Byznys díky zákonu / „Oblast bezpečnost práce a požární ochrany je neustále aktuálním tématem. Jedná se totiž o zákonem danou povinnost, kterou musí splňovat každá firma i podnikatel," dodává ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
pondělí
14.02.2022
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
 

Extéria oslavila 10 let na trhu. O něco kratší dobu zde funguje franšízový koncept Extéria Market. Jak se vyvíjel?

Franšízový brand Extéria Market vznikl v roce 2018 a spojuje službu odborného poradenství s prodejem bezpečnostního značení firmám i podnikatelům. Z malé ostravské kanceláře se postupem času stala centrála společnosti. S růstem počtu klientů, franšízových poboček a zaměstnanců rostla společně také celá společnost Extéria. Bylo pak jen otázkou času, kdy se franšíza Extéria Market rozšíří i na Slovensko, což se také stalo.

Jak se v posledních dvou letech vlivem pandemie změnil byznys vašich franšízantů?

Nároky na dodržování bezpečnosti práce, hygienické předpisy a nařízení se vlivem pandemie mnohonásobně zvýšily nejen pro firmy, ale také pro OSVČ. Potřebu mít BOZP a PO v pořádku si tak začalo uvědomovat stále více podnikatelů, především pak zaměstnavatelů, u kterých stoupla poptávka po službách BOZP a PO. Po dobu nouzového stavu jsme odpustili franšízantům většinu licenčních poplatků. Zároveň jsme spustili prodejní e-shop a do naší nabídky služeb zařadili testování na onemocnění COVID-19 pro firmy, které si testování nemohly zajistit vlastními zaměstnanci. Pro klienty jsme také zavedli affiliate program Extéria Partner.

Na začátku roku 2021 jste zmiňovala zvýšený zájem o franšízové licence. Trval tento trend po celý rok?

Především díky zákonnému produktu, kterým naše pobočky klientům pomohou a ochrání je před hrozícími riziky či úrazy, zůstal trend poptávek po franšízovém podnikání vysoký. Podnikání s Extéria Marketem navíc není ovlivněno státními nařízeními o zavření provozoven, jako tomu bylo a je například v gastronomii. Budoucí franšízant se tak nemusí obávat, že by svou činnost nemohl vykonávat.

Uchazeči o franšízu Extéria Market nemusí mít zkušenosti z oboru. Kdo jsou vaši franšízanti, z jakých oborů přichází?

Bezpečnost práce je široký, a především velmi specifický obor, který může zájemce o založení franšízy zprvu vyděsit. Extéria však myslela i na tohle. Náš franšízový koncept totiž franšízantům poskytuje vstupní i průběžná školení a úspěšné know-how celé společnosti. Centrála navíc svým franšízantům poskytuje po celou dobu jejich podnikání podporu a oni se tak mohou věnovat především obchodu, který je baví. Díky tomu franšízanti nemusí rozumět celé problematice BOZP, která je velice obsáhlá. Nejčastěji se tak zájemci hlásí z řad různých obchodníků či osob, kterým není obchod či jednání s lidmi cizí.

Je Vaší strategií, aby franšízanti vedli jen jednu pobočku nebo mají možnost své podnikání rozšířit?

Franšízant se aktivně podílí na chodu pobočky a určitě si může v budoucnu otevřít i další franšízovou pobočku v jiném regionu a svůj zisk tak zdvojnásobit. 

Vaši franšízoví partneři absolvují pravidelná školení. Jaké dovednosti si během nich osvojují či prohlubují?

Díky školení si jeho účastníci zdokonalují komunikační a prezentační dovednosti, učí se, jak správně jednat s klientem, a jak si s ním vybudovat vztah založený na důvěře. Také zjistí, v čem jsou jejich slabiny, na čem by měli ještě zapracovat a jaké jsou naopak jejich silné stránky, které mohou dál rozvíjet.

Vinou pandemie se zpomalila expanze Extéria Market do zahraničí. Jaká je situace nyní? 

V současné době se soustředíme zejména na rozvoj na českém a slovenském trhu.


Podnikání za čtvrt milionu / Cena franšízové licence Extéria Market je 250 tisíc Kč. Uchazeč o ni by měl mít kromě potřebných finančních prostředků obchodního ducha a také být odhodlán budovat vlastní podnikání v regionu, na který získá exkluzivitu.