Fruitisimo umí pomoci franšízantům s financováním

Dva typy franšízantů / Franšíza Fruitisimo je vhodná nejen pro ty, kteří se chtějí aktivně zapojit do jejího každodenního provozu, ale také jako investice. „Náš model franšízanta „investora“ je takový „regionální franšízing“, kdy franšízant vstupuje do spolupráce v širším rozsahu s tím, že bude v daném regionu provozovat více prodejen. Na provoz poboček má zpravidla vyčleněného manažera a jeho zisky z projektu či doba návratnosti jsou ve větší míře ovlivněny celkovým počtem prodejen,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel společnosti Fruitisimo.
Pondělí
05.11.2018
Franšízová síť Fruitisimo expanduje i za hranicemi země. Jen v tuzemsku má aktuálně 60 prodejen a dalších 5 ještě letos otevře.
 

Z celkového počtu je nyní 26 tuzemských poboček Fruitisimo v rukách franšízových partnerů. Její provozovny však najdeme i za hranicemi naší země. Na sousedním Slovensku jich funguje 6 a v Maďarsku další 4. Do konce roku 2018 by mělo zahájit provoz ještě minimálně 6 dalších poboček, a to 5 v Česku a jedna v Maďarsku. Do budoucna má tato česká značka, co se týče expanze, smělé plány.

V horizontu následujících dvou až tří let má firma ambici rozšířit své působení do dalších evropských zemí. „Konkrétněji již jednáme o Německu, Rakousku, Polsku a Rumunsku. Ve hře jsou ale i jiné země, jak evropské, tak mimoevropské. Krom toho se samozřejmě nadále rozvíjíme na aktuálně otevřených trzích,“ odhaluje plány výkonný ředitel společnosti Fruitisimo Michal Příhoda. A právě proto Fruitisimo stále nabízí novým zájemcům možnost získat franšízovou licenci i v České Republice

Dva typy spolupráce

Franšíza Fruitisimo je podle Příhody vhodná prakticky pro každého, kdo má zdravého podnikatelského ducha, to správné obchodní nadšení, ztotožňuje se s filozofií a strategií produktů značky Fruitisimo a samozřejmě disponuje dostatečným vstupním kapitálem. Potenciální franšízanti si mohou vybrat o jaký typ provozovny by měli zájem. Na výběr mají nově dvě možnosti – klasické Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Se zvoleným formátem souvisí také výše investice, která na ně čeká.

Vstupní licenční poplatek pro franšízu Fruitisimo činí 150 tisíc korun, v případě nového formátu Fruitisimo BistroCafé to pak je 250 tisíc korun. Celková investice do prodejny se pohybuje od 850 tisíc až do 1,3 milionu korun. Konečná výše závisí na typu lokality, stavební připravenosti prostoru a také požadavcích pronajímatele. Požadavkem Fruitisima je, aby franšízant minimálně 30 procent investice hradil ze svých zdrojů, pro zbytek může využít například úvěrové financování. A s tím mu franšízor může pomoci. „Dokonce již 2 roky máme pro franšízanty připravený úvěrový produkt s bankou, který má být finančně výhodnější než běžné a zároveň jeho vyřízení by mělo trvat kratší dobu. Samozřejmě toto ale nelze garantovat, finální schválení je mezi bankou a franšízantem,“ říká Michal Příhoda.

Klasické ovocné bary Fruitisimo najdeme nejčastěji v obchodních nebo nákupních centrech. Vzhledem k tomu, že na tuzemském trhu nelze do budoucna očekávat žádný významný stavební rozvoj v této oblasti, rozhodlo se vedení franšízové sítě vytvořit zcela nový formát, již zmíněné Fruitisimo BistroCafé. Tento koncept je primárně určený do větších kancelářských objektů či zón, případně do obchodních center, která do těchto zón svým umístěním taktéž spadají.

Prostor v kancelářských komplexech i nemocnicích

 „Jedná se o nový formát prodejny Fruitisimo, jejíž produktový mix je přizpůsobený zmíněným lokalitám, resp. cílové skupině zákazníků, což jsou především zaměstnanci přilehlých firem. V produktové nabídce tohoto formátu je věnováno více prostoru čerstvému a zdravějšímu jídlu, v brzké době bude sortiment doplněn o polévky, snídaně a v některých případech i lehké obědy. Samozřejmě v základní nabídce nechybí pestrý výběr čerstvých ovocných a zeleninových šťáv, vitamínových koktejlů, zmrzlinových shakeů a kvalitní, čerstvě mleté kávy,“ popisuje Michal Příhoda s tím, že se svojí využitou plochou se stává Fruitisimo BistroCafé aktuálně nejrozsáhlejším formátem prodejny, přičemž součástí každé takové pobočky je i vnitřní sezení, ojediněle i venkovní zahrádka.

Kromě toho aktuálně Fruitisimo rozvíjí i zcela nový typ zájmové lokality, a to jsou zdravotnická zařízení, tedy nemocnice a větší polikliniky, kde je možné do provozu zapojit jak klasický formát Fruitisimo, tak i nový Fruitisimo BistroCafé. V současnosti má síť dvě pobočky v těchto zařízeních. Tento projekt chce společnost i nadále rozvíjet, stejně jako tzv. shop-in-shop formáty, které nyní provozuje na vybraných čerpacích stanicích Shell nebo otevírání poboček ve spolupráci s dalším franšízovým konceptem Sklizeno.


Jaro, léto, podzim, zima / Nejčastěji Fruitisimo otevírá prodejny na jaře a na podzim. Pravdou však je, že pokud projekt dává jasný smysl a splňuje počáteční předpoklady pro dlouhodobě efektivní provoz, není problém otevřít v jakémkoli ročním období. Aktuálně Fruitisimo rozvíjí i zcela nový typ zájmové lokality, a to jsou zdravotnická zařízení, tedy nemocnice a větší polikliniky.

Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Myslíte si, že je na českém trhu ještě potenciál pro další nové franchisy z oboru fast food řetězců?

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014