Zdraví jako příležitost pro podnikání
Aktuálně provozují franšízanti 34 poboček z celkového počtu 60 provozoven UGO Freshbarů a UGO Salaterií, které tento ryze český franšízový koncept v Čechách a na Slovensku má. „Nebráníme se převodu dalších provozoven do rukou franšízových partnerů, avšak stále si chceme ponechat nějaké vlastní provozovny, abychom neztratili přímý kontakt se zákazníky, měli prostor k testování produktových novinek a zkoušení nových prodejních formátů,“ vysvětluje ředitel rozvoje společnosti UGO Trade Lukáš Prauss.
Co se budoucnosti značky UGO v Česku týká, má Lukáš Prauss jasno. Kvalitní franšízoví partneři jsou klíčoví a do budoucna budou hrát důležitou roli. Proto se vedení sítě nebrání ani možnosti převodu některých vlastních poboček do rukou franšízantů. „Troufnu si říct, že jsme schopni najít vhodnou příležitost kdekoliv v České republice pro franšízového partnera, který bude sdílet stejnou vizi jako my a bude mít chuť a odvahu v této složité době se do toho pustit s námi,“ doplňuje Prauss.
I přesto, že je aktuálně obor gastronomie zmiňován jako jeden z těch nejpostiženějších, značka UGO stále láká franšízové partnery. V minulém roce projevovali zájem o licence spíše klasičtí investoři, kteří hledali další příležitost do svých investičních portfolií. Nově se mezi zájemci o franšízy objevují ti, kteří ukončili vlastní podnikání nebo opustili zaměstnání a hledají nové možnosti, zároveň však chtějí mít v zádech jistotu silného partnera.
Nové cesty jako klíč k úspěchu
Faktem je, že současná situace zasáhla podnikání v oboru gastronomie opravdu velmi silně. Ne vždy je však nutné se na ni dívat jen jako na krizi. Představuje totiž také příležitost pro inovace. „Mě osobně povzbudila k zamyšlení, jak změnit zaběhnuté modely fungování. Mnohdy jsme totiž žili s klapkami na očích, uplatňovali stále stejné postupy a byli přesvědčeni, že to je jediný způsob vedoucí k úspěchu,“ prozrazuje Lukáš Prauss s tím, že momentálně je důležité flexibilně reagovat na změny a začít přemýšlet jinak.
Právě to je cesta, kterou značka UGO jak v Česku, tak i na Slovensku nastoupila. V současné době tak vedení konceptu pracuje na nových přístupech k prodeji svých produktů, posilování komunikace značky a její hodnoty. „UGO je na československém trhu vnímána jako nejzdravější brand z oboru gastronomie, má jednu z největších kompetencí na poli gastronomie, která dnes ani zítra neztratí na atraktivitě, a tím je zdraví. A to představuje nejen naši největší příležitost, ale také našich franšízantů,“ dodává Prauss.
Na jedné lodi
Cílem drtivé většiny franšízorů je, aby jejich franšízanti fungovali co nejlépe. Nejinak je tomu u franšízy UGO. „Snažíme se pomáhat našim partnerům, kde to je jen možné. Pomáháme finančně zvládnout toto obtížné období, aktivně zastupujeme partnery při jednání s pronajímateli a společně řešíme všechny dotační programy. Založili jsme Franšízovou radu, která spojuje zástupce franšízových partnerů UGO Salaterie i UGO Freshbarů z celého Česka a Slovenska. Chceme umožnit všem našim partnerům být součástí veškerých chystaných změn,“ dodává Prauss. Právě franšízanti jsou dnes a denně účastni každodenního provozu a mají tak okamžitou zpětnou vazbu od zákazníků, díky které se lze posouvat kupředu a hledat společně nové cesty.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nabídka fresh barů UGO se před nedávnem rozrostla, a to o UGO Grill sandwiche. K dostání budou i v těch nejmenších franšízových provozovnách.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...