Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu
Vaše firma je momentálně třetím největším hráčem na tuzemském trhu nealkoholických nápojů. Jakého dalšího cíle chcete dosáhnout? Máte ambici stát se českou jedničkou?
Spíše jde o to, aby bylo všem jasné, že zde nechceme hrát druhé housle. Není to vyloženě o tom, že bychom se hnali za dosažení nějakého statistického čísla. Je to spíše o tom vzkázat jak našim lidem, tak i konkurenci, že nejsme žádná „ořezávátka“.
Chcete se tedy stát českou jedničkou?
Chceme dělat práci, kterou děláme, co nejlépe. Například na Slovensku již v mnoha segmentech jedničkou jsme. Jde o to, že pokud budeme vše dělat správně, konzument to pozná a ocení. Pak nebude ani tolik záležet na tom, zda budeme jednička nebo dvojka. Řekněme si narovinu, statistiky se dají všemožně upravit, takže nemusí být nutně směrodatné.
Lze v rámci republiky vymezit místa, kde se Kofola pije více než jinde?
Určitě. Dlouhodobě silnějším regionem je Morava. Právě ona a západní Slovensko jsou na tom z hlediska našich prodejů nejlépe. Ale dnes se Kofole hodně daří i v Praze nebo jižních Čechách. Trend je tedy zlepšující se, ale Coca-Cola je na tom pořád lépe. Mají 15letý náskok z hlediska investic na tuzemském trhu, a to se nutně musí někde promítnout.
Společnost Kofola neustále rozšiřuje portfolium. Není to tak dávnou, co do něj zařadila energetické nápoje Semtex a Erektus. Zcela nedávno jste koupili výrobce ovocných a zeleninových šťáv UGO. Plánujete momentálně nějaká další rozšiřování produktového portfolia?/
Dá se říci, že pořád na rozšiřování portfolia pracujeme. Bohužel však nemohu prozradit bližší informace. Dokud není vše hotové, nemá smysl o tom hovořit.
Již nějaký čas se ví, že česká pobočka Pepsi je na prodej. Neuvažujete případně o její koupi?
Zpráva o tom, že je Pepsi u nás na prodej, se objevila již několikrát. Snažili se nalézt vhodného partnera. S námi o tom ale nejednali. Asi nás nemají rádi, možná je jejich vyjednávací pozice kvůli našemu úspěchu poněkud složitější. Musím však říci, že jsem se na rozhovor s nimi docela těšil.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejen o podnikatelském prostředí a mizivé politické podpoře podnikatelů a malých firem v České republice hovořili v rozhovoru bratři Tomáš a Lukáš Sedláčkovi.
Podnikání v České republice je relativně bezpečné, ale pomalé. To si myslí lékař, podnikatel a televizní moderátor Roman Šmucler.
Podnikatelský příběh módní návrhářky Blanky Matragi je veřejnosti všeobecně známý. Jaké je však podle ní tajemství úspěchu v módní branži? Slovo "nemožné" pro ni neexistuje.
Distribuci hudby dominuje digitální prostředí, mnoho umělců pracuje raději pro menší vydavatele. Přední skladatel a producent Jan P. Muchow popisuje hudební průmysl.
Lukáš Hejlík je české veřejnosti znám především jako herec. V poslední době ho však čím dál více zaměstnávají jeho podnikatelské projekty spjaté s divadlem i gastronomií.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...