Kavárna v Havířově je teprve druhou pobočkou CrossCafe original na Moravě.
Úterý
07.07.2015
Podnikat s podporou. To chtěla Dominika Semanová – manažerka nově otevřené kavárny CrossCafe original v Havířově.
 

Manžel Dominiky Semanové, chodil často pro kávu do CrossCafe a uvažoval, co bude dělat, až ukončí svou hokejovou kariéru. V hlavě se mu zrodil nápad na otevření vlastní pobočky. „Vždy jsem byla proti podnikání a chtěla mít svůj klid. Takže to bylo odvážné rozhodnutí,“ komentuje vstup do byznysu Semanová.

Dlouhá cesta

Od kontaktu se společností CrossCafe, po otevření pobočky v Havířově, uběhl zhruba rok a půl.  „Tato doba bývá obvykle mnohem kratší, kolem dvou měsíců. My se ale nějakou dobu rozhodovali, zda-li do podnikání opravdu vstoupit,“ popisuje počátky své podnikatelské pouti Semanová a dodává, že přípravu kavárny zdrželo také stavební povolení na rekonstrukci vybraných prostor. 

Po nalezení vhodného umístění a získaní povolení k přestavbě, už chyběl jen malý krůček k vlastnímu podniku. Během pouhých dvou měsíců dostala kavárna svou současnou podobu. Slavnostní otevření, proběhlo teprve před dvěma týdny za účasti zástupců společnosti CrossCafe.  

A jak hodnotí Dominika Semanová první dny provozu? „První týden našeho podnikání byl docela hektický, především pro mě, jelikož na kavárně zastávám funkci manažera a bez jakékoliv dřívější praxe najednou pracuji v provozu a mám pod sebou šest zaměstnanců,“ komentuje zrození nové kavárny a dodává, že zástupce mateřské společnosti pomáhá prvních 14 dní se zaběhnutím nově otevřené pobočky.

Zájem zákazníků o novou značkovou kavárnu je velký. „První týden nám překvapivě docházely všechny standardní počáteční zásoby, jelikož zájem lidí a prodeje byly nad míru našeho očekávání,“ komentuje Semanová a věří, že spokojení hosté si cestu do jejího podniku najdou i v budoucnu.  

Výhody franšízy

Bez úzké spolupráce franšízanta a mateřské firmy by franšízový koncept neměl smysl. „Na mateřskou firmu jsme velmi úzce napojeni a poskytuje nám podporu ve všech oblastech. Velkou pomocí jsou také již nastavené systémy, které fungují ve dvaceti kavárnách a neměli jsme důvod je měnit,“ popisuje Semanová a dodává, že osvědčená pravidla se projevují například ve vedení skladu,  lidí nebo systému odměňování a motivace.

 Začít podnikat, může být rozhodnutím, které člověku zcela změní život. „Pokud máte chuť podnikat a disponujíete dostatečným kapitálem, tak se ničeho nebojte. CrossCafe poskytuje maximální oporu ve všech směrech,“ vzkazuje Dominika Semanová všem, kteří si chtějí otevřít vlastní kavárnu a doplňuje, že dokonce i úplného laika bez zkušeností, jakým byla ona, připraví mateřská společnost tak, aby byl schopen kavárnu dobře provozovat. 


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014