Na kafe z Kalifornie

První obchod se zrnkovou kávou a sypanými čaji The Coffee Bean & Tea Leaf si zakladatelé Herb a Mona Haymanovi otevřeli v Los Angeles. Po roce 1980 se koncept prodejen změnil na kombinaci prodejny a kavárny či čajovny a nastala rychlá expanze po USA.
První franchisový obchod společnost otevřela v roce 1996 v Singapuru. Brzy následovaly další. Coffee Bean v současnosti provozuje více než 800 franchisových poboček v USA, Kambodži nebo Číně. Teď cílí na Evropu. V Česku a na Slovensku hledá Master franchisanta nebo partnera pro multi-unit-licenci (ten bude vlastnit například pět licencí). Není rovněž vyloučeno, že převezme existující síť na trhu a tím zahájí aktivity vlastními kavárnami.
Coffee Bean ale není zdaleka jedinou americkou značkou, která cílí na český trh. Podle Jany Rückerové z obchodního oddělení Velvyslanectví USA sem míří například gastronomické řetězce Applebees, Carl’s Jr. - CKE Restaurants, Papa John’s, Pollo Tropical, vzdělávací síť Crestcom a velmi intenzivně se o Česko zajímá společnost ComForcare, která poskytuje služby seniorům. "Mnohé americké značky vnímají Českou republiku jako bránu do střední a východní Evropy, chtějí si zde zřídit své centrum a pronikat na další trhy v tomto regionu," vysvětluje Rückerová.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemí světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Finanční skupina Partners loni dosáhla obratu pět miliard korun. Letos se zaměřuje na vyšší dostupnost bankovních služeb růstem počtu poboček Partners Banky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„IQ UP! nabízí franšízantům řešení na klíč s osvědčeným modelem, nízkou počáteční investicí a více toky příjmů," říká Valentina Dino, spoluzakladatelka IQ UP!.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...