Subway vidí potenciál na benzinkách
Léty ověřený franšízový koncept, poměrně snadná úprava prostoru, podpora ze strany franšízora, zájem ze strany koncových zákazníků, a hlavně zvýšení příjmů. To jsou podle vedení franšízové sítě Subway hlavní důvody, proč by měli současní majitelé čerpacích stanic uvažovat o rozšíření svého podnikání i o její franšízu. Celosvětově najdeme na čerpacích stanicích či na frekventovaných odpočívadlech více jak 4 tisíce restaurací Subway.
Z příkladu našich polských sousedů lze vidět, že spolupráce s celosvětově známou značkou zaujme i velké sítě. Největším provozovatelem konceptu je v Polsku síť Lotos, která provozuje 32 restaurací Subway, druhým největším provozovatelem je pak řetězec benzinek Amic Polska, který začal své pobočky o franšízy Subway obohacovat v roce 2018 a dnes jich má 17.
„Pilotní restaurace Subway na stanici Amic byla otevřena v červnu 2018 v Gdyni a je výjimečná tím, že jako první restaurace v Polsku představila nový design restaurací Fresh Forward. V současné době funguje pod správou Amic Polska celkem 17 restaurací, další 4 jsou ve výstavbě, a to hned v pěti polských vojvodstvech,“ říká Martin Princ, regionální ředitel Subway pro střední a východní Evropu. „Chtěli jsme nabídnout klientům kvalitní občerstvení, proto jsme se rozhodli rozšířit naši nabídku o čerstvé sendviče Subway. Vnímáme je jako chutnější a zdravější alternativu k všudypřítomným hotdogům,“ vysvětluje Krzysztof Strzelecki, předseda správní rady Amic Polska s tím, že už nyní vedení plánuje další rozvoj spolupráce se Subway v roce 2020.
Nejen pro velké řetězce
Bylo by však chybou se domnívat, že šanci rozšířit svou nabídku mají jen velké řetězce čerpacích stanic. Subway tuto možnost nabízí i jednotlivcům či malým sítím. „Subway se po celém světě rozvíjí s individuálními franšízanty. Ti mohou vlastnit čerpací stanici a umístit svou restauraci právě tam. Interně je nazýváme netradičními lokalitami,“ vysvětluje Martin Princ s tím, že dlouhodobě sleduje nejen prodeje své značky, ale i pozitivní vliv mezinárodního konceptu na prodeje pohonných hmot. „Jako vždy jde hlavně o partnerství a to musí být zdravé a oboustranně přínosné,“ dodává Princ.
V Česku zatím musíte na Moravu. Subway na odpočívadle Rohlenka funguje od roku 2011 a brzy se otevře v novém. Majitelé investují do renovace pobočky ve Fresh Forward designu. „Jelikož jsme 100% franšíza, musíme vždy najít vhodného partnera, který restauraci zainvestuje, otevře a bude se o ní starat. V Česku máme zatím jen jednu restauraci na dálničním odpočívadle, a proto není tolik známo, že máme na trhu čerpacích stanic velký podíl,“ komentuje situaci Princ. Zároveň věří, že stejně jako v Polsku se situace může brzy změnit. „Díky spolupráci s velkými partnery se na nás obrací i majitelé menších sítí nebo jednotlivých čerpacích stanic. Můžeme jim poskytnou dobrá data, aby partnerství s námi mohli důkladně posoudit,“ uzavírá Princ.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
Nejčtenější
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...