Další společenská odpovědnost v síti kaváren

Hlavní cíle Rainforest Alliance je ochrana životního prostředí, zvýšení bezpečnosti práce, odpovídající mzda pro dělníky, odpovídající ubytování a přístup k pitné vodě pro farmáře a jejich rodiny, lepší přístup ke vzdělání a zdravotní péči.
Pátek
13.08.2010
V kavárnách Costa Coffee zavádí kávu Fair Trade.
 

Ve všech 1500 kavárnách Costa Coffee ve 24 zemích světa dostanou nyní zákazníci novou kávovou směs Mocha Italia, která obsahuje 100% kávových bobů z certifikované produkce organizace Rainforest Aliance, která vychází z myšlenek Fair Trade, obohacuje ji však o ekologický a sociální rozměr.

Připojí se tak k dalším řetězcům kaváren jako např. Starbucks, který již svá Fairtrade espressa nabízí.

Myšlenka Fair Trade, čili spravedlivého obchodu, se vyvíjela dlouho, první obchůdek s Fair Trade výrobky byl otevřen v roce 1959. První komoditou byla právě káva, postupně se ale paleta výrobků rozrostla o čaj, čokoládu, kakao, cukr, med, mango, pomerančový džus a banány.

Rainforest Alliance (RA) je mezinárodní nezisková organizace, která již od roku 1987 přispívá ke zlepšení podmínek pěstitelů kávy v zemích třetího světa. RA učí farmáře pěstovat kávu tak, aby zvýšili výnos a zároveň nepoškozovali životní prostředí. Pokud se farmáři naučí svou půdu zhodnocovat hnojením a dalšími způsoby, není nutné kácet další úseky deštných pralesů k získání půdy pro kávové plantáže. Vedle toho se RA podílí na zlepšování pracovních podmínek farmářů a zvyšování životní úrovně jejich dětí.

Káva se pěstuje v asi padesáti zemích v pásu podél rovníku, od Mexika po Brazílii, od Angoly po Etiopii, od Indie po Vietnam i na tichomořské ostrovy. Kávové plantáže pokrývají celkem 10,7 milionů hektarů půdy a na celém světě se ročně v průměru sklidí kolem 7 milionů tun kávy. Na celém světě žije z obchodu s kávou kolem 100 milionů lidí, kteří se podílejí na pěstování, zpracování nebo prodeji této plodiny. Káva je po ropě druhou nejobchodovanější komoditou na světě. Je to vůbec nejcennější zemědělská komodita na světovém trhu Rainforest Alliance se nezaměřuje pouze na pěstování kávy, ale také například na banány (certifikovanou produkci nalezneme třeba pod značkou Chiquita), čokoládu (v části svých poboček ji nabízí fastfoodový řetězec McDonald), dřevo (používané společností IKEA) a další.

Společnost Costa Coffee se aktuálně podílela na rozšíření certifikované produkce RA do Keni a Vietnamu. Tensie Whelan, prezidentka Rainforest Alliance ke spolupráci s Costa Coffee uvádí: “Přechod společnosti Costa Coffee na kávu z certifikované produkce RA je pro nás důkazem, že tento způsob podpory je vhodný i pro velké mezinárodní společnosti. Zákazníci Costa Coffee si mohou vychutnat šálek výborné kávy s vědomím, že pochází z dobře spravovaných farem, kde je o dělníky dobře postaráno, jejich děti mohou chodit do školy a kde se dbá o to, aby pěstování kávy neohrožovalo životní prostředí.“


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015