Společnost McDonald’s v Česku provozuje 95 restaurací, z čehož 35 je v rukou franšízantů.
Středa
28.01.2015
Franšízová síť McDonald’s přes pokles trhu zaznamenala loni vyšší počet zákazníků. Z amerických konceptů se jí daří nejvíce.
 

Hamburgery se staly pro Čechy jedním z nejoblíbenějších jídel. K rozmachu jejich popularity pomohl též americký franšízový řetězec McDonald’s. Ten sice ještě stále pracuje na výsledcích za loňský rok, avšak už teď se může pochlubit tím, že jeho restaurace loni navštívilo každý den přes 100 tisíc zákazníků. Dohromady to dělá číslo 39 milionů za rok.

Fastfoodová síť McDonald’s naposledy rozšířila počet svých restaurací na konci minulého roku. V pořadí 95. restaurace byla otevřena v Brně v Avion Shopping parku. Brno má už osmou pobočku McDonald’s. „Stále vidíme potenciál růstu v České republice. Vyloženě preferované lokality nemáme, jsme otevřeni novým nabídkám,“ dodává Zuzana Svobodová, ředitelka komunikace společnosti McDonald’s. Prostřednictvím franšízantů se rozvíjí 35 restaurací.

Loni také firma rozjela koncept menších jednotek tzv. Satelite, které byly otevřeny v pražských Štěrboholích, v OC Harfa a ještě v Jihlavě. Letos se zatím s další podobnou jednotkou nepočítá. „K restauraci typu Satelite musíme totiž mít nejen vhodnou lokalitu, ale navíc daná lokalita musí být v dostatečné blízkosti mateřské restaurace,“ doplňuje Zuzana Svobodová s tím, že tato jednotka samostatně nestojí, ale vždy spadá pod „normální“ restauraci.

Gastronomický trh zažívá v poslední době stagnaci, čehož si všímá nejen samotný McDonald’s, ale také různé výzkumné agentury a ostatní společnosti působící na trhu. Ovšem až se trh konsoliduje, zažije opět růst. „Dle našeho mínění je český trh stále nenasycen. Vycházíme z porovnání průměrné útraty a četnosti návštěv ve vyspělých evropských zemích a u nás,“ uzavírá Zuzana Svobodová.

Z těch známějších amerických řetězců, které se zaměřují na fastfoodovou oblast, u nás působí ještě KFC, Burger King a Subway. První dva jmenovaní, ač jsou také franšíza, se u nás podobným způsobem nerozvíjí. O jejich rozvoj se stará společnost AmRest. Nejvíce poboček má KFC, a to 66. 


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015