Rozvoz jídla v regionech
Franšízu Vosíme.cz, která se zaměřuje na rozvoz jídla a provoz menších bister, tvoří aktuálně 36 provozoven napříč Českou republikou. „Naším dlouhodobým cílem je dostat se do všech větších a okresních měst a rozvíjet síť také směrem k retail parkům a obchodním centrům. V roce 2026 bychom rádi otevřeli minimálně 20 nových poboček,“ říká Richard Halmazňa, majitel Vosíme.cz. Příležitost pro nové franšízanty vidí ve velkých krajských městech a ve středně velkých regionech, kde roste poptávka po rychlém rozvozu jídla. Mezi aktuálně volné lokality patří například Hradec Králové, Hodonín, Chrudim či Havlíčkův Brod. Další místa najdou zájemci na webu společnosti.
Typickými zákazníky značky jsou rodiny, skupiny přátel, ale také mladí lidé a studenti. „Ti všichni oceňují především spolehlivost a rozumnou cenu. Když vědí, že jim pizza dorazí do půl hodiny a chutná stejně dobře jako minule, vytvoří si z objednávky rutinu,“ vysvětluje Halmazňa. „Právě konzistence je pro nás důležitá – díky ní tvoří opakované nákupy zhruba 78 % všech tržeb.“
Praktická podpora i financování
Na začátku podnikání musí být franšízant maximálně aktivní – věnovat se nastavení provozu, kontrole kvality i náboru zaměstnanců. „První týdny jsou intenzivní, ale kdo si dobře postaví tým, má brzy prostor přejít do manažerské role,“ popisuje Halmazňa. Centrála poskytuje podporu od prvního dne. Pomáhá s výběrem lokality, stavebním řešením, marketingem i náborem zaměstnanců. Každý na začátku absolvuje zhruba tříměsíční školení, během něhož se ve spolupráci s mentorem naučí řídit provoz, vést tým a udržet kvalitu služeb. Po stabilizaci provozu se franšízanti mohou soustředit na vedení lidí a kontrolu výsledků. Někteří se po čase z denní operativy úplně stáhnou a rozvíjejí další provozovny.
Častou překážkou v začátcích bývá financování. Společnost proto zavedla interní systém půjček, který dokáže pokrýt 50 až 70 % investice na rozjezd. Díky tomu se jí daří urychlovat expanzi a posilovat důvěru zájemců. K dalším výzvám podnikání nejen v gastronomii patří stabilní tým. Vosíme.cz franšízantům pomáhá s náborem, školením i motivací zaměstnanců. Sází na jasně nastavené procesy, férové prostředí a týmovou kulturu podpořenou interními soutěžemi. Výkonnost poboček sleduje pomocí vlastních dashboardů a díky vysoké návštěvnosti webu, který denně navštíví až deset tisíc uživatelů, průběžně doplňuje databázi uchazečů o práci. Problémy s nedostatkem lidí tak řeší jen výjimečně.
Za každou objednávkou stojí člověk
Vosíme.cz se na trhu podle Halmazni odlišuje především rychlostí doručení a konzistencí služeb. Rozvoz jídla zvládá do 30 minut, přičemž více než tři čtvrtiny objednávek doručí ještě rychleji. „Rychlost a kvalita jsou pro nás naprosto klíčové. Na bistrech zákazníka obsloužíme do sedmi minut,“ říká Halmazňa. Síť využívá vlastní logistiku s více než 150 auty, díky čemuž má plnou kontrolu nad celým procesem.
Důležitou roli v rychlosti i kvalitě hrají interní technologie, vlastní software pro plánování tras, monitoring objednávek i dispečerská kontrola. Každá pobočka má přesně stanovený maximální dojezd, aby byla zaručena rychlost dodávky. Díky sjednoceným procesům a průběžnému školení týmů zákazník dostává stejnou službu v Ostravě i v Brně. „Technologie nám pomáhají zrychlit a zjednodušit provoz. Ale tím nejdůležitějším zůstává lidský faktor – ochota udělat pro zákazníka něco navíc,“ uzavírá Halmazňa.
Zakladatelé Richard Halmazňa a Kieu My Chau / „Chceme být rozpoznatelní. Když lidé scrollují feed, poznají post Vosíme.cz dřív, než si přečtou, kdo ho sdílí.“ přečíst články
Hlad nepočká!
/07.04.2025
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Do konce roku 2026 chce franšíza Vosíme.cz pokrýt pobočkami většinu Česka. Za loňský rok hlásí obrat ve výši 220 milionů Kč.
Franšíza Vosíme.cz pomalu, ale jistě rozšiřuje své zastoupení na trhu. A to s vydatnou podporou franšízantů. Kdy značku potkáme i v Čechách?
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...