V roce 2020 otevřeme minimálně 4 nové provozovny
„Zmrzlinová“ sezóna pomalu končí. Jaká byla pro franšízový koncept Tak trochu jiná točená?
Sezóna se velmi vydařila, na jednom stánku jsme spotřebovali až 1300 kg ovoce. Vyzkoušeli jsme také nové druhy ovoce jako například kiwi nebo dračí ovoce. Pro některé pobočky budeme měnit strategii umístění v rámci města s ohledem na lepší nájemní podmínky, abychom zvýšili efektivitu.
Pro to, aby franšízant mohl své podnikání zahájit v roce 2020, je třeba, aby podepsal smlouvu již do konce letošního roku. Máte již nějaké zájemce o licence, kteří by svůj byznys mohli v příštím roce rozjet?
Ano, právě uzavíráme smlouvy se zájemci, se kterými jsme již nějakou dobu jednali. Nicméně pro otevření dalších jednání je stále prostor. Při uzavření smlouvy do konce října jsme ještě schopni snížit vstupní investici o několik procent díky úsporám z rozsahu při výrobě více stánků. Rozšíříme se minimálně o 4 nové provozovny, 2 z nich jsou již v realizační fázi, a další jsou stále v jednání. Všechna jednání však musí být ukončena do konce roku.
Svým franšízovým partnerům nabízíte dvě možnosti spolupráce. O kterou z nich mají většinou zájem?
V zájmu jasně vedou pojízdné stánky díky svým výhodám mobility a nezávislosti na přípojce vody. Na In-store franšízu - tzn. v rámci stávající provozovny, musí být splněny určité podmínky provozovny a je to pouze doplňková spolupráce s velmi individuálním přístupem.
Jaké vlastnosti by měl mít ideální franšízant vašeho konceptu?
Bude vám to připadat jako obecné požadavky, ale když se nad tím zamyslíte, tak jednoduché to není. V partnerech chceme vidět především podnikatelského ducha, kterého ne každý má. Důležité je také umět překonávat možné obtíže zejména při vyjednávání o místech a při práci s lidmi. Franšízant může mít také stálé zaměstnání, protože provoz stánku lze zvládat i při něm. V tomto případě se hodí zvládání time managementu. Klíčové je pro nás navázání dobrého vztahu s franšízantem a také navázání důvěry, protože když už musíte sáhnout ke smlouvě a vynucovat její dodržování, tak to nemusí dopadnout dobře. Potenciální zájemce by měl znát svůj lokální trh. Pro náš koncept je ideální město a jeho okolí od 10 do 80 tis. obyvatel, kde dosahujeme nejvyšší efektivity. Ve velkých městech se snaží prodávat každý, což vede k přemrštěným nájmům a podmínkám.
Jaké máte plány v rámci sítě do příštího roku?
V příštím roce nás čeká, kromě těch radostnějších událostí jako otevření nových poboček, také zavedení 3. a 4. vlny EET. Paradoxně může být zavedení EET pro menší podnikatele dražší než pro ty větší. Ještě více se EET dotkne podnikatele, který musí prodat velké množství svých produktů mnoha zákazníkům. U každého zákazníka tak dojde k prodloužení procesu obsloužení o několik sekund. Což dopadne na podnikatele, který musí denně obsloužit například 500 zákazníků, mnohem více než na podnikatele, který denně prodá pár kusů hodnotnějších výrobků. A to do procesu nepočítáme možné výpadky a funkčnost systému. Dle našich výpočtů nám zavedení EET ukrojí okolo 30 minut z provozní doby běžného dne, za které jsme mohli prodat více zmrzlin plných ovoce. Nevyhneme se tedy nutnému zvýšení cen.

PŘEČTI ČLÁNKY

Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
Franšíza Tak trochu jiná točená založila svůj byznys na zmrzlině, kterou si zákazník přizpůsobí podle chuti. Kromě dobrého nápadu jim k úspěšné sezóně pomohlo i dlouhé léto.
Plány pro rok 2023 má franšíza Tak trochu jiná točená jasné. Chce otevřít nové prodejní místa i obohatit nabídku franšízantů.
Pozice franšízové sítě Tak trochu jiná točená posiluje. Podařilo se jí dosáhnout milníku 10 poboček na trhu.
Franšíza Tak trochu jiná točená dosahuje každoročně vyššího obratu než v roce předchozím. Daří se to i letos. Velký podíl na tom mají jeho franšízanti.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...