Naladit lidi na zdravou stravu firmě McDonald’s v Americe nevyšlo. Zůstává tak nadále u hamburgerů, pro které si jej zákazníci oblíbili.
Středa
19.06.2013
Nový prezident McDonald’s Dan Thompson chtěl změnit jídelníček na zdravější jídla. Zákazníci to odmítli.
 

Nový prezident společnosti McDonald’s Dan Thompson zavedl v restauracích dosud neobvyklý sortiment zdravých jídel a salátů. Učinil tak v návaznosti na neustálé stížnosti ohldně zvyšující se obezity Američanů, kteří se v McDonald’s stravují. Výsledky však nevedly k očekávanému efektu. Lidé v drtivé většině případů dali přednost hamburgerům.

„Ukázalo se, že saláty a zdravá jídla představují jen 2 až 3 % obratu firmy. V tomto ohledu tak nemyslím, že by tato jídla byla hlavním motorem růstu v blízké budoucnosti,“ dodal k tomu Dan Thompson, prezident společnosti. Thompson byl jmenován v červenci minulého roku a hned po svém nástupu se rozhodl změnit kurz ve formování nabídky fastfoodů. „Naši zákazníci nám dali zelenou k tomu, abychom přinesli nové kategorie výrobků,“ přibližuje rozhodnutí Thompson. Stalo se však, že toto odhodlání očekávané ovoce nepřineslo.

Konkurence mění styl

Dan Thompson si dal za cíl prolomit stereotyp McDonald’s jako fastfoodu s vysoce kalorickým jídlem, což způsobuje zvýšenou obezitu například u amerických dětí. K menu tak byl pomocí propagačních materiálů kladen důraz na salát a další zdravou stravu. Ani to však nepřineslo požadovaný efekt, lidé chtěli hamburgery, salát odmítali. Dan Thompson uzavírá: „I přes to, že nám tato strategie nevyšla, budeme stále klást důraz na zdravá jídla v našich menu. Pravděpodobně v budoucnu také omezíme počet nezdravých položek v sortimentu.“

McDonald’s se také stále soustředí na boj s konkurencí. V Jižní Americe začal testovat donášky až do domu, což dříve společnost razantně odmítala kvůli ztrátě čerstvosti jídla. Nicméně konkurence firmu k tomuto kroku nakonec dohnala. Podobnou službu už nabízí konkurent Burger King v Americe.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014