Určujeme trendy v gastronomii
Jaký byl rok 2018 pro síť UGO Freshbarů a UGO Salaterií? Co Vám udělalo největší radost? V minulém roce jsme se primárně zaměřili na franšízing a na vyhledávání nových partnerů, a to hlavně co se týče konceptu UGO Salaterií. Čtyři roky jsme je provozovali výhradně sami. V roce 2017 jsme realizovali první převod, kdy jsme Salaterii převedli do rukou našich franšízantů. Tento postup se nám osvědčil, a tak jsme se rozhodli v něm pokračovat. V loňském roce jsme franšízovým partnerům předali 12 provozoven. Polovina z nich byly UGO Salaterie, druhá pak UGO Freshbary. Mám radost z toho, že se nám podařilo najít velmi kvalitní franšízanty. Po 11 letech fungování se nám hned několik barů s čerstvou šťávou podařilo přeměnit na Salaterie. Došlo v nich tak k rozšíření nabídky produktů, což naši zákazníci ocenili. Další věcí, která nás v loňském roce potěšila, byl fakt, že jsme se přesvědčili o tom, že UGO má neustále odpověď na aktuální trendy v gastronomii a stal se z něj trendsetter.
Kolik nových franšízových poboček se vám podařilo otevřít?
Mimo výše zmíněných transferů a rozvoje poboček, jsme loni zvládli otevřít 3 nové franšízové provozovny. Celkem tak v České republice a na Slovensku funguje pod značkou UGO 81 provozoven, z čehož 21 bylo UGO Salaterií. Na konci roku 2018 bylo 60 % poboček provozováno franšízanty.
Jak se vám daří na slovenském trhu?
Na Slovensku je před námi vše to, co jsme v Česku už realizovali. Chceme naše UGO Freshbary posunout dál, obohatit jejich nabídku o jídlo s sebou, polévky a wrapy. V tomto rozšíření portfolia vidím velký potenciál. Na Slovensku momentálně funguje zatím jen jedna UGO Salaterie, kterou chceme předat do rukou franšízanta a navázat na to dalším rozšiřováním franšízové sítě provozoven tohoto typu. Co se týče UGO Freshbarů, i jejich počet bychom rádi zvýšili. Aktuálně evidujeme minimálně tři nové příležitosti na slovenském trhu, co se týká nových lokalit, aktuálně hledáme pro ně franšízové partnery. O které jde, si zatím nechám pro sebe. Mohu však prozradit, že velký potenciál vidím v Bratislavě, Martině, Košicích a Nitře. Dlouhodobě pak chybíme v Bánské Bystrici. Na Slovensku je pro nás důležité předat do rukou franšízantů tři již fungující a zaběhlé pobočky, a to dva UGO Freshbary a jednu Salaterii.
Jaké jsou vaše další plány ohledně rozšiřování sítě?
V Česku a na Slovensku letos chceme otevřít minimálně 10 provozoven. V Česku spatřujeme stále velký potenciál. V Praze v tomto roce vzniknou minimálně 3 nové pobočky. Rádi bychom tyto nové provozovny prioritně nabídli franšízantům, ale pokud nenajdeme vhodné kandidáty, jsme připraveni tyto nové pobočky otevřít i sami. Pro nás není důležité, zda provozovnu provozuje franšízant nebo my sami, zodpovědnost za úspěch značky, potažmo provozovny máme v obou případech stejný. V Praze chceme také pokračovat v růstu či rozšíření nabídky na dalších již zavedených provozovnách. V dalších regionech bychom rádi posílili svou pozici na Ostravsku a pak také pronikli do Liberce a Českých Budějovic. Pokračovat chceme i v převodu našich poboček na franšízové, a to v Brně, Pardubicích a Hradci Králové. To jsou regiony, ve kterých jsme připraveni dát naše provozovny do franšízy. Na konci roku bychom měli mít dohromady 90 provozoven. V dlouhodobém horizontu bychom chtěli, aby podíl franšízových poboček v síti činil 80 %.
Jak se Vám v současné době daří nacházet vhodné prostory pro vaše pobočky?
Jak v Česku, tak i na Slovensku je stále dostatek kvalitních lokalit, kde bychom mohli otevřít provozovny. Dobrou zprávou pro nás je, že UGO je žádanou značkou, díky čemuž se můžeme dostat do velmi atraktivních lokalit. Zakládáme si však na tom, že atraktivitu místa je třeba vybalancovat s náklady s ním souvisejícími. Prostě nám to musí dávat smysl. Posoudit to umíme. K odhadu potenciálu lokality používáme průzkum od renomované společnosti, který je zpracovaný na míru našich požadavků. Navíc máme vytvořený vlastní scoringový systém, který nám poměrně přesně dokáže odhadnout byznysový potenciál lokality.
Problém, který zájemci o franšízovou licenci často řeší, se týká financování počáteční investice. Vím, že UGO svým franšízantům s řešením tohoto problému pomáhá. Jak to vypadá?
Jsme schopní i ochotní franšízantům pomáhat. V několika případech se nám podařilo pomoci získat franšízantům financování pro jejich investice, a to díky spolupráci s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou. Dokážeme také u bank obhájit náš byznysový model pro danou provozovnu. Díky počtu transferů (převodů), které jsme realizovali v loňském roce, vidíme, že v případě financování investice do sítě UGO nemají franšízanti problém podporu bank získat.
Jak vypadá ideální franšízant pro UGO?
Zájemce o franšízovou licenci pro UGO Salaterii by měl být zkušený matador. Vidím ho jako minimálně 35letého člověka, který má za sebou manažerskou kariéru v korporátu nebo v něm aktuálně pracuje, má zkušenosti s řízením lidí a projektů. Člověk, který dospěl do stádia, kdy má chuť postavit se na vlastní nohy, hledá změnu, chce svůj profesní život posunout dál. Zároveň si však uvědomuje, že bez jeho aktivního zapojení ho úspěch nečeká. Není to kancelářská práce. Ideální samozřejmě je, pokud byl dříve zaměstnán v oboru gastronomie, hotelnictví či retailu. Franšízant UGO Fresbaru je nadšenec. Manažerské zkušenosti v tomto případě nejsou nutností, výhodou je, pokud má zájemce nějakou pracovní historii a zároveň chuť vydat se cestou vlastního podnikání. Jako franšízoři jsme připraveni mu se vším pomoci, vše ho naučíme tak, aby jeho start podnikání byl co nejhladší.
Jaký zájem ze strany potenciálních franšízantů o licence evidujete? Chtějí se stát spíše majiteli UGO Freshbaru nebo UGO Salaterie?
Větší zájem je o licence na provozování UGO Freshbarů, což si vysvětlujeme investiční náročností konceptu UGO Salaterie a dále pak provozní zkušeností z oboru. Často se však setkáváme s tím, že z majitelů Freshbarů se stávají franšízanti UGO Salaterie. Pokud jejich Freshbar funguje již delší dobu, mohou je „up-gradovat“ na Salaterii, nebo se po získání zkušeností rozhodnou pro otevření další pobočky.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...