Rok 2015 ve franšíze

Rok 2015 je u konce a tak je zcela na místě se zastavit a trochu bilancovat. Děláme to všichni a není tedy důvod neohlédnout se zpět a nezrekapitulovat si, co zajímavého se letos stalo ve franšízingu.
Velkým tématem jako v předešlém roce i nadále zůstávala transformace České pošty, která se rozhodla většinu svých poboček převést na franšízové v rámci projektu Pošta Partner. Jak je z reakcí obcí a podnikatelů v nich jasné, vykročil státní podnik tím správným směrem. O projekt je v malých obcích zájem a franšízanty České pošty se tak stávají nejen obecní úřady, ale také majitelé obchodů s potravinami či „hospodští“.
Podobnou cestou má v plánu vydat se v České republice i fastfoodová síť McDonald´s. Chce totiž většinu svých restaurací svěřit do rukou franšízových partnerů. Dle vyjádření společnosti totiž restauracím se zlatými obloučky svědčí individuální přístup českých podnikatelů. Strategií McDonald´s je tak stávajících více než 70 procent podílu franšíz v Česku i dále navyšovat.
Nové projekty
I v příštím roce vyjde Report Franchisingu za uplynulý rok. Nicméně můžeme přiblížit, jaké společnosti se letos rozhodly přistoupit k tomu, že jejich síť nejlépe rozšíří franšízoví partneři. O jedno z překvapení se postarala společnost Broker Consulting, která oznámila svůj úmysl vytvořit ve spolupráci s mBank síť OK POINT, jež má expandovat na bázi franšízingu. Do roku 2017 by na našem trhu mělo vzniknout až 70 obchodních míst této značky.
Vytvořit franšízovou síť bister Jan Paukert má v plánu také společnost Natland Group, která tím chce navázat na známost značky, která stále v Česku funguje. Na začátku října zahájilo v pražském Karlíně Jan Paukert Bistro. U jedné pobočky však nezůstane. Do konce roku 2016 by skupina mohla otevřít tři až čtyři bistra.
Obliba franšízy přivedla na trh i další koncepty, a to také od ostřílených franšízových matadorů. Příkladem může být nová síť Home Office Bistro, za níž stojí zakladatelé úspěšného konceptu Fruitisimo. Své působení ve franšíze posiluje i na burzu vstoupivší Kofola, která po úspěšném převzetí sítě Ugova čerstvá šťáva. Nejen že v rámci konceptu vytvořila jeho „sestru“ – Ugovu salaterii, ale provoz zahájila i značka restaurací Nagrilu, která má ambici stát se franšízovou sítí. Dalším zajímavým konceptem je pak síť obchodů s potravinami My Food Market, jež v letošním roce začala na tuzemském trhu fungovat, Oživil se také trh jazykových škol, když zde svého master-franšízanta našla značka Kids&Us.
Zkušenosti jako výhoda
I firmy, co už se ve franšíze pohybují nějaký ten čas, pokračovaly v růstu. Pobočkovou síť výrazně posílila značka Orion – český obchod pro domácnost, koncept Svět zdraví zase expandoval do Polska. Značce Naturhouse se osvědčil mikrofranšízový koncept, díky němuž mohou pod její značkou působit i v menších městech.
Nejen dobré zprávy však v letošním roce portál Franchising.cz přinášel. Své působení ve franšíze ukončila například značka iDry nebo realitní inspektoři Home Expert.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ivana a Ivan Dischingerovi otevřeli v Plzni pobočku franšízové sítě Broker Point Premium. Jak skloubili zázemí silné značky s vlastní vizí a zkušenostmi?
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Nejčtenější

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Pokud se rozhodnete podnikat na vlastní pěst, máte na výběr ze dvou možností. Můžete otevřít vlastní podnik nebo podnikat formou franchisy. V následujících krocích Vám poradíme, jak založit vlastní firmu.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI