Do byznysu s kartelem
Podnikání v gastronomii stále láká řadu lidí, i přesto, že tento obor můžeme zařadit mezi ty s největším konkurenčním prostředím. Pandemie, která podnikání v této oblasti řadě lidí výrazně zkomplikovala, může mít za následek zvýšení zájmu o podnikání se zavedenými gastrokoncepty na základě franšízových licencí. Jejich prostřednictvím se rozšiřuje i původní česká síť Cartel Pizza, která mám momentálně na tuzemském trhu 6 poboček, z nich 4 jsou řízeny franšízovými partnery.
Provozovny Cartel Pizza, které se zaměřují zejména na Takeaway & Delivery, a to zejména pizzy v italském stylu, najdeme zatím jen na Moravě – v Brně a Olomouci. V jednání je pak otevření dvou poboček Ostravě. Franšízor má však ambici proniknout i do dalších regionů. Pomoci by značce v tomto ohledu měli právě franšízanti.
Franšíza do milionu
Investice, která na budoucí franšízové partnery čeká, se pohybuje od 300 do 700 tisíc Kč. Jeho konečná výše závisí na geografickém a demografickém faktoru s ohledem na očekávaný obrat provozovny. Jednorázový licenční poplatek začíná na 200 tisících Kč dle lokality, ve které se franšízant rozhodl podnikat. Počas spolupráce na něj pak čekají i pravidelné měsíční poplatky – a to franšízový ve výši 5 % z hrubého obratu a pak také IT poplatek, který činí 3 000 Kč měsíčně.
Dobrou zprávou pro uchazeče o licenci Cartel Pizza je fakt, že podmínkou navázaní spolupráce nejsou zkušenosti s působením v gastro byznysu. Jsou však samozřejmě výhodou, stejně jako zkušenosti v oblasti řízení zaměstnanců. Budoucím franšízantům pak, kromě finančních prostředků, nesmí chybět nadšení a ochota denně se podílet na fungování provozovny zejména při zahájení provozu. Zájemce o licenci by již kolem sebe měl mít tým zaměstnanců, kteří s ním do byznysu s Cartel Pizza půjdou.
Za investované finanční prostředky získá franšízový partner mimo jiné technickou podporu s výstavbou a vybavením provozovny – od přímo stavebně-technické pomoci, přes organizaci provozu, až po poradenství a servis v oblasti hardware a software. Samozřejmostí pak je zajištění jednotného brandingu tak, aby jeho pobočka byla pevnou součástí „kartelu“, a také školení pro personál v ostrém provozu v již fungujících provozovnách.

Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...