Franšízantům přibývají zakázky
Extéria oslavila 10 let na trhu. O něco kratší dobu zde funguje franšízový koncept Extéria Market. Jak se vyvíjel?
Franšízový brand Extéria Market vznikl v roce 2018 a spojuje službu odborného poradenství s prodejem bezpečnostního značení firmám i podnikatelům. Z malé ostravské kanceláře se postupem času stala centrála společnosti. S růstem počtu klientů, franšízových poboček a zaměstnanců rostla společně také celá společnost Extéria. Bylo pak jen otázkou času, kdy se franšíza Extéria Market rozšíří i na Slovensko, což se také stalo.
Jak se v posledních dvou letech vlivem pandemie změnil byznys vašich franšízantů?
Nároky na dodržování bezpečnosti práce, hygienické předpisy a nařízení se vlivem pandemie mnohonásobně zvýšily nejen pro firmy, ale také pro OSVČ. Potřebu mít BOZP a PO v pořádku si tak začalo uvědomovat stále více podnikatelů, především pak zaměstnavatelů, u kterých stoupla poptávka po službách BOZP a PO. Po dobu nouzového stavu jsme odpustili franšízantům většinu licenčních poplatků. Zároveň jsme spustili prodejní e-shop a do naší nabídky služeb zařadili testování na onemocnění COVID-19 pro firmy, které si testování nemohly zajistit vlastními zaměstnanci. Pro klienty jsme také zavedli affiliate program Extéria Partner.
Na začátku roku 2021 jste zmiňovala zvýšený zájem o franšízové licence. Trval tento trend po celý rok?
Především díky zákonnému produktu, kterým naše pobočky klientům pomohou a ochrání je před hrozícími riziky či úrazy, zůstal trend poptávek po franšízovém podnikání vysoký. Podnikání s Extéria Marketem navíc není ovlivněno státními nařízeními o zavření provozoven, jako tomu bylo a je například v gastronomii. Budoucí franšízant se tak nemusí obávat, že by svou činnost nemohl vykonávat.
Uchazeči o franšízu Extéria Market nemusí mít zkušenosti z oboru. Kdo jsou vaši franšízanti, z jakých oborů přichází?
Bezpečnost práce je široký, a především velmi specifický obor, který může zájemce o založení franšízy zprvu vyděsit. Extéria však myslela i na tohle. Náš franšízový koncept totiž franšízantům poskytuje vstupní i průběžná školení a úspěšné know-how celé společnosti. Centrála navíc svým franšízantům poskytuje po celou dobu jejich podnikání podporu a oni se tak mohou věnovat především obchodu, který je baví. Díky tomu franšízanti nemusí rozumět celé problematice BOZP, která je velice obsáhlá. Nejčastěji se tak zájemci hlásí z řad různých obchodníků či osob, kterým není obchod či jednání s lidmi cizí.
Je Vaší strategií, aby franšízanti vedli jen jednu pobočku nebo mají možnost své podnikání rozšířit?
Franšízant se aktivně podílí na chodu pobočky a určitě si může v budoucnu otevřít i další franšízovou pobočku v jiném regionu a svůj zisk tak zdvojnásobit.
Vaši franšízoví partneři absolvují pravidelná školení. Jaké dovednosti si během nich osvojují či prohlubují?
Díky školení si jeho účastníci zdokonalují komunikační a prezentační dovednosti, učí se, jak správně jednat s klientem, a jak si s ním vybudovat vztah založený na důvěře. Také zjistí, v čem jsou jejich slabiny, na čem by měli ještě zapracovat a jaké jsou naopak jejich silné stránky, které mohou dál rozvíjet.
Vinou pandemie se zpomalila expanze Extéria Market do zahraničí. Jaká je situace nyní?
V současné době se soustředíme zejména na rozvoj na českém a slovenském trhu.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
„V nejbližších dvou letech chystáme otevřít až 10 nových franšízových poboček Extéria Market. Na řadě je i vstup na nový trh," prozrazuje zakladatel sítě Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria se nemusí obávat nedostatku práce, mají ji i díky legislativním pravidlům. Na jaké klienty cílí?
Miroslav Beneš začal s franšízovým konceptem Extéria Market podnikat před necelým rokem. Co ho přivedlo k myšlence stát se franšízantem?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.