Internetový marketing roste

Jak z celé řady průzkumů vyplývá, nejsou ředitelé firem 100% přesvědčeni o účinnosti tradičních marketingových kampaní. Ke svým marketingovým oddělením sice přistupují jako k líhni kreativních nápadů, vadí jim však těžko prokazatelná měřitelnost vynaložených prostředků. Tato skutečnost pak vede k hledání nových cest a zefektivňování kampaní, také například pomocí internetového marketingu.
Jiří Drbohlav, partner společnosti ViBAs, s.r.o., která vlastní licenci WSI pro Českou a Slovenskou republiku, vysvětluje: „O internetovém marketingu se hovoří jako o oboru budoucnosti, nicméně již nyní představuje jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících segmentů trhu. Jedná se o formu marketingu, která využívá pro dosažení marketingových cílů internet a příbuzné digitální technologie.”
Až 10 mld. Kč
Jednoznačnou výhodu internetového marketingu Drbohlav spatřuje v lepším zacílení a přesné měřitelnosti výsledků. Z toho důvodu stále častěji firmy přesouvají do této oblasti více investic právě na úkor tradičních forem marketingu. Například v USA přesáhl podíl investic vložených do internetového marketingu 50 % veškerých prostředků. V České republice se již několik let pohybuje průměrný meziroční nárůst celkových investic kolem 25 %. V roce 2010 firmy na území ČR investovaly 7,8 mld. Kč, čímž se internetový marketing posunul v žebříčku na 3. místo hned za televizní reklamu a reklamu v novinách a časopisech. Pro tento rok Jiří Drbohlav předpokládá, že bude překročena hranice 10 mld. Kč a že pozice internetového marketingu opět posílí zejména na úkor tiskovin.
Služba se zárukou
V portfoliu WSI figuruje tisíce firem po celém světě, na jejichž internetovém marketingu se společnost podílí. „Internetový marketing přizpůsobujeme individuálním potřebám klientů a vytváříme jej na míru každé společnosti,” míní Jiří Drbohlav. V praxi to pak vypadá tak, že cílem konkrétního navrhnutého řešení je zvyšování výkonnosti kampaní s co nejrychlejší návratností vložených investic. Jak Drbohlav ujišťuje, v okamžiku, kdy není dosažen stanovený cíl, klient za poskytnuté služby neplatí.
Za 4 měsíce 4 franchisanti
WSI svůj obchodní model postavila na franchisingu a pro český a slovenský trh chce získat alespoň 30 konzultantů – franchisantů. Po čtyřech měsících vstupu společnosti na český trh již nyní působí v jejích řadách čtyři marketingoví konzultanti.
PŘEČTI ČLÁNKY

Letos v dubnu to budou 3 roky, co se Karel Kotrba rozhodl rozjet vlastní byznys a s franšízou TAB Board pomáhat v rozvoji majitelům malých a středních firem.
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Mail Boxes Etc. pomáhá lidem a společnostem zvýšit produktivitu outsourcingem logistických a komunikačních služeb. V Česku hledá master-franšízového partnera.
„Naše pobočky mohou úspěšně vést manažeři z korporací, bývalí sportovci i absolventi vysoké školy," říká Radim Štantejský, manažer projektu OK Point.
„Nároky na dodržování bezpečnosti práce a hygienických předpisů vlivem pandemie vzrostly. Franšízanti z toho těží,“ říká ředitelka sítě Extéria Market Lucie Šimíková.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Franšíza Vosíme.cz pomalu, ale jistě rozšiřuje své zastoupení na trhu. A to s vydatnou podporou franšízantů. Kdy značku potkáme i v Čechách?
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Finančně poradenská společnost Broker Consulting hlásí od počátku letošního roku už tři nové OK Pointy.