Podpora podnikatelů online
Doba covidová přiměla řadu konceptů, jejichž byznys byl založen na osobním setkávání podnikatelů, přehodnotit své fungování a obohatit nabídku svých služeb i o online formáty. Jedním z nich byla i franšízová síť Business for Breakfast (BforB). Její vedení letos v březnu zahájilo provoz prvního podnikatelského klubu BforB, který funguje ryze na online platformě.
Podle ředitelky BforB Česká republika Kamily Zárychtové s sebou online klub přináší hned několik výhod. „Jedná se o možnost pravidelné spolupráce mezi podnikateli z různých koutů ČR. Hlavním cílem je vytvořit prostředí, ve kterém se mohou podnikatelé vzájemně obohatit a byznysově se podpořit. Díky online podobě je to velká úspora času a taktéž to dává příležitost podnikatelům, aby získávali nové konexe a rozvíjeli svůj byznys v celorepublikovém přesahu. Ovšem ne každý toto potřebuje a jedná se o nový produkt, který si teprve své zákazníky hledá,“ vysvětluje zakladatelka BforB v Česku.
„Volné“ pole působnosti
Využít možnost organizovat online kluby mají i franšízanti BforB. Těžit mohou z toho, že veškeré procesy, které jsou pro spuštění takového klubu nezbytné, již nastavila a otestovala centrála. Franšízoví partneři se tak mohou opřít o její zkušenosti a doplnit své klasické kluby o ty online. V jejich případě není potřeba řešit exkluzivitu. Každý franšízant si může založit dle své licence určitý počet klubů. Do klubu se vejde maximálně 30 podnikatelů z různých oborů podnikání, aby spolupráce byla stále efektivní a pro každého přínosná. Každý franšízant tak tento produkt může nabídnout svému okruhu kontaktů, který kolem sebe má.
Tomu všemu nahrává i úprava franšízové spolupráce a výchozích podmínek pro franšízanty, ke které vedení konceptu u nás přistoupilo. „Jdeme tou cestou, že BforB franšíza je vhodná jako další podnikatelský projekt, který rozvine, podpoří a doplní stávající podnikání nebo zaměstnání franšízanta. Licence se tedy neprodává na jednotlivé regiony, ale na počet podnikatelských klubů. Začít může podnikatel se třemi kluby a pokud bude chtít, může si pak licenci rozšířit. A to v různých lokalitách, ve kterých se obchodně pohybuje,“ vysvětluje Kamila Zárychtová.
A jaké jsou další plány konceptu pro letošní rok? Hlavním cílem je podpořit podnikatele a otevřít kluby v dalších lokalitách. K tomu by měla pomoci nejen nová výkonná ředitelka BforB Petra Křapová, ale také franšízový manažer, kterého tým kolem Kamily Zárychtové aktuálně hledá. Nic se naopak nemění na ambicích BforB poskytnout podporu podnikatelům v každém okresním městě Česka.

PŘEČTI ČLÁNKY

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Do polské metropole dorazí 23. a 24. října desítky franšíz a tisíce podnikatelů. Varšavský veletrh představí značky úspěšné v Polsku i mířící do střední a východní Evropy.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Josef Lásko otevřel franšízovou pobočku Partners Banky v Chocni. Jaké vlastnosti hledá u členů týmu a proč věří, že charakter je víc než zkušenosti?
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?