30 nových poboček v roce 2022
V loňském roce jste uzavřeli rekordní počet franšízových smluv. Trvá zájem ze strany podnikatelů získat licenci Fruitisimo i nadále?
Ano, zájem ze strany franšízantů pokračuje. V letošním roce se nám podařilo uzavřít 13 nových franšízových smluv. Některé z nových prodejen se již letos realizovaly, další se plánují především na 1. kvartál roku 2022.
Dopady pandemie na sektor gastronomie byly opravdu velké. Jak se síti a jejím franšízantům podařilo v této velké zkoušce obstát?
Nevím, jestli se dá v tuto chvíli již bilancovat, jaké to bylo, jelikož pandemická situace a s tím spojená omezení, ač aktuálně v mírnější formě než tzv. tvrdý lockdown, stále přetrvávají. Dá se říct, že v této přetrvávající zkoušce jsme my i naši franšízanti obstáli zatím důstojně. Samozřejmě v mnoha případech nám pomohla i podpora našich partnerů, např. u některých pronajímatelů formou slevy z nájemného, ale celkově jsme se museli naučit pracovat efektivněji než dříve. Tato doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování a přinesla nové zkušenosti, které, jak věřím, naplno využijeme v budoucnu. Především je to propojení kamenných prodejen s on-line prostředím, ale i pečlivější práce se zákazníkem.
Kolik má v současné době Fruitisimo na českém trhu poboček? Kolik z nich je v rukách franšízantů?
V tuto chvíli máme na českém trhu celkem 62 poboček. Celkem 34 z nich provozují naši franšízanti, zbylých 28 jich pak provozujeme my jako centrála.
Jaké jsou vaše další plány, co se expanze týká?
Velmi ambiciózní, resp. chceme nyní expandovat ještě rychleji, než tomu bylo dříve. Máme připravené otevření nového trhu, kterým je Německo, a další rozvoj na stávajících trzích, tedy v Česku, Maďarsku a na Slovensku. V příštím roce plánujeme celkově otevřít 30 nových poboček.
Řada franšízorů prozrazuje, že je možné na trhu najít atraktivní prostory za ceny, které bychom si před cca 2 lety ani nedokázali představit. Pozorujete i vy tento trend?
Pouze do určité míry. Realitní trh samozřejmě pečlivě sledujeme, nicméně v rámci obchodních center, kde především působíme, se zatím nic zcela zásadního nezměnilo, tzn. o lukrativní místa zde je stále zájem a tomu odpovídá jejich cena. Větší, někdy až razantní, změny lze vidět v prémiových lokalitách v centru města, kde byly nájmy vyšponované do astronomických částek a nyní, často i rapidně, klesly. Určitou reakci lze vidět i v kancelářských komplexech, kde nabídka pronajímatelů také částečně reaguje na úbytek zaměstnanců ve firmách, kteří jsou aktuálně na home office.
V době neustále rostoucí inflace se zdražuje i podnikání – rostou ceny energií i potravin. Očekáváte, že se tyto proměnné promítnou i do zájmu o podnikání?
Věříme, že nikterak zásadně. Rostoucí vstupy a inflaci samozřejmě nelze ignorovat a je nutné do jisté míry tyto vlivy promítnout do prodejních cen, nelze to však 1:1. U nestandardních změn, resp. neočekávaných nárůstů, mnohdy právě spojených s pandemií jako například narušením poptávky, nabídky či logistiky v různých částech obchodu celkově, je třeba je pokrýt i lepší efektivitou naší práce a vyjednat s našimi partnery a dodavateli podmínky pro to, abychom toto dokázali korigovat.
PŘEČTI ČLÁNKY
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Současná situace v České republice podnikání příliš nenahrává. Budou franšízové značky těmi, které se s krizí vypořádají lépe?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...