Letos 6 nových poboček
Jaká je historie konceptu Pizza Coloseum?
První restaurace Pizza Coloseum byla otevřena v roce 1995 ve Vodičkově ulici v Praze 1. Koncept byl jasný – otevřít pravou italskou restauraci s italskou pizza pecí. Aby jídla, která tady připravíme, byla srovnatelná s těmi, které si dáváme třeba v Itálii na dovolené.
Kdy přišlo rozhodnutí vytvořit franšízovou síť? Co Vás k tomu vedlo?
Postupně se nám nabízely další atraktivní prostory v centru Prahy a otvírali jsme další restaurace. S tím přišla potřeba vyřešit centrální nákup a zásobování. Vznikl velkoobchod Pragogastro, který je výhradním dodavatelem italských surovin pro naše i franšízové provozy. Součástí je i technické oddělení, které dodává kompletní gastro vybavení a zařízení pro kuchyně. Proto jsme v současné době schopni nabídnout franšízantům komplexní služby a byl by hřích neexpandovat. Jen v letošním roce otevřeme šest nových poboček.
Co považujete za hlavní výhody franšízového způsobu rozvoje? Vnímáte i nějaká úskalí spolupráce s franšízovými partnery?
Největší výhodu vidím v tom, že získáme partnera, který zná detailně lokální prostředí. Ačkoliv máme poměrně sofistikované způsoby odhadu hospodářských výsledků pro každou nově otevíranou restauraci, nikdy nedokážeme z čísel vyčíst specifika té které oblasti. Se zpětnou vazbou od franšízanta jsme schopni lépe a rychleji reagovat a být úspěšnější. Navíc lidé obecně lépe vnímají, když jim například do Českých Budějovic přivede Pizzu Coloseum někdo místní. Úskalí samozřejmě jsou, ale většině dokážeme předejít pravidelnou a otevřenou komunikací. Beru to tak, že franšízant je náš partner na dlouhou dobu.
Jaké základní vlastnosti hledáte u svých franšízantů?
Určitě je to láska k jídlu, pití, Itálii, a hlavně chuť podnikat. Naše restaurace nevnímám jako investici, ale jako opravdové podnikání. Nehledáme nutně odborníky a většina našich partnerů jimi ani není. Důležité jsou především manažerské dovednosti, protože práce s týmem lidí je primárním úkolem pro franšízanta. Dodáme know-how, ale realizace je vždy na něm.
Investice do otevření vaší pobočky je poměrně vysoká. Pomáháte nějak svým franšízantům se získáním potřebných financí – například při jednáních s bankami? Myslíte si, že i toto by měla být role franšízora?
Samozřejmě. Máme finanční partnery, se kterými spolupracujeme pravidelně a například na technologii jsme schopni domluvit financování téměř vždy. Určitě je ale důležité, aby si byl franšízant schopen zajistit část prostředků i sám.
Jaké máte plány rozvoje v horizontu následujících tří let?
Chci dostat naše restaurace Pizza Coloseum na náměstí všech velkých měst kolem 100 tisíc obyvatel. Myslím si, že v těchto lokalitách je stále prostor pro náš kvalitní, a hlavně ověřený gastronomický koncept. Postupně doplňujeme naše restaurace i menším obchůdkem s italskými lahůdkami. Vsázíme tak na to, že si spokojený host odnese i něco dobrého domů. Rád bych oslovil i restauratéry, kteří už svůj podnik provozují a třeba jen nejsou spokojeni s výsledky, které jim přináší a časem, který do něj musí investovat. Pokud podnik splňuje naše požadavky na prostor, jsme ve většině případů schopni dosáhnout jako Pizza Coloseum výrazně lepších ekonomických ukazatelů. Proměna stávající restaurace na naši, je pak výrazně rychlejší a levnější, než když se buduje provoz úplně od nuly.
Vztah k lokalitě / Franšízanti Pizza Coloseum musí pocházet z místa, kde chtějí podnikat. Lidé totiž obecně lépe vnímají, když jim do jejich města přivede Pizzu Coloseum někdo místní. A navíc zná specifika své lokality. Zobrazit v katalogu franšíz
přečíst články
Nová éra točené zmrzliny
/08.12.2025
Česká franšíza Tak trochu jiná točená nabízí sezónní podnikání se stánky, nebo celoroční variantu pro kavárny a restaurace. Funguje i jako doplněk při jiném zaměstnání.
Známý chorvatský fast-casual řetězec Koykan hledá franšízanty s vášní pro světovou gastronomii. Po otevření dvou pražských restaurací chce expandovat i do krajských měst.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Nejčtenější
Wellness byznys pro zdraví
/11.12.2025
Slovinská franšíza Centrum solné terapie propojuje moderní technologii s tradicí solných jeskyní. Do Česka přináší podnikání s medicínským přesahem.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Rádi byste si otevřeli vlastní obchod, ale brzdí vás nedostatek zkušeností? Franšízová síť Coccodrillo nabízí model spolupráce vhodný i pro nováčky.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...