Obchodní příležitost na trhu dopravy

Motivace k rozvoji / Společnost Flash Europe hledá motivované investory a partnery zajímající se o oblast logistiky, kteří by jako její franšízoví partneři také rozvíjeli síť v zemích tohoto regionu. Příležitost nabízí i podnikatelům v Česku a na Slovensku.
pondělí
10.08.2020
Flash, evropský lídr v poskytování profesionálních dopravních služeb expanduje s franšízou. Cílem je rozšířit síť dopravců a partnerů v celé Evropě. Co čeká od franšízantů v Česku?
 

V současné době neexistuje téměř žádný průmyslový sektor, který čas od času nevyužívá dopravní službu typu „same day“, tedy tu, kterou bychom mohli označit jako pohotovostní, kdy je zásilka doručena v den jejího podání. Jak důležitá, a v některých případech naprosto klíčová, je tato služba, vědí zejména ve firmách, jejichž pověst a úspěch závisí na tom, jak rychle dodají požadovaný produkt, v podobě například náhradního dílu, zákazníkovi. A právě na tento druh přepravy se specializuje společnost Flash Europe, která si vybudovala pověst evropského lídra v tomto odvětví. Své služby chce nabízet i zákazníkům v Česku.

„Tlak konkurence a vysoká očekávání dnešních zákazníků vedly velké množství společností ke změně strategie, pokud jde o objednávky a sklady. Zásoby ve skladech jsou dnes udržovány na minimu a produkty jsou nabízeny tzv. na vyžádání,“ vysvětluje Frank van Dorn, franšízový manažer ve Flash Europe s tím, že během 38 let působení v této branži viděl, jak se efektivní řízení dodavatelského řetězce a pohotovostní přeprava staly klíčovými faktory úspěchu pro každou firmu. Jak ukazuje praxe, průmysloví a maloobchodní giganti se stále více spoléhají na společnosti specializující se na tento typ dopravních služeb, protože tak mohou udržet své výrobní linky „v pohybu“ a zároveň si udržet kontrolu nad zásobami.

Náš zákazník, náš pán

Než se však velká firma rozhodne uzavřít partnerství na spolupráci s logistickou společností, musí si být jistá, že splní její podmínky, které mohou být mnohdy specifické. „Nadnárodní skupiny vyžadují určitou úroveň poskytovaných služeb a upřednostňují globální řešení – nechtějí si v každé zemi hledat nového partnera na logistiku. Chtějí takové partnery, kteří se přizpůsobí procesům firmy a porozumí jejím prioritám. Nejde jen o přepravu a doručení, jde o to se co nejvíce přizpůsobit klientovi a zajistit co nejtransparentnější proces doručování. Právě toto dnes hledají špičkové firmy v průmyslu i maloobchodě,“ doplňuje van Dorn.

K tomu, aby mohla společnost Flash následovat tyto moderní trendy, vytvořila globální logistickou síť s pobočkami ve více než 18 zemích. Jak sám van Dorn poznamenává, společnost vychází z potřeb svých zákazníků a přepravců a navrhla vhodné technologické nástroje, které usnadňují kontrolu a celý proces přepravy a dodání. Díky strategii, která se zaměřuje na potřeby zákazníků a dodavatelů, vytvořila Flash úspěšný obchodní model. Takový, který kurýrům umožnil v roce 2018 uskutečnit 480 000 dodávek a překonat více než 300 milionů kilometrů.

Šance pro podnikatele z regionu

V příštích letech má společnost v plánu pracovat na rozšíření své logistické sítě otevíráním franšízových dceřiných společností na vybraných trzích. Mezi ty, o které má velký zájem, patří i Česká republika a Slovensko. „Pokud chceme rozšířit a posílit naši síť, musíme najít na místních trzích vhodné partnery - spolehlivé a ambiciózní podnikatele zajímající se o oblast logistiky, ale především máme zájem navázat spolupráci s podnikateli, kteří se již podnikání v dopravě zabývají. Ukázalo se totiž, že v tomto oboru jsou ve skutečnosti nejen našimi přirozenými, ale také ideálními partnery,“ říká Van Dorn. Podepsáním hlavní franšízové ​​dohody se franšízový partner Flash přeneseně „dostane za volant“ a vydá se na cestu. Jeho hlavní úlohou bude najít, kontaktovat, vyškolit a rozvíjet síť individuálních franšízantů s použitím ověřeného obchodního modelu Flash na svém území.

Držitelé franšízových licencí Flash mohou počítat s výraznou podporou při dalším rozvíjení svého byznysu. Kromě práce pod hlavičkou zavedené značky, získají řadu materiálů a nástrojů, které jim usnadní jejich každodenní provoz. Jde například o provozní příručku se všemi obchodními postupy a standardy, software na podporu logistiky dodávek vytvořený přímo na míru a plný přístup k široké síti profesionálních dodavatelů z celé Evropy. Velmi důležitý pro rozhodování zájemce může být také fakt, že podpisem franšízové smlouvy získá přístup k zákaznické základně, se kterou společnost již spolupracuje. Nalézt v ní lze klienty z řad takových značek jako jsou Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch apod.

Investice, kterou bude muset nový držitel franšízové či master-franšízové licence konceptu Flash podstoupit, bude součástí vyjednávání. Nejedná se totiž o rozvoj sítě zcela od začátku. Flash již podporuje zákazníky v České republice i na Slovensku, a tito zákazníci budou předáni franšízovým jednotkám.


Franšízy v běhu / První fáze rozvoje franšízové sítě byla dokončena na tureckém trhu, kdy společnost Flash Europe našla master-franšízanta, kterému se již podařilo najít dva franšízové partnery. Každý z nich si otevřel jednu pobočku. Hledání nových master-franšízantů i individuálních franšízantů pokračuje v celé Evropě.