pro otevření nové prodejny je prostor ve větším městě, na frekventované ulici s vysokým počtem lokálně žijících lidí s prodejní plochou od 70 do 150 m2 a ideálně i s možností parkování před prodejnou nebo v její přímé blízkosti.
Blíž k zákazníkům
Ačkoli obliba kvalitních potravin a ochota za ně utrácet mezi lidmi v Česku roste, i pobočky Sklizeno se musejí vyrovnávat s dopady pandemie COVID-19 a s ní souvisejícími vládními opatřeními. A to i když prodejny potravin mohou mít po celou dobu otevřeno. „Přesto pociťujeme pokles tržeb oproti období před pandemií. Ten je významný především v prodejnách v obchodních centrech, která se celkově potýkají s poklesem návštěvnosti a v prodejnách s bistrem, kdy část bistra musí být uzavřena. Tyto prodejny tvoří větší část našich celkových tržeb. Radost nám naopak dělají "kamenné" prodejny na ulici, ty fungují většinou ještě lépe než před omezeními,“ doplňuje Michal Syrovátko s tím, že stávající situace přiměla celý tým Sklizena k hledání nových cest pro další rozvoj, a to nejen vlastní, ale i franšízantů.
V první vlně pandemie tak centrála zvládla během 8 dnů spustit plně funkční e-shop včetně všech logistických procesů a systémového nastavení. Tento e-shop funguje pro každou prodejnu zvlášť, díky čemuž měl každý franšízant možnost se rychle přizpůsobit novým podmínkám v prodeji kvalitních potravin a zapojit se do prodeje online. Začali také výrazně intenzivněji pracovat s věrnostním programem a posilovat tak loajalitu a vztah zákazníka k „jeho“ prodejně.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
„Letité zkušenosti s franšízou v Česku chceme přetavit i do mezinárodního prostředí," říká zakladatel franšízové sítě prodejen čaje a kávy Oxalis Petr Zelík.
Řetězec prodejen tisku a tabáku Traficon uzavře letošek s bilancí 17 nových poboček a 6 zrekonstruovaných a modernizovaných.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Primárně míříme do měst s více jak 30 tisíci obyvatel. Nebráníme se ale ani menším městům," říká obchodní manažer Cbweed Riccardo Ghibellini.
Největší veletrh franšízového podnikání ve střední a východní Evropě se letos koná od 19. do 21. října v Paláci kultury a vědy ve Varšavě. S námi máte vstupenku zdarma.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!