Postaví se nejvíc obchodních ploch v historii

Letos v Česku vznikna přes čtvrt milionu metrů krychlových ploch v nákupních centrech
pondělí
06.10.2008
V Česku letos developeři plánují otevřít centra s více než čtvrt milionem metrů čtverečních plochy. Do konce roku to bude většina, 200 tisíc metrů čtverečních.
 

Navzdory finanční krizi, která se z USA šíří do Evropy a zhoršuje podmínky pro financování developerských projektů, plánují v letošním roce developeři v Česku otevřít nejvíc prodejních ploch v historii. Podle studie poradenské společnosti CB Richard Ellis, kterou citovaly Hospodářské noviny, by to mělo být 260 tisíc metrů čtverečních pro obchodníky. Většina nových ploch sice vznikne v Praze, ale developeři již hledají nová místa také v menších městech. Nová centra se tak budou otvírat například v Jihlavě (ParkCity), Kladně či Kolíně.

Mimo Prahu menší centra

Rozdíl mezi pražskými a těmi ostatními centry je především v rozloze. Zatímco v Praze se plocha nákupních centrer pohybuje kolem 40 tisíc metrů čtverečních, mimo Prahu to je mezi 10 a 25 tisíci metry čtverečních. Navíc v Praze se developeři snaží stále více stavět svá centra blíže ke středu města či u stanic metra. Dříve se přitom zaměřovali především na okraj Prahy. Táhnout budou také železniční uzly, hovoří se například o využití Masarykova nádraží v centru Prahy.

Centra se začnou profilovat

Trendem v budoucnu bude také větší specializace center. Zatímco dosud se snaží majitelé o co nejširší nabídku zboží. Tak, jak se nasicuje nabídka obchodních ploch, budou se centra stále více specializovat na určitou oblast nabízeného zboží a služeb. Budovat se budou také outletové nákupní zóny.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017