Zisk díky spolupráci
Síť podnikatelských klubů Business for Breakfast (BforB) se neustále rozrůstá. Kolik jich za poslední dobu přibylo?
Ano, potřeba podnikatelů růst prostřednictvím doporučení roste a přirozeně tedy hledají cesty, jak nové zákazníky prostřednictvím doporučení získat. Za poslední dobu se nám podařilo otevřít kluby v Českých Budějovicích, Kolíně, vstoupili jsme do Náchoda, ale nezaostává ani metropole Praha a Brno, kde se otevřely nové kluby. Vyjímečným klubem, který nedávno vznikl je BforB klub Česko-Polské spolupráce v příhraniční oblasti. Spojili se tak ke vzájemné pomoci v byznyse podnikatelé z ČR a Polska, aby si navzájem pomohli v této oblasti k novým zakázkám a společnými silami se podpořili a upevnili své místo na trhu.
Jak vlastně kluby fungují? Čím podnikatelům pomáháte?
Koncept Business for Breakfast je organizace, která se specializuje na referenční networking. V našich podnikatelských klubech vytváříme prostředí pro podnikatele, ve kterém mohou získat nové zákazníky prostřednictvím doporučení a referencí, udržovat aktivní svůj okruh kontaktů a efektivně spolupracovat s dalšími majiteli firem z různých oborů trhu.
Jak to dokáží?
V BforB si podnikatelé osvojí jednoduchý systém, který využijí ve své firmě za účelem zefektivnění práce se svým existujícím okruhem kontaktů tak, a díky tomu pak získávají více doporučení, referencí, zakázek a obchodních příležitostí z okruhu kontaktů, který už kolem sebe dávno mají. V našich privátních podnikatelských klubech má každý podnikatel své „bezpečné“ prostředí (bez konkurence), takže si tam může přivést všechny svoje zákazníky a důležité lidi pro byznys a kde může sdílet kontakty, doporučení, reference, aniž by se bál, že mu je konkurence „přebere“.
Kolik v česku momentálně funguje klubů?
V současné době v České republice působí 49 podnikatelských klubů, více než 490 podnikatelů a lokální komunity podnikatelů se podporují ve vzájemném získávání nových zakázek díky doporučení ve více než 20 městech v České republice. Business for Breakfast není „jen“ podnikatelský klub, ve kterém máte příležitost potkat nové lidi, jedná se o velmi sofistikovaný, jednoduchý a přesto funkční systém na získávání nových zakázek, který podnikatelům otevře nový způsob, jak pracovat se svým existujícím okruhem kontaktů, navýšit si tak počet zakázek a obchodních příležitostí namísto nekonečného lovu na nové a nové kontakty.
Jaký vidíte v České republice potenciál?
Jsem přesvědčena, že zde může fungovat 170 až 180 podnikatelských klubů. Nemyslím si, že je to maximální číslo, ale je to vize BforB a dle mého názoru reálná. Právě proto chci spolupracovat v týmu BforB s manažerky klubů a franšízanty, kteří se ztotožnili s myšlenkou „Měníme atmosféru podnikání k lepšímu“ a kteří chtějí pomoci malým a středním podnikatelům ve své lokalitě být silnějšími, ekonomicky stabilnějšími a konkurenceschopnějšími. A náš tým takový je a každý, kdo se do něj přidá, bude mít tu čest být součástí skupiny lidí, kteří mění podnikatelské prostředí v ČR k lepšímu, dělají něco, co je baví a navíc si tím vydělávají. Nově míříme do Liberce, kde aktuálně hledáme člověka, který by si přál dostat se do samého středu podnikatelské komunity a významně podpořit místní podnikatele v jejich ekonomické stabilitě a naučit je novému způsobu, jak mohou získat nové obchodní příležitosti a nové zákazníky.
Část Vašich klubů vedou franšízanti, část z nich je pak vedena manažery klubu. Liší se nějakým způsobem tyto kluby od sebe?
Ten největší rozdíl je v tom, že franšízu vede podnikatel, který chce budovat podnikatelské kluby BforB ve své lokalitě jako svůj podnikatelský záměr. Zakoupí si licenci a tím mu vznikne právo ve svém regionu exkluzivně budovat kluby BforB a stát se tak středem místní podnikatelské komunity. Manažer klubu si licenci nepořizuje, ale pod vedením BforB ho naučíme, jak si otevře 1 klub pro svůj vlastní okruh kontaktů a odměnou mu je zmnohonásobení obchodních příležitostí, kontaktů a zakázek ze svého vlastního okruhu kontaktů, který si už vybudoval.
Chystáte pro své členy a franšízanty nějaké novinky?
Chystám zejména pro členy BforB a později i pro ostatní podnikatele workshopy o networkingu, protože vidím, jak je důležité zvolit v networkingu správný přístup a konkrétní strategii, aby byl efektivní a přinášel výsledky. Pro spoustu lidí je networking o samém setkávání s novými lidmi, nekonečném množství vizitek, které se ale jen málokdy změní v byznys. Chci pomoci podnikatelům osvojit si jednoduché návyky, díky kterým pro ně networking přínosným bude.
A co pro franšízanty?
Pro náš tým franšízantů aktuálně připravuji leadership program. Je pro mě velmi důležité, aby se mému týmu dařilo a byl úspěšný. Chci tedy udělat krok navíc a pomoci mému týmu být ještě úspěšnějším, aby je práce bavila, těšila a jejich kroky se obrátily v úspěch.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
S franšízovou sítí Business for Breakfast se Regina Vondrová setkala před sedmi lety. Co ji přimělo stát se její součástí a rozjet vlastní podnikání?
Rok 2021 osobnímu setkávání příliš nepřál. I přesto si ale podnikatelé v Business for Breakfast zprostředkovali zakázky v hodnotě 64,8 milionu Kč.
Centrála franšízové sítě Business for Breakfast založila první online podnikatelský klub. Jak z toho mohou těžit franšízanti?
Vládní nařízení omezují fungování konceptu Business for Breakfast již přes rok. Nyní vzniká první online networkingový klub. V budoucnu se zapojí i franšízanti.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?