Investice do startu / Částka, kterou musí zájemce o franšízu Extéria Market investovat do pořízení franšízové licence, činí 250 tisíc Kč.
Středa
01.09.2021
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
 

Jak sám říká, byla to zejména služba, kterou pobočky Extéria Market svým klientům nabízí. Pravdou totiž je, že bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP) a požární ochrana (PO) je něco, co musí řešit každá firma i každý živnostník. Klientela, na kterou mohou franšízanti této sítě zaměřit svou pozornost je tedy opravdu široká. 

Před vstupem do franšízy neměl Miroslav Beneš, který svůj Extéria Market vybudoval v Opavě, s prací v tomto oboru žádnou zkušenost. Díky propracovanému školicímu systému Extéria Akademie se mu však podařilo si osvojit všechny dovednosti potřebné k úspěšnému vedení franšízové pobočky. Stejně tak se v začátcích svého podnikání s franšízou mohl opřít o podporu ze strany franšízora.

„Začátky byly především o prvotním rozhodnutí a zajištění kapitálu a technického vybavení jako počítače a tiskárna. Vše ostatní pro mě centrála realizovala na klíč. Nápomocna mi byla i při náboru a zaškolení spolupracovníků do týmu,“ vzpomíná na dobu před zhruba 10 měsíci opavský franšízant. V současné době má kolem sebe stabilní tým složený z asistentky a obchodních manažerů.

V kontaktu s trhem

Sám se jako franšízant stará o bezproblémový chod pobočky, jehož součástí jsou i pravidelné porady s týmem. Zároveň funguje i jako obchodní manažer, kdy vyjíždí za svými klienty. To by ostatně doporučil i těm, kteří o vstupu do franšízové sítě teprve uvažují. „Franšízant by se měl zapojit do chodu pobočky a také se nebát vyjít do terénu. Jen tak neztratí vazbu s trhem a bude vědět, co vše obsahuje práce jeho obchodních manažerů,“ vysvětluje Miroslav Beneš, jehož dalším cílem je rozšiřovat svůj tým a expandovat do dalších regionů.

Nic na jeho plánech nezměnila ani pandemie. Ta výrazně neovlivnila ani jeho podnikání. Jak sám říká, zájem o služby jeho kanceláře byl v době nejsilnějších restrikcích stejný jako před ní. Trochu se však změnila poptávka po službách. Podnikatelé totiž začali mít větší povědomí o pojmu hygiena a o nutnosti ji na pracovištích důkladně zabezpečit a řešit, s čímž franšízanti Extéria Market včetně Miroslava Beneše svým klientům umí pomoci.


Roční návratnost / Podle vyjádření poskytovatele licence dosahuje dobře vedená pobočka zisku již rok po svém otevření. Do 5 let může pro majitele představovat pasivní příjem.