Vzhůru na západ
Aktuálně jsou ve výstavbě čtyři nové pobočky, z nichž dvě by měly svůj provoz zahájit během května, resp. června. Ty se tak připojí ke stávajícím 22 provozovnám, které aktuálně na trhu fungují a jak se zdá, daří se jim. „Rok 2022 vykázala celá franšízová síť obrat ve výši zhruba 220 milionů Kč. Všechny naše pobočky jsou ziskové,“ říká Richard Halmazňa, jednatel a majitel společnosti Vosíme.cz Holding, která za franšízou stojí. Ta také uvedla, že 90 % poboček se podařilo dosáhnout breaking pointu v prvním měsíci provozu, zbylých 10 % to dokázalo do 6 měsíců.
Co se týče měst, ve kterých by měly během letoška vzniknout nové pobočky konceptu Vosíme.cz, jde o Vyškov, Frenštát, Šumperk, Kroměříž, Hradec Králové, Pardubice a Vsetín. Z toho vyplývá, že v letošním roce by se značka měla poprvé dostat také do Čech. S rozšířenímsítě by jí měli pomoci zejména franšízanti. Ti se franšízorovi hlásí převážně díky doporučení stávajících franšízantů. Často se však stane, že zájem o franšízu projeví lidé z řad zákazníků či sami zaměstnanci některého z provozů.
Expanze však nebyla tím jediným, na co se vedení společnosti v uplynulých měsících soustředilo. „Podařilo se nám digitalizovat většinu procesů, příjem objednávek nově probíhá přes externí callcentrum, které přináší profesionálnější komunikaci s našimi zákazníky,“ prozrazuje Halmazňa s tím, že aktuálně poskytovatel licencí pracuje na lepším školícím programu, protože profesionální přístup zaměstnanců se odráží v lepších výsledcích jednotlivých poboček.
Propracovaný systém
Investice do franšízové pobočky Vosíme.cz se pohybuje od zhruba dvou až tří milionů Kč. Její konečná výše závisí na velikosti a také typu provozovny. Franšízanti si totiž mohou zvolit, zda chtějí provozovat pobočku typu delivery, takeaway, foodcourt nebo bistro. Zmíněnou investici lze financovat externím kapitálem. „Perspektivním franšízantům umíme pomoci se získáním úvěru, avšak je potřeba, aby měli 40 až 50 % prostředků na investici z vlastních zdrojů,“ doplňuje Halmazňa. S návratem investice může franšízant podle něj počítat nejpozději do tří let, nicméně najdou se i případy, kdy se investice vrátila do 12 měsíců od otevření pobočky.
Jádrem podnikání s Vosíme.cz je vlastní software, který pomáhá vedení konceptu i franšízantům značky koordinovat řadu procesů důležitých pro efektivní fungování. Díky němu je možné například kontrolovat stav objednávek, sledovat pomocí GPS pohyb rozvozců, optimalizovat rozvozové trasy, evidovat docházku zaměstnanců nebo přijímat online objednávky a mít přehled o skladové hospodářství jednotlivých poboček. Ty se mohou mezi sebou i porovnávat. Velkou pomocí pro nové franšízanty je jistě i podpora při hledání jejich prvních zaměstnanců, což je zejména v současné době poměrně nesnadné.

PŘEČTI ČLÁNKY

Ročně prodá síť Trdlokafe milion trdelníků ve více jak 50 stáncích po celém Česku, i na Slovensku či ve Vídni. Stále však chce růst, a to i díky franšízám.
Když jsme nemocní, plánujeme party nebo nevíme, co k obědu, často si objednáme pizzu. Zdá se to tak jako dobrý byznys. Rozjet ho lze i s franšízou Pizza Hut.
„V současné nepředvídatelné době bych jako začínající podnikatel dal přednost franšíze před nezávislostí," říká Lubor Lelovits, franšízor Mr. Kebab.
Franšíza Vosíme.cz pomalu, ale jistě rozšiřuje své zastoupení na trhu. A to s vydatnou podporou franšízantů. Kdy značku potkáme i v Čechách?
Gastrofranšíza Vosíme.cz cílí na města s více jak 30 tisíci obyvateli. Jaké formáty provozoven franšízantům nabízí?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Podle amerických statistik může být franšízová síť s vyššími investičními potřebami dlouhodobě úspěšnější.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...