Úspory jako klíč k úspěchu
Situace spojená s pandemií COVID-19 přinesla franšízantům a analytikům konceptu Expense Reduction Analysts (ERA) v regionu střední a východní Evropy zvýšený zájem o jejich služby. Ten se v letošním prvním čtvrtletí promítl do meziročního zdvojnásobení počtu klientů a také čtyřnásobku projektů, na kterých momentálně pracují. „Našimi klienty jsou stabilní společnosti, které chtějí najít příležitost uspořit ve svém stávajícím rozpočtu. A právě na to se s celým naším týmem specializujeme. Díky našim expertům dokážeme ve firmách najít příležitosti, jak ušetřit, kterou majitel nemusí vidět,“ říká Michal Brzeminski, Head of CEE Development ERA.
V současné době má značka v celé této oblasti 41 partnerů, kteří pod hlavičkou ERA podnikají na základě franšízové licence, a 7 konzultantů. Jen v Česku momentálně působí 7 franšízantů, na sousedním Slovensku 8. Do pěti let by měla mít ERA ve střední a východní Evropě síť 80 franšízantů. „Naším cílem je získat franšízanty z řad opravdových odborníků. Na jejich kvalitě nám obzvlášť záleží, proto upřednostňujeme právě kvalitu před kvantitou. Jednotlivé týmy, které pracují na konkrétních projektech, skládáme na základě potřeb našich klientů. Kombinujeme při tom profesionály z různých regionů,“ vysvětluje Michal Brzeminski s tím, že příležitost rozvíjet svůj byznys jistě naleznou potenciální franšízanti, jejichž specializací je bankovnictví, facility management, odpadové hospodářství, pojišťovnictví apod.
Tvrdý trénink, lehčí praxe
Aby měl franšízor jistotu, že noví franšízoví partneři budou na své podnikání pod značkou ERA náležitě připraveni, zajišťuje pro ně intenzivní třítýdenní školení. Během něj se naučí vše, co potřebuje, včetně toho, jak pracovat jako konzultant, jak jednat s potenciálními klienty, jak používat metodologii ERA a díky tomu nacházet prostor k úsporám u klientů. Důležitá je v tomto ohledu i komunikace mezi jednotlivými členy týmu. Ta se i během pandemie podle Brzeminského velmi zefektivnila díky využívání moderních technologií. „Naše franšízanty podporujeme i po dokončení tréninkového programu ERA – zavádíme program, který podporuje růst a úspěch každého nového franšízanta na jeho místním trhu,“ dodává.
Úkolem franšízanta je akvizice klientů, a i následná participace na jednotlivých projektech v rámci již zmiňovaných týmech, které mohou být mnohdy mezinárodní. Zájemce o franšízovou licenci ERA za ni zaplatí 29,9 tisíce eur (cca 760,5 tisíce Kč). V průběhu spolupráce pak odvádí měsíční franšízový poplatek ve výši 22 % z čistého příjmu franšízy a také marketingový poplatek ve výši 3 % z měsíčních příjmů. Smlouvu s franšízanty uzavírá ERA na 10 let.
PŘEČTI ČLÁNKY
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Inflace, narušené dodavatelské řetězce a válka na Ukrajině přiměly podniky hledat úspory. Franšízanti Expense Reduction Analysts si na nedostatek zájmu klientů nemohou stěžovat.
Česko a Slovensko představují pro franšízora Expense Reduction Analysts velký potenciál. Pro správu a rozvoj sítě franšízantů zde hledá poskytovatel licence Country Managera.
"Obchodní model Expense Reduction Analysts je postaven na spolupráci, ze které těží všichni franšízanti," říká Michal Brzeminski, Head of CEE Development ERA.
Vnímáme ocenění z USA jako uznání ERA za jednoho z klíčových hráčů franšízingu "bílých límečků", říká zakladatel britské značky Expense Reduction Analysts (ERA) Fred Marfleet.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.