Pandemie nám přinesla nové klienty
Pandemie COVID-19 uštědřila fitness sektoru citelnou ránu. Jak se budete zpětně dívat na uplynulý rok a půl?
Uzavření celého fitness sektoru bylo něco, co jsme si nikdy nedokázali představit. Během první vlny jsme naivně očekávali uzavření v řádech dnů, ale nakonec se z toho staly měsíce, což nás zasáhlo převážně ekonomicky, ale i psychicky asi jako kohokoliv, komu bylo neumožněno podnikat. Na druhou stranu to byl pro nás impuls brát krizi jako výzvu, ohlédnout se zpětně, zastavit se a začít přemýšlet o tom, kam chceme směrovat a jaké jsou nové příležitosti na trhu. Pro nás tou příležitostí bylo posílení konceptu BodyBody Home & Office, kdy trenéři jezdí s EMS technologií za klienty domů nebo do kanceláře. Zároveň jsme zavedli nový e-shop s výživovými doplňky. Za franšízou stojím nejen já, ale i moji businessoví partneři Seen Aquin a Pavel Svetlošák. Jsme tým, který dokáže reagovat na změny okamžitě, což bylo v této době důležité. Poučením z pandemie je to, že posilovat a podporovat spolupráci mezi partnery v rámci franšízy je nesmírně důležité, neboť především ve sdílení zkušeností a vzájemné spolupráci mezi partnery je v krizi ta opravdová přidaná hodnota franšízových systémů.
Podařilo se všem vašim franšízantům dobu lockdownu „přežít“? Kolik poboček momentálně funguje na tuzemském trhu?
Z celkového počtu 12 studií již naši partneři neotevřou dvě studia. Jedná se vůbec o první uzavřená studia od začátku našeho podnikání. Aktuálně tedy máme 10 poboček po celé ČR a plánujeme otevřít další. Již nyní máme s našimi novými partnery a investory vytipované lokality pro otevření. Prioritou je najít vhodného partnera v Liberci, kde došlo k uzavření studia a kde je již určitá klientela.
Ve vašem oboru je důležité zůstat v kontaktu s klienty. Jak toto vaši franšízanti zvládali?
Naši partneři jsou skvělí! V momentě, kdy byly informace o plánovaném lockdownu a uzavření fitness sektoru, jsme vytvářeli pro naše partnery komunikační strategii doplněnou o grafiku tak, aby mohli rychle reagovat na každou změnu a efektivně komunikovat s klienty. Trenéři také komunikovali i s klienty na individuální bázi a pokud to bylo možné nabízeli jim tréninky u nich doma. Já osobně jsem komunikovala s Českou komorou fitness a přeposílala aktuální informace na naše partnery, kterým jsem byla i podporou při zorientování se v nejrůznějších dotačních programech. Omezení podnikání není pro nikoho příjemné, a proto jsme se snažili být našim partnerům velkou oporou.
Od 17. května máte opět otevřeno. Jaký vidíte zájem klientů o návrat ke cvičení v BodyBody?
Stálým a aktivním klientům jsme automaticky prodloužili jejich zakoupené tréninkové balíčky a všechna studia každého z nich informovala o otevření. Návštěvnost našich studií po znovuotevření se víceméně hned vrátila na obsazenost před pandemií. Je vidět, že klienti se v našich privátních studiích pro maximálně dva klienty cítí bezpečně. Cvičení a celkový koncept našich BodyBody studií jim velmi chyběl, dostávali jsme mnoho zpráv nejen ohledně opětovného otevření, ale také se nám dostávalo velké podpory z jejich strany. Někteří klienti si zakupovali online tréninkové balíčky i během uzavření a vyjadřovali tak podporu našim partnerům. Nárůst vnímáme u nových klientů, kterým se náš koncept privátního prostředí líbí a nyní jej vidí jako velmi bezpečnou variantu cvičení během aktuálních omezení.
Jaký je mezi potenciálními franšízanty zájem o koncept BodyBody Home & Office?
Koncept BodyBody Home & Office spravuje náš nový Masterfranšízant, který má na starosti veškerou operativu spojenou s vyhledáváním nových trenérů a marketingovou strategií. Samozřejmě se na všem také podílíme jako hlavní majitel značky BodyBody a figurujeme jako poradce v otázkách dalšího vývoje. Aktuálně máme pro Prahu 2 trenéry a během tohoto roku bychom chtěli expandovat do dalších měst v ČR. Zájem mezi trenéry stát se franšízovými partnery je velký, neboť se jedná o velmi unikátní podnikatelskou příležitost. Do startu podnikání nepotřebují žádné velké investice, přičemž potenciál výdělku je velmi zajímavý. Požadavky na trenéry jsou proto vysoké, musí být perfektní trenéři a umět skvěle komunikovat s klientem.
Jaké jsou plány ohledně rozvoje Vaší sítě pro letošní rok?
V tomto a příštím roce plánujeme další růst našich obou franšízových konceptů, tj. konceptu malých privátních studií i konceptu BodyBody Home & Office, který již nyní nabízíme našim klientům v Praze privátní tréninky na velmi vysoké úrovni. Momentálně komunikujeme s novými partnery a investory, se kterými připravujeme lokality pro nová BodyBody studia. Hledáme také masterfranšízanta pro slovenský trh. Naší expanzi by mělo pomoct i financování BodyBody studií, které nyní připravujeme.
![](https://img.franchising.pl/cz/c5b/6a2/bodybody_ivana_1200.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/f72/ead/1m5a0537.jpg)
Filipa a Anetu Novákovi přivedla k myšlence podnikat s franšízou BodyBody maminka. Jaký byl start jejich byznysu?
Radku Růžičkovou přivedla k franšíze BodyBody láska ke sportu. Čím ji právě tato značka oslovila?
Zájemci o franšízu BodyBody si mohou vybrat ze dvou typů licencí. Jaká investice na ně čeká?
Podle České komory fitness muselo kvůli jarním protikoronavirovým opatření až 10 % fitness center ukončit provoz. Jak si dnes stojí franšízanti BodyBody?
Celkové ztráty fitness sektoru vlivem koronavirových opatření dosáhly téměř 400 milionů korun. Jak si stojí fitness franšízy?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/cz/583/6dc/mcdonalds-zajawa.jpg)
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Zdeněk Polášek a Martin Lehocký jsou již zkušení franšízanti. Ke dvěma franšízovým pobočkám Bageterie Boulevard přidali i jednu z konceptu 360Pizza.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.