Tomáš Čupr: Slevomat byl jen začátek

V dubnu letošního roku oslavil Váš první projekt Slevomat čtvrté narozeniny. Kde vznikl nápad přivést na náš trh službu, kterou zde, až na pár výjimek, v podstatě nikdo neznal?
Inspirace přišla ze zahraničí, ale přišla velmi rychle. Některé koncepty, které v dnešní době přichází do Čech v takovém tom klasickém pojetí byznysu, toho kamenného, působí na zahraničním trhu desítky let a teprve teď je začínáme postupně vnímat. Na internetu je všechno mnohem rychlejší. Mezi tím, kdy Groupon začínal být vidět, a dobou, kdy jsme rozjeli Slevomat, uběhlo zhruba tři čtvrtě roku. Je tam mnohem větší a rychlejší trakce, penetrace modelů ze zahraničí. V tom internetovém světě je rychlost veliká, a často, než se americké koncepty dostanou do povědomí naší veřejnosti, už je tady někdo v lokálním měřítku provozuje.
Dá se tedy mluvit o štěstí, že jste byl ten nejrychlejší?
Řekl bych to asi takto. Štěstí v životě je potřeba, je to velmi důležitá složka úspěchu, ale já jsem rozhodně nebyl první, kdo o tom četl, ani jsem nebyl tím prvním, kdo o tom přemýšlel. Myslím si, že jde o to, že jsem byl nejrychlejší v realizaci. A to si myslím není o štěstí, ale o určitém podnikatelském drivu a motivaci jít věci prostě dělat. To už není tolik o štěstí, ale spíše o chuti a energii.
Jak těžké bylo získat první zákazníky?
Myslím si, že získat zákazníky vzhledem k té propozici bylo poměrně jednoduché. Ale jsem přesvědčen, že to, co činí úspěch Slevomatu tak velkým, jakým je, je schopnost si zákazníky udržet. Po příchodu Slevomatu vznikla spousta slevových serverů, všechny měly nějaké nabídky, nějaké zákazníky, ale velmi málo z nich si je dokázalo udržet. Myslím si, že právě naše přemýšlení o retenci zákazníků je něco, co utvořilo úspěch. Daleko více, než budování nějaké značky. Schopnost si je udržet je v každém podnikání klíčová. Vždy říkáme: „Koruna na získání zákazníky, je utracená koruna. Koruna investovaná do jeho udržení je vydělaná koruna.“ Když si totiž klienta udržíte, bude u vás nakupovat dál, navíc vás doporučí. Nebylo to jednoduché, ale zatímco ostatní se soustředili na to, jak získat co nejvíce zákazníků, my jsme se soustředili na to, jak si jich co nejvíce udržet. Ve výsledku se to pak podle mého názoru ukázalo být klíčovým rozdílem mezi námi a konkurencí.
Jakým způsobem jste se snažili si je udržet?
Od začátku jsme poskytovali záruky za nabízené služby, produkty na Slevomatu. Když se podíváte, jak podnikám, zjistíte, že vždy prvním oddělením, které ve firmě sestavuji, je oddělení péče od zákazníky zaměřené na jejich spokojenost. Právě na péči o zákazníky bezmezně věřím, zejména na českém trhu, kde vysoká úroveň zákaznických služeb zatím není standard. Je zde tedy velmi jednoduché vyniknout, a to je směr, kterým jsem ubíral i v Dámejídlo.cz. Vím, že to funguje, zákazníci se vrací, objednávají znovu. Dá se říci, že kvalitní péče o zákazníky, která by měla být standardem a ne konkurenční výhodou, je na českém trhu právě výhodou, o které všichni vědí, ale málokdo ji dělá.
Celý rozhovor najdete v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 03/2014.
PŘEČTI ČLÁNKY

Nejen o podnikatelském prostředí a mizivé politické podpoře podnikatelů a malých firem v České republice hovořili v rozhovoru bratři Tomáš a Lukáš Sedláčkovi.
Podnikání v České republice je relativně bezpečné, ale pomalé. To si myslí lékař, podnikatel a televizní moderátor Roman Šmucler.
Podnikatelský příběh módní návrhářky Blanky Matragi je veřejnosti všeobecně známý. Jaké je však podle ní tajemství úspěchu v módní branži? Slovo "nemožné" pro ni neexistuje.
Distribuci hudby dominuje digitální prostředí, mnoho umělců pracuje raději pro menší vydavatele. Přední skladatel a producent Jan P. Muchow popisuje hudební průmysl.
Lukáš Hejlík je české veřejnosti znám především jako herec. V poslední době ho však čím dál více zaměstnávají jeho podnikatelské projekty spjaté s divadlem i gastronomií.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
V Bruselu se udílely ceny Evropské federace franšíz. Ze značek, které míří na náš trh, získali ocenění Mail Boxes Etc.
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
První pobočky by zde v příštím roce měl otevřít řetězec restaurací Popeyes. Do Česka vstupuje prostřednictvím master-franšízy.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI