Úspory jako klíč k úspěchu
Situace spojená s pandemií COVID-19 přinesla franšízantům a analytikům konceptu Expense Reduction Analysts (ERA) v regionu střední a východní Evropy zvýšený zájem o jejich služby. Ten se v letošním prvním čtvrtletí promítl do meziročního zdvojnásobení počtu klientů a také čtyřnásobku projektů, na kterých momentálně pracují. „Našimi klienty jsou stabilní společnosti, které chtějí najít příležitost uspořit ve svém stávajícím rozpočtu. A právě na to se s celým naším týmem specializujeme. Díky našim expertům dokážeme ve firmách najít příležitosti, jak ušetřit, kterou majitel nemusí vidět,“ říká Michal Brzeminski, Head of CEE Development ERA.
V současné době má značka v celé této oblasti 41 partnerů, kteří pod hlavičkou ERA podnikají na základě franšízové licence, a 7 konzultantů. Jen v Česku momentálně působí 7 franšízantů, na sousedním Slovensku 8. Do pěti let by měla mít ERA ve střední a východní Evropě síť 80 franšízantů. „Naším cílem je získat franšízanty z řad opravdových odborníků. Na jejich kvalitě nám obzvlášť záleží, proto upřednostňujeme právě kvalitu před kvantitou. Jednotlivé týmy, které pracují na konkrétních projektech, skládáme na základě potřeb našich klientů. Kombinujeme při tom profesionály z různých regionů,“ vysvětluje Michal Brzeminski s tím, že příležitost rozvíjet svůj byznys jistě naleznou potenciální franšízanti, jejichž specializací je bankovnictví, facility management, odpadové hospodářství, pojišťovnictví apod.
Tvrdý trénink, lehčí praxe
Aby měl franšízor jistotu, že noví franšízoví partneři budou na své podnikání pod značkou ERA náležitě připraveni, zajišťuje pro ně intenzivní třítýdenní školení. Během něj se naučí vše, co potřebuje, včetně toho, jak pracovat jako konzultant, jak jednat s potenciálními klienty, jak používat metodologii ERA a díky tomu nacházet prostor k úsporám u klientů. Důležitá je v tomto ohledu i komunikace mezi jednotlivými členy týmu. Ta se i během pandemie podle Brzeminského velmi zefektivnila díky využívání moderních technologií. „Naše franšízanty podporujeme i po dokončení tréninkového programu ERA – zavádíme program, který podporuje růst a úspěch každého nového franšízanta na jeho místním trhu,“ dodává.
Úkolem franšízanta je akvizice klientů, a i následná participace na jednotlivých projektech v rámci již zmiňovaných týmech, které mohou být mnohdy mezinárodní. Zájemce o franšízovou licenci ERA za ni zaplatí 29,9 tisíce eur (cca 760,5 tisíce Kč). V průběhu spolupráce pak odvádí měsíční franšízový poplatek ve výši 22 % z čistého příjmu franšízy a také marketingový poplatek ve výši 3 % z měsíčních příjmů. Smlouvu s franšízanty uzavírá ERA na 10 let.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Chceme zvýšit dosah našich programů a přinést novinky, které podnikatelům usnadní nejen řízení firem, ale i jejich osobní rozvoj,“ říká Šimon Mastný, ředitel franšízy TAB Board.
Franšízová síť Extéria Market řeší u podnikatelů a institucí otázky BOZP a PO. Formu spolupráce nám přiblížil Jaroslav Mesarčík, regionální manažer společnosti.
Irská franšíza Synergy Stocktaking založila svůj byznys na inventarizaci v gastronomii. Spolupráci s franšízanty nám představil master-franšízant Filip Cvrček.
TAB Board rozšiřuje své portfolio služeb programem pro strategickou transformaci firmy. Co nyní franšízanti mohou firmám nabízet?
Máte rádi přesnost a pořádek v číslech? Právě to může být start vašeho nového franšízového podnikání se Synergy Stocktaking.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.