Drsná konkurence
Konkurence v oblasti gastronomie ve špatném ekonomickém prostředí více přitvrzuje. Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's to zažívá u nás na vlastní kůži. Tržby jeho poboček loni klesly meziročně o 1,8 % na necelé 4,1 miliardy Kč. „Ve výsledcích společnosti se odrazila složitá situace v odvětví pohostinství a veřejného stravování," říká mluvčí McDonald's Drahomírá Jiráková. Počet obsloužených zákazníků dosáhl loni 58 milionů.
I přes náročné podmínky dokázal McDonald's s konkurencí bojovat. Podařilo se mu loni otevřít 7 nových restaurací a představil nový franchisový koncept malých restaurací, které chce směřovat do menších nákupních center či na vlaková a autobusová nádraží. „Tento koncept by měl do budoucna u McDonald's hrát významnou roli jako důležitý prvek naší expanze do nových lokalit," dodává Drahomíra Jiráková. První pobočky byly otevřeny v Galerii Harfa a Europarku Štěrboholy v Praze.
Když trh padá, firmy většinou šetří své náklady. McDonald's naopak loni proinvestoval 285,5 milionu korun, což je největší částka na investice za posledních 15 let. Na konci roku měla společnost 93 restaurací, z čehož 18 je provozováno na základě franchisové licence. „Letos plánujeme otevřít 3 až 4 nové restaurace," uzavírá Drahomíra Jiráková.
PŘEČTI ČLÁNKY
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Téměř polovinu franšízových partnerů McDonald's v Česku tvoří ženy a jsou úspěšné. Jako majitelky vedou hned několik restaurací.
Novou generální ředitelkou společnosti McDonald’s pro český a slovenský trh se stala Yuliya Badritdinova. Aktuálně tak má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvůli proces ukončení svého byznysu v Rusku. Tamní trh opouští po 30 letech.
Žebříček největších světových franšíz ovládly fastfoody. Uspěly i značky působící v Česku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...