Náš cíl je jasný

Proč jste se po úspěchu značky Fruitisimo vrhli do nového projektu Home Office Bistro?
Myšlenku na vytvoření konceptu Home Office jsme nosili v hlavě již delší dobu. Mně osobně přijde velmi nelogické, že lidé s vysokou životní úrovní, ať už návštěvníci nákupních center nebo zaměstnanci v kancelářských komplexech, utrácí nemalé peníze za oblečení a další zboží dlouhodobé spotřeby a na sobě - tedy na jídle - šetří. Přitom to, co jíme a pijeme, je palivo pro naše tělo, určuje naši spokojenost, ale také výkonnost v práci nebo v krajním případě se může i podepsat na častější nemocnosti apod. Proto jsme vytvořili jako základ konceptu denně čerstvé jídlo, které se dopoledne uvaří a během oběda prodá. Vaříme jednoduchá jídla, do kterých nepoužíváme mražené, konzervované nebo jiné polotovary. Navíc vařit čerstvě jde také chytře tj. s lepší marží než v případě polotovarů. Důležitou součástí jídel jsou polévky, které také denně připravujeme čerstvé, a které jsou v nabídce do vyprodání. U polévek je pravidlem, že nejsou zahušťovány a jsou bez lepku. Zhruba třetinu prodejů tvoří káva, kterou máme v nabídce ve třech velikostech, tzv. americkým způsobem. Dle velikosti se liší porce kávy od 7 do 21 gramů. Výsledkem je tedy stabilně silná chuť i u velkého latté. Vznik Home Office bistro má také obchodní opodstatnění. Díky objemu a dlouhodobým vztahům s dodavateli umíme domluvit dobré podmínky nákupu, najít vhodné lokality a také známe potenciál obchodních míst, kde již máme Fruitisimo.
Co je podle Vašeho názoru největší předností konceptu Home Office Bistro ve srovnání s konkurencí?
Home Office Bistro vidíme jako velmi ziskový obchodní model, který je ušit na míru potřebám současné střední třídy. Troufneme si říci, že máme vysoce kvalitní kávu srovnatelnou s nabídkou prémiových kavárenských sítí, a k tomu přidáváme něco navíc - skvělé a čerstvé jídlo. Díky nastavení konceptu jako bistro jsme si nechali otevřené možnosti co budeme vařit a můžeme tak nabídku plynule přizpůsobovat sezóně. V létě to je vice salátů, v zimě zdravé luštěniny a bramborová jídla doplněná o zeleninu a maso. Z pohledu franšízanta je důležité poznamenat, že naším krédem jsou transparentní nákupy u nasmlouvaných dodavatelů. Díky velikosti firmy máme možnost domluvit férové ceny pro nákup surovin a služeb. Tyto ceny bez navýšení přechází na naše partnery - franšízanty. Je to dle našeho názoru pozitivní motivace, kdy pokud suroviny a obaly nakupuji v síti a ušetřím na nákupní ceně, chci býti součástí této sítě. Myslím, že nám také v rozvoji pomůže současná situace v kavárenském byznysu a mezi nájemci food courtů. Bez jasného konceptu, odlišnosti a kvality servisu je úspěch velmi těžký. Myslím si, že Home Office Bistro přichází ve správnou dobu s tím, co zákazníci chtějí. A to je kvalitní jídlo, na které nemusí dlouho čekat, za přijatelnou cenu. V USA je to nazýváno tzv. Fast Casual, jde v podstatě o spojení pozitivních znaků fast foodových konceptů, což je rychlost a přehlednost nabídky, s kvalitou a úrovní lepších restaurací. Cena pro naše zákazníky se pak pohybuje mezi fastfoodem a restaurací. Tento trend je vidět i v západní Evropě a myslím si, že bude aktuální pro dalších 5 až 10 let.
Jak vypadají aktuálně Vaše plány na expanzi Home Office Bistro a Frutisimo?
Při tvorbě konceptu jsme se soustředili na to, aby Home Office Bistro bylo kompatibilní s Fruitisimem a obě značky mohly fungovat vedle sebe. To umožňuje na existujících lokalitách umísťovat i Home Office. Současně nám to otevírá dveře k lokalitám v menších kancelářských komplexech a na ulici, kde bychom pouze s Fruitisimem nemuseli být úspěšní. Znamená to, že vidíme prostor pro zhruba 40 prodejen v rámci Prahy během příštích dvou až tří let. Nyní budeme otevírat třetí Home Office Bistro ve food courtu na Novém Smíchově, do konce roku přibude ještě další prodejna. Fruitisimo má dnes 45 prodejen a do konce roku přibude nejméně pět nových, všechny v Praze.
Jaké vlastnosti preferujete u Vašich kandidátu na franšízu, ať už v případě Frutisima nebo Home Office Bistro?
Chuť podnikat, rozvíjet se a uplatnit své dovednosti, osobní přístup ke zvolenému typu franšízy, osobní angažovanost, organizační schopnosti a dovednosti.
Kdo je typickým zákazníkem Home Office Bistro?
Lidé z kanceláří, pracující, co potřebují dobít baterky a chtějí k dobíjení použít kvalitní jídlo. Vaříme tak, aby k nám lidé mohli chodit každý den, dbáme na to, aby jídla byla nutričně vyvážená a pro lidské tělo přínosem, nikoli zátěží. Cílová skupina je tedy střední třída s průměrným příjmem.
Jaké jsou požadavky vůči franšízantům a to jak kapitálové, případně prostorové?
Otevřít Home Office bistro je investice ve výši zhruba 2 až 2,5 milionů korun. Velikost prostor, do kterých je Home Office bistro vhodné, se pohybuje v rozmezí 60 až 150 metrů čtverečních podle velikosti a kapacity sezení. Také je vhodné prostor sdílet dohromady s Fruitisimem. Již nyní připravujeme společný koncept, kdy spojíme dvě značky do jednoho prostoru.
Co mohou franšízanti od vstupu do Vašich konceptů čekat?
Především partnerství a jistotu, že naše slovo platí. Se společníkem Tomášem již podnikáme 12 let a je pro nás zásadní, abychom měli s našimi partnery dobré vztahy. Byznys se nedá dělat krátkodobě, spoustu příležitostí čerpáme z toho, že máme kolem sebe obchodní partnery, kteří nás znají a důvěřují nám. Ve franšízingu tedy vidíme příležitost k efektivnímu a dlouhodobému podnikání, potenciál do budoucna, komplexní podporu franšízora pro franšízanta a také osobní rozvoj a smysluplnou práci.
Motivujete nějak své zákazníky k věrnosti vašim značkám například formou věrnostních karet nebo sezonních akcí?
Home Office Bistro má dvě úrovně věrnostního programu. Základní je 10% načítací sleva z každého nákupu, káva zdarma v den narozenin a slevy k našim partnerům. Rozšířená verze je pro firemní klientelu, kde firmám v okolí nabízíme až 15% slevu pro jejich zaměstnance a pravidelné další výhody. Samostatným a důležitým prvkem Home Office Bistro jsou dobré skutky. Rozhodli jsme se podporovat lokální komunitu. Každý měsíc vyhlašujeme dva nekomerční projekty z okolí každé prodejny. Tyt jsou uvnitř prodejny prezentovány a každý zákazník dostane za svůj nákup žeton, kterým pak může hlasovat o tom, který z projektů dostane od Home Office podporu ve výši 1 500 Kč a který 500 Kč. Myslíme si, že dělat dobré skutky je pro naše zákazníky také motivace k nám chodit, protože podporují dobrou věc.
PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
„Současná doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování, které do budoucna jistě využijeme,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...