Jannis Samaras: Kofola vsadila na franchisu

Vaše firma je momentálně třetím největším hráčem na tuzemském trhu nealkoholických nápojů. Jakého dalšího cíle chcete dosáhnout? Máte ambici stát se českou jedničkou?
Spíše jde o to, aby bylo všem jasné, že zde nechceme hrát druhé housle. Není to vyloženě o tom, že bychom se hnali za dosažení nějakého statistického čísla. Je to spíše o tom vzkázat jak našim lidem, tak i konkurenci, že nejsme žádná „ořezávátka“.
Chcete se tedy stát českou jedničkou?
Chceme dělat práci, kterou děláme, co nejlépe. Například na Slovensku již v mnoha segmentech jedničkou jsme. Jde o to, že pokud budeme vše dělat správně, konzument to pozná a ocení. Pak nebude ani tolik záležet na tom, zda budeme jednička nebo dvojka. Řekněme si narovinu, statistiky se dají všemožně upravit, takže nemusí být nutně směrodatné.
Lze v rámci republiky vymezit místa, kde se Kofola pije více než jinde?
Určitě. Dlouhodobě silnějším regionem je Morava. Právě ona a západní Slovensko jsou na tom z hlediska našich prodejů nejlépe. Ale dnes se Kofole hodně daří i v Praze nebo jižních Čechách. Trend je tedy zlepšující se, ale Coca-Cola je na tom pořád lépe. Mají 15letý náskok z hlediska investic na tuzemském trhu, a to se nutně musí někde promítnout.
Společnost Kofola neustále rozšiřuje portfolium. Není to tak dávnou, co do něj zařadila energetické nápoje Semtex a Erektus. Zcela nedávno jste koupili výrobce ovocných a zeleninových šťáv UGO. Plánujete momentálně nějaká další rozšiřování produktového portfolia?/
Dá se říci, že pořád na rozšiřování portfolia pracujeme. Bohužel však nemohu prozradit bližší informace. Dokud není vše hotové, nemá smysl o tom hovořit.
Již nějaký čas se ví, že česká pobočka Pepsi je na prodej. Neuvažujete případně o její koupi?
Zpráva o tom, že je Pepsi u nás na prodej, se objevila již několikrát. Snažili se nalézt vhodného partnera. S námi o tom ale nejednali. Asi nás nemají rádi, možná je jejich vyjednávací pozice kvůli našemu úspěchu poněkud složitější. Musím však říci, že jsem se na rozhovor s nimi docela těšil.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 04/2013.
PŘEČTI ČLÁNKY

Nejen o podnikatelském prostředí a mizivé politické podpoře podnikatelů a malých firem v České republice hovořili v rozhovoru bratři Tomáš a Lukáš Sedláčkovi.
Podnikání v České republice je relativně bezpečné, ale pomalé. To si myslí lékař, podnikatel a televizní moderátor Roman Šmucler.
Podnikatelský příběh módní návrhářky Blanky Matragi je veřejnosti všeobecně známý. Jaké je však podle ní tajemství úspěchu v módní branži? Slovo "nemožné" pro ni neexistuje.
Distribuci hudby dominuje digitální prostředí, mnoho umělců pracuje raději pro menší vydavatele. Přední skladatel a producent Jan P. Muchow popisuje hudební průmysl.
Lukáš Hejlík je české veřejnosti znám především jako herec. V poslední době ho však čím dál více zaměstnávají jeho podnikatelské projekty spjaté s divadlem i gastronomií.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI