Podpora podnikatelů online
Doba covidová přiměla řadu konceptů, jejichž byznys byl založen na osobním setkávání podnikatelů, přehodnotit své fungování a obohatit nabídku svých služeb i o online formáty. Jedním z nich byla i franšízová síť Business for Breakfast (BforB). Její vedení letos v březnu zahájilo provoz prvního podnikatelského klubu BforB, který funguje ryze na online platformě.
Podle ředitelky BforB Česká republika Kamily Zárychtové s sebou online klub přináší hned několik výhod. „Jedná se o možnost pravidelné spolupráce mezi podnikateli z různých koutů ČR. Hlavním cílem je vytvořit prostředí, ve kterém se mohou podnikatelé vzájemně obohatit a byznysově se podpořit. Díky online podobě je to velká úspora času a taktéž to dává příležitost podnikatelům, aby získávali nové konexe a rozvíjeli svůj byznys v celorepublikovém přesahu. Ovšem ne každý toto potřebuje a jedná se o nový produkt, který si teprve své zákazníky hledá,“ vysvětluje zakladatelka BforB v Česku.
„Volné“ pole působnosti
Využít možnost organizovat online kluby mají i franšízanti BforB. Těžit mohou z toho, že veškeré procesy, které jsou pro spuštění takového klubu nezbytné, již nastavila a otestovala centrála. Franšízoví partneři se tak mohou opřít o její zkušenosti a doplnit své klasické kluby o ty online. V jejich případě není potřeba řešit exkluzivitu. Každý franšízant si může založit dle své licence určitý počet klubů. Do klubu se vejde maximálně 30 podnikatelů z různých oborů podnikání, aby spolupráce byla stále efektivní a pro každého přínosná. Každý franšízant tak tento produkt může nabídnout svému okruhu kontaktů, který kolem sebe má.
Tomu všemu nahrává i úprava franšízové spolupráce a výchozích podmínek pro franšízanty, ke které vedení konceptu u nás přistoupilo. „Jdeme tou cestou, že BforB franšíza je vhodná jako další podnikatelský projekt, který rozvine, podpoří a doplní stávající podnikání nebo zaměstnání franšízanta. Licence se tedy neprodává na jednotlivé regiony, ale na počet podnikatelských klubů. Začít může podnikatel se třemi kluby a pokud bude chtít, může si pak licenci rozšířit. A to v různých lokalitách, ve kterých se obchodně pohybuje,“ vysvětluje Kamila Zárychtová.
A jaké jsou další plány konceptu pro letošní rok? Hlavním cílem je podpořit podnikatele a otevřít kluby v dalších lokalitách. K tomu by měla pomoci nejen nová výkonná ředitelka BforB Petra Křapová, ale také franšízový manažer, kterého tým kolem Kamily Zárychtové aktuálně hledá. Nic se naopak nemění na ambicích BforB poskytnout podporu podnikatelům v každém okresním městě Česka.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nová franšíza v Plzni a příležitost spolupracovat s Business for Breakfast i bez nutnosti zakoupení franšízové licence. Takové jsou plány tohoto původem britského konceptu u nás.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?