Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu

Jannis Samaras je předsedou představenstva a generální ředitel společnosti Kofola. Narodil se v Československu řeckým rodičům a svého otce Kostase považuje dodnes za svůj podnikatelský vzor.
Čtvrtek
17.10.2013
Každý šéf firmy je úplně jiný. Každý má své vlastní metody řízení a motivace zaměstnanců, říká v rozhovoru Jannis Samaras, spolumajitel a ředitel rodinné firmy Kofola, který se může pyšnit titulem Podnikatel roku 2011.
 

Vaše firma je momentálně třetím největším hráčem na tuzemském trhu nealkoholických nápojů. Jakého dalšího cíle chcete dosáhnout? Máte ambici stát se českou jedničkou?

Spíše jde o to, aby bylo všem jasné, že zde nechceme hrát druhé housle. Není to vyloženě o tom, že bychom se hnali za dosažení nějakého statistického čísla. Je to spíše o tom vzkázat jak našim lidem, tak i konkurenci, že nejsme žádná „ořezávátka“.

Chcete se tedy stát českou jedničkou?

Chceme dělat práci, kterou děláme, co nejlépe. Například na Slovensku již v mnoha segmentech jedničkou jsme. Jde o to, že pokud budeme vše dělat správně, konzument to pozná a ocení. Pak nebude ani tolik záležet na tom, zda budeme jednička nebo dvojka. Řekněme si narovinu, statistiky se dají všemožně upravit, takže nemusí být nutně směrodatné.

Lze v rámci republiky vymezit místa, kde se Kofola pije více než jinde?

Určitě. Dlouhodobě silnějším regionem je Morava. Právě ona a západní Slovensko jsou na tom z hlediska našich prodejů nejlépe. Ale dnes se Kofole hodně daří i v Praze nebo jižních Čechách. Trend je tedy zlepšující se, ale Coca-Cola je na tom pořád lépe. Mají 15letý náskok z hlediska investic na tuzemském trhu, a to se nutně musí někde promítnout.

Společnost Kofola neustále rozšiřuje portfolium. Není to tak dávnou, co do něj zařadila energetické nápoje Semtex a Erektus. Zcela nedávno jste koupili výrobce ovocných a zeleninových šťáv UGO. Plánujete momentálně nějaká další rozšiřování produktového portfolia?/

Dá se říci, že pořád na rozšiřování portfolia pracujeme. Bohužel však nemohu prozradit bližší informace. Dokud není vše hotové, nemá smysl o tom hovořit.

Již nějaký čas se ví, že česká pobočka Pepsi je na prodej. Neuvažujete případně o její koupi?

Zpráva o tom, že je Pepsi u nás na prodej, se objevila již několikrát. Snažili se nalézt vhodného partnera. S námi o tom ale nejednali. Asi nás nemají rádi, možná je jejich vyjednávací pozice kvůli našemu úspěchu poněkud složitější. Musím však říci, že jsem se na rozhovor s nimi docela těšil.

Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.


Populární na fóru

Společnost Franchising.cz

your Blog is very nice it was about the franchising users on the franchise market using the franchising tools. If you have a interest in content writing and want to do in...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Společnost Franchising.cz

i have seen your Blog, it was about the franchising users so that users keep updated on the franchise market and you can enjoy the events on the franchise market. if you have...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017