Zisk za nehty
Původem polská značka Semilac, která zákazníkům nabízí široký sortiment produktů pro manikúru, chce na tuzemském trhu najít franšízanty, díky nimž by rozšířila své výrobky do všech regionů Česka. Zájemcům o franšízu nabízí hned tři možnosti spolupráce. „Uchazeči o licenci si mohou vybrat, zda chtějí svůj byznys s naší podporou realizovat v rámci prodejních ostrůvků v obchodních centrech, otevřít si vlastní monobrandový obchod nebo rovnou Semilac Akademii. Od zvoleného typu se pak odvíjí výše investice, na kterou se musí připravit budoucí franšízant připravit,“ říká franšízová manažerka pro rozvoj sítě Semilac Paulina Patelka.
Semilac Akademie jsou školicí a vzdělávací střediska, v nichž se prostřednictvím nejrůznějších kurzů a workshopů školí odborníci i ti, co teprve stojí na začátku svého dobrodružství s nehtovým stylingem. V současné době se vzdělávací centra nacházejí v Poznani, Varšavě, Kielce, Katovicích, Štětíně i v německém Berlíně. Jedno najdeme i na řeckém trhu. Otevření další akademie se připravuje ve Španělsku.
Na domácím trhu má značka více jak 110 obchodních míst provozovaných franšízovými partnery. Najdeme mezi nimi všechny typy provozoven, o kterých byla řeč výše. Aktivní je však Semilac i na globálním trhu. Zákazníci její výrobky najdou v 33 zemích světa, a to i mimo Evropu, například v Austrálii, Izraeli, Maroku nebo ve Spojených státech amerických. Zajímavostí je, že veškeré produkty, které má v nabídce, jsou vyráběné přímo v Polsku nedaleko Poznaně.
Počáteční investice do otevření pobočky Semilac činí zhruba 630 tisíc korun. Co se týče prostor, které jsou pro zřízení provozovny třeba, je nutné najít takový o velikosti 10 až 100 m2 dle zvoleného typu. A jak Paulina Patelka dodává, za vynaloženou investici získá franšízant kompletní know-how k úspěšnému provozování obchodního místa Semilac. Díky dodržování provozního manuálu tak může franšízant již po několika měsících podnikání dosáhnout bodu zlomu. Vedení značky z pozice franšízora aktivně pomáhá s výběrem vyhovující lokality, stejně jako při jednáních s pronajímateli. Podílí se i na podpisu nájemní smlouvy.
Vzhledem k tomu, že firma klade velký důraz na poskytovanou kvalitu služeb ve všech svých obchodech, garantuje franšízovému partnerovi odborné školení jeho zaměstnanců. A to nejen na samém počátku spolupráce, ale i během ní. Poradí jim i s jejich výběrem. Jako franšízor poskytuje svým franšízantům mimo jiné také pomoc s návrhem ochodu a uspořádáním prodejního ostrůvku.

PŘEČTI ČLÁNKY

Pětina franšízantů polského konceptu prodejen parfémů Refan provozuje více jak jednu pobočku. Najde takové i v Česku?
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Síť parfumerií Refan má na domácím trhu na 130 poboček. Podaří se jí uspět díky franšízovým licencím i u nás?
Nové projekty a výzvy i meziroční růst. Takový byl loňský rok pro Yves Rocher. Co na spolupráci s touto kosmetickou značkou franšízanty láká?
Hybridní auta a hybridní pohon. Témata, o kterých se dnes často hovoří. Co však hybridní laky na nehty? Obchody s nimi chce na trh přivést franšíza Semilac.
Nejčtenější

Známá síť pizzerií nabízí licence. Franšízanti, kteří otevřou pobočku do konce roku 2021 získají část investice zpět.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Školení je jednou z nejdůležitějších součástí franšízového balíčku. Noví franšízanti by se díky němu měli naučit, jak úspěšně podnikat pod zavedenou značkou.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Franchisingová smlouva je základem, na kterém je postaven vztah mezi franchisorem a franchisantem.