S Fruitisimem míříme do nových lokalit
Jak hustá je momentálně síť Fruitisimo v Česku? Jak si vede na Slovensku?
Síť Fruitisimo momentálně v Česku provozuje 57 poboček. Na Slovensku máme aktuálně 6 provozoven a řada dalších se v obou zemích ještě letos, ale i v dalších letech chystá k otevření.
Jaký pozorujete zájem ze strany potenciálních franšízantů o vaše licence?
Zájem ze strany nových franšízantů stále registrujeme, zároveň rozšiřujeme spolupráci o nové licence se stávajícími franšízovými partnery. Co se však týká nových zájemců o licenci, tak za poslední dobu se trochu mění jejich profil, což znamená, že nyní registrujeme zvýšený zájem mladých lidí ve věku do 30 let, kteří by raději, než vstup do zaměstnání, volili vlastní podnikání, ideálně s nižší mírou rizika, a právě proto může být franšíza tím správným krokem. Dříve byla valná většina zájemců z řad zaměstnanců či manažerů větších firem, jejich motivací bylo krom vlastního podnikání i toužená změna pracovního stylu. Určitě z toho nevyplývá, že by se lidé s trochu delší praxí či zkušenostmi o franšízu již vůbec nezajímali, nicméně poměr mezi těmito profily zájemců je momentálně téměř vyrovnaný. Přisuzujeme to i situaci na pracovním trhu, kdy v případě rekordně nízké nezaměstnanosti a růstu ekonomiky je poptávka a současně nabídka firem směrem k zaměstnání zajímavější nežli dříve. Stále ale věříme, že v dlouhodobém výhledu, což franšízová spolupráce nabízí, je pro lidi se správnou motivací, zaujetím do podnikání a zdravým selským rozumem, tím správným, i výhodnějším směrem, kam se dále vydat.
Svým budoucím partnerům nabízíte možnost zvolit dva typy provozoven vaší značky. O jaký z nich je mezi nimi největší zájem? Čím se od sebe liší?
Stále registrujeme větší zájem o standardní typ provozoven Fruitisimo, což je logicky dáno tím, jak nás zájemci vnímají, kdy tento typ provozovny stále tvoří více jak 90 % našeho portfolia. Nicméně o formát Fruitisimo BistroCafé se zájem začíná zvyšovat a předpokládáme, že dále poroste i s počtem nově otevřených poboček.
Je v České republice a na Slovensku stále dostatek míst, kde byste chtěli otevřít vaše pobočky? Jsou nějaká města, o která máte momentálně největší zájem?
Z jednoho úhlu pohledu je nových míst poměrně nedostatek, především v nejběžnějším typu lokality, což jsou obchodní centra, jelikož penetrace našich i konkurenčních poboček je v těchto lokalitách poměrně vysoká, nicméně i zde stále nějaké možnosti jsou. Z druhého úhlu je, a věříme že bude, míst dostatek, i vzhledem k tomu, že jsme tuto situaci předpokládali, tak jsme na ní poměrně dobře připravení. Fruitisimo za posledních pár let připravilo a vyzkoušelo řadu nových projektů a typů lokalit, kde je možné také provozovat pobočku Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Jsou to především lokality kancelářských komplexů či nemocnic a velkých poliklinik. Vzhledem k tomu se dá říci, že s novými zájemci můžeme jednat o místech a městech téměř po celé ČR, nyní bych mohl vyzdvihnout Prahu, západní a severní Čechy nebo Ostravu.
Na konci loňského roku jste nám prozradil plány na zahraniční expanzi sítě Fruitisimo. Jak se vám daří je naplňovat?
Dá se říci, že dobře, ač proces k otevření poboček trvá o něco déle, než jsme očekávali. Nicméně platí, že na přelomu roku bychom měli otevřít pilotní projekty v Německu, dále plánujeme Rakousko a prověřujeme i další, a dokonce i mimoevropské země.

PŘEČTI ČLÁNKY

Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Zavedný franšízový model Fruitismo dobývá Rakousko a Německo. Jaké jsou nebližší plány značky?
Značka Fruitisimo se z Česka dostala i do dalších zemí. Na domácím trhu má stále ambice růst. Kdo se může stát franšízantem?
„Současná doba nás v mnoha směrech naučila novému uvažování, které do budoucna jistě využijeme,“ říká výkonný ředitel Fruitisimo group Michal Příhoda.
Kdo si odnesl titul Franchisa roku 2020? Který koncept vyhodnotila veřejnost jako ten nejlepší? Čtěte dál.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...