V roce 2020 otevřeme minimálně 4 nové provozovny

Vybavení A do Z / „Franšízant, který se rozhodne pro pořízení licence na provoz zmrzlinového stánku, od nás dostane ready-made stánek připravený k provozu a vybaven do poslední naběračky. Samozřejmostí je veškerá potřebná dokumentace a školení pro práci s celým stánkem. Zaškolením provozu projde také veškerá obsluha," dodává Ondřej Fréhar.
pondělí
30.09.2019
„Provozovat stánek naší značky může franšízant i když chodí do práce. Díky našemu know-how se to dá zvládnout,“ říká Ondřej Fréhar, majitel franšízy Tak trochu jiná točená.
 

„Zmrzlinová“ sezóna pomalu končí. Jaká byla pro franšízový koncept Tak trochu jiná točená?
Sezóna se velmi vydařila, na jednom stánku jsme spotřebovali až 1300 kg ovoce. Vyzkoušeli jsme také nové druhy ovoce jako například kiwi nebo dračí ovoce. Pro některé pobočky budeme měnit strategii umístění v rámci města s ohledem na lepší nájemní podmínky, abychom zvýšili efektivitu.

Pro to, aby franšízant mohl své podnikání zahájit v roce 2020, je třeba, aby podepsal smlouvu již do konce letošního roku. Máte již nějaké zájemce o licence, kteří by svůj byznys mohli v příštím roce rozjet?
Ano, právě uzavíráme smlouvy se zájemci, se kterými jsme již nějakou dobu jednali. Nicméně pro otevření dalších jednání je stále prostor. Při uzavření smlouvy do konce října jsme ještě schopni snížit vstupní investici o několik procent díky úsporám z rozsahu při výrobě více stánků. Rozšíříme se minimálně o 4 nové provozovny, 2 z nich jsou již v realizační fázi, a další jsou stále v jednání. Všechna jednání však musí být ukončena do konce roku.

Svým franšízovým partnerům nabízíte dvě možnosti spolupráce. O kterou z nich mají většinou zájem? 
V zájmu jasně vedou pojízdné stánky díky svým výhodám mobility a nezávislosti na přípojce vody. Na In-store franšízu - tzn. v rámci stávající provozovny, musí být splněny určité podmínky provozovny a je to pouze doplňková spolupráce s velmi individuálním přístupem.

Jaké vlastnosti by měl mít ideální franšízant vašeho konceptu?
Bude vám to připadat jako obecné požadavky, ale když se nad tím zamyslíte, tak jednoduché to není. V partnerech chceme vidět především podnikatelského ducha, kterého ne každý má. Důležité je také umět překonávat možné obtíže zejména při vyjednávání o místech a při práci s lidmi. Franšízant může mít také stálé zaměstnání, protože provoz stánku lze zvládat i při něm. V tomto případě se hodí zvládání time managementu. Klíčové je pro nás navázání dobrého vztahu s franšízantem a také navázání důvěry, protože když už musíte sáhnout ke smlouvě a vynucovat její dodržování, tak to nemusí dopadnout dobře. Potenciální zájemce by měl znát svůj lokální trh. Pro náš koncept je ideální město a jeho okolí od 10 do 80 tis. obyvatel, kde dosahujeme nejvyšší efektivity. Ve velkých městech se snaží prodávat každý, což vede k přemrštěným nájmům a podmínkám.

Jaké máte plány v rámci sítě do příštího roku?
V příštím roce nás čeká, kromě těch radostnějších událostí jako otevření nových poboček, také zavedení 3. a 4. vlny EET. Paradoxně může být zavedení EET pro menší podnikatele dražší než pro ty větší. Ještě více se EET dotkne podnikatele, který musí prodat velké množství svých produktů mnoha zákazníkům. U každého zákazníka tak dojde k prodloužení procesu obsloužení o několik sekund. Což dopadne na podnikatele, který musí denně obsloužit například 500 zákazníků, mnohem více než na podnikatele, který denně prodá pár kusů hodnotnějších výrobků.  A to do procesu nepočítáme možné výpadky a funkčnost systému. Dle našich výpočtů nám zavedení EET ukrojí okolo 30 minut z provozní doby běžného dne, za které jsme mohli prodat více zmrzlin plných ovoce. Nevyhneme se tedy nutnému zvýšení cen.


Od jedné pobočky do celé ČR / Základ konceptu Tak trochu jiná točená byl položen v Opavě, kde společnost FreOn Services, která za ní stojí, začala provozovat první stánek. Ten si již během první sezóny získal velkou oblibu mezi zákazníky a značka „Tak trochu jiná točená“ se začala mezi veřejností šířit.

Populární na fóru

Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Gastroreality.cz

Právě vzniknul nový web http://www.gastroreality.cz ,který jako jediný nabízí inzerci zdarma pro gastro podniky a obory z oblasti gastronomie :)

1 komentář(e)
posledni 30.08.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

1 komentář(e)
posledni 16.06.2015