Pizza vždycky bodne!
Pizza s rozvozem je v nabídce gastronomie poměrně konkurenční prostředí. Franšízový koncept Vosíme.cz do něj vstoupil s kombinací rychlosti a hravého marketingu. Nyní mají pobočky na pětadvaceti místech po Jižní a Severní Moravě. Tři z nich, konkrétně Přerov, Opavu a Ostravu Jih vlastní jeden z nejúspěšnějších franšízantů značky Vašek Hájek. „Chtěl jsem vlastní pizzerii. Během studia vysoké školy jsem v USA poznal největší sítě pizzerií a líbilo se mi, jak mají nastavené procesy a celkové fungování,“ vysvětluje svou motivaci Vašek.
Vlastnímu podnikání se věnoval už před tím – s rodiči provozoval několik prodejen květin s rozvozem v Ostravě a v tomto byznyse stále pokračuje. K nápadu s pizzerií se však po letech vrátil a v polovině roku 2020 oslovil franšízora Richarda Halmazňu, zda by mu nepřidělil pobočku v Přerově. Po několika schůzkách ho přesvědčil a dohodli se na spolupráci. „Nejvíce mne zaujal neotřelý marketing. Navíc jsem chtěl dělat hlavně pizzu a doplňková jídla. Nic složitého na přípravu v podobě vaření nebo pánvičkování,“ říká k počátkům spolupráce franšízant Vašek.
První pobočka v Přerově vyžadovala nejnižší investici, zhruba 1,5milionu korun. O půl roku později vznikla Opava, která přišla na 2 miliony korun a v roce 2023 mezi jeho franšízy přibyla ostravská pobočka s investicí 4 miliony korun. Je totiž výrazně větší než ostatní a také vyžadovala kompletní rekonstrukci. „Rentabilita je přímo závislá na tržbách pobočky a zároveň se objevují neplánované investice v podobě nových aut, modernizace v kuchyni apod. Vzhledem k tomu, že mám rád kvalitu, funkci a spolehlivost od stolů po stroje, jsou pořizovací náklady vyšší. Má rentabilita je delší, pomalejší. Ale můžu uvést, že franšízant obecně může počítat s návratností do dvou let za podmínky, že dělá vše správně, To znamená dodržuje nákup surovin, receptury a další důležité složky kvality,“ přibližuje ekonomickou stránku podnikání Vašek.
Motivací k dalšímu rozvoji pro Vaška Hájka je boření rekordů a zvyků. „Chci se neustále zlepšovat a srovnávat s ostatními pobočkami. Hlavně v zátěžové dny (svátky), kdy očekáváme hodně práce, chci být lepší než minulý rok. Jak v počtu objednávek, tak v dovozových časech. Zároveň mě potěší, když na silnici potkávám „vosí“ auta a v popelnicích vidím prázdné pizza krabice s naším logem,“ říká o svém podnikání.
Samozřejmě, že každá práce má své nároky a zde je podle něj těžké nastavení jednotlivých procesů, od přípravy těsta v kuchyni po předání objednávky do rukou zákazníka. Musí totiž vše fungovat tak, aby v náporu do sebe tyto kroky zapadaly a vše šlo rychle. „Protože náš největší soupeř, je čas. Naštěstí mám v týmu provozní manažery Barču a Matěje, sestru Petru, fandící rodiče a milující ženu s dětmi. Ti mají bezpochyby velkou zásluhu na výsledcích,“ představuje své zázemí Vašek.
Spolupráci se svým franšízorem hodnotí Vašek Hájek velmi kladně. Sice přiznává, že centrála je na franšízanty náročnější, ale vždy s lidským přístupem a pochopením. Setkávají se na pravidelných poradách s jednotlivými odděleními i oběma majiteli. Ze zpětné vazby na poradě vznikne výstup a na tom pak jednotliví lidé pracují. Výsledky jsou podle Vaška vidět: „Když srovnám otevření pobočky v Přerově a v Ostravě Jihu, rozdíl je obrovský. V Přerově jsme roznesli letáky do schránky, dnes je to velká show s hosteskami a programem pro děti,“ uvádí příklad rozvoje. Vaškovy nejbližší plány míří k přemístění pobočky Ostrava centrum, jejímž bude provozovatelem. A tím jeho plány na rok 2024 zdaleka nekončí, ale více zatím nebude prozrazovat.
![](https://img.franchising.pl/cz/071/e36/dsc05923.jpg)
PŘEČTI ČLÁNKY
![](https://img.franchising.pl/cz/80e/3b9/4-1.jpg)
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Do konce roku 2026 chce franšíza Vosíme.cz pokrýt pobočkami většinu Česka. Za loňský rok hlásí obrat ve výši 220 milionů Kč.
Franšíza Vosíme.cz pomalu, ale jistě rozšiřuje své zastoupení na trhu. A to s vydatnou podporou franšízantů. Kdy značku potkáme i v Čechách?
Gastrofranšíza Vosíme.cz cílí na města s více jak 30 tisíci obyvateli. Jaké formáty provozoven franšízantům nabízí?
Nejčtenější
![](https://img.franchising.pl/eu/e31/d39/shutterstock_1009422034.jpg)
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30% pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...