Franšízantům přibývají zakázky
Extéria oslavila 10 let na trhu. O něco kratší dobu zde funguje franšízový koncept Extéria Market. Jak se vyvíjel?
Franšízový brand Extéria Market vznikl v roce 2018 a spojuje službu odborného poradenství s prodejem bezpečnostního značení firmám i podnikatelům. Z malé ostravské kanceláře se postupem času stala centrála společnosti. S růstem počtu klientů, franšízových poboček a zaměstnanců rostla společně také celá společnost Extéria. Bylo pak jen otázkou času, kdy se franšíza Extéria Market rozšíří i na Slovensko, což se také stalo.
Jak se v posledních dvou letech vlivem pandemie změnil byznys vašich franšízantů?
Nároky na dodržování bezpečnosti práce, hygienické předpisy a nařízení se vlivem pandemie mnohonásobně zvýšily nejen pro firmy, ale také pro OSVČ. Potřebu mít BOZP a PO v pořádku si tak začalo uvědomovat stále více podnikatelů, především pak zaměstnavatelů, u kterých stoupla poptávka po službách BOZP a PO. Po dobu nouzového stavu jsme odpustili franšízantům většinu licenčních poplatků. Zároveň jsme spustili prodejní e-shop a do naší nabídky služeb zařadili testování na onemocnění COVID-19 pro firmy, které si testování nemohly zajistit vlastními zaměstnanci. Pro klienty jsme také zavedli affiliate program Extéria Partner.
Na začátku roku 2021 jste zmiňovala zvýšený zájem o franšízové licence. Trval tento trend po celý rok?
Především díky zákonnému produktu, kterým naše pobočky klientům pomohou a ochrání je před hrozícími riziky či úrazy, zůstal trend poptávek po franšízovém podnikání vysoký. Podnikání s Extéria Marketem navíc není ovlivněno státními nařízeními o zavření provozoven, jako tomu bylo a je například v gastronomii. Budoucí franšízant se tak nemusí obávat, že by svou činnost nemohl vykonávat.
Uchazeči o franšízu Extéria Market nemusí mít zkušenosti z oboru. Kdo jsou vaši franšízanti, z jakých oborů přichází?
Bezpečnost práce je široký, a především velmi specifický obor, který může zájemce o založení franšízy zprvu vyděsit. Extéria však myslela i na tohle. Náš franšízový koncept totiž franšízantům poskytuje vstupní i průběžná školení a úspěšné know-how celé společnosti. Centrála navíc svým franšízantům poskytuje po celou dobu jejich podnikání podporu a oni se tak mohou věnovat především obchodu, který je baví. Díky tomu franšízanti nemusí rozumět celé problematice BOZP, která je velice obsáhlá. Nejčastěji se tak zájemci hlásí z řad různých obchodníků či osob, kterým není obchod či jednání s lidmi cizí.
Je Vaší strategií, aby franšízanti vedli jen jednu pobočku nebo mají možnost své podnikání rozšířit?
Franšízant se aktivně podílí na chodu pobočky a určitě si může v budoucnu otevřít i další franšízovou pobočku v jiném regionu a svůj zisk tak zdvojnásobit.
Vaši franšízoví partneři absolvují pravidelná školení. Jaké dovednosti si během nich osvojují či prohlubují?
Díky školení si jeho účastníci zdokonalují komunikační a prezentační dovednosti, učí se, jak správně jednat s klientem, a jak si s ním vybudovat vztah založený na důvěře. Také zjistí, v čem jsou jejich slabiny, na čem by měli ještě zapracovat a jaké jsou naopak jejich silné stránky, které mohou dál rozvíjet.
Vinou pandemie se zpomalila expanze Extéria Market do zahraničí. Jaká je situace nyní?
V současné době se soustředíme zejména na rozvoj na českém a slovenském trhu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
Stravování v krabičkách se prosadilo v českých domácnostech i kancelářích. Jak na to jde česká franšíza FITeat?
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?