Franšíza prověřená lety / První pobočka Donuterie otevřela své dveře zákazníkům v roce 2014 ve městě Târgu Mureş na severu Rumunska. Cílem majitelů značky bylo vytvořit koncept, který bude lidi bavit svou nabídkou.
Středa
06.04.2022
Sladký byznys se značkou Donuterie lze rozjet už za necelý milion. Jaké jsou podmínky spolupráce?
 

Podnikání v gastronomii je pro řadu lidí velmi lákavé, i když jde o obor, který je plný nástrah. Právě proto se řada zájemců o rozjetí vlastního byznysu v tomto odvětví rozhodne pro pořízení franšízové licence. Možností, které se jim nabízí, je celá řada. Franšízové licence totiž nabízí jak klasické restaurace, tak například i fastfoody, kavárny nebo cukrárny.

Jedním z konceptů, které chtějí na našem trhu expandovat je původem rumunská značka Donuterie, která má na domácím trhu 17 poboček. Daří se mu i za hranicemi. Ve Francii provozují franšízanti šest provozoven, v Belgii čtyři. Jednu najdou zákazníci i ve Velké Británii. Další na řadě by tak mohlo být Česko, kde síť aktuálně hledá franšízanty.

Investice, na kterou se musí připravit, se pohybuje od 35 do 45 tisíc eur (0,9 – 1,2 mil. Kč). Konečná výše závisí na stavu prostor a na tom, zda plocha disponuje dostatečným místem pro umístění stolů v pobočce dle standardů sítě. Investice zahrnuje všechny náklady spojené s vybavením a náklady na zahájení provozu. Pobočky Donuterie se mohou nacházet jak v obchodních centrech, tak i například na pěších zónách v centru měst.

Podpora od A do Z

Svým franšízantům poskytovatel licence nabízí kromě osvědčeného know-how také pomoc s výběrem správného místa pro jejich provozovny, stejně tak jako s jejím designem. Samozřejmostí je pak předání provozního manuálu, jehož součástí jsou manažerský a franšízový manuál, stejně jako manuál pro zaměstnance. Franšízor franšízantovi poskytne také softwarové řešení pro správu prodeje, výroby, plánování a analýzu dat. Se vstupem do franšízy získá nový partner také přístup do dodavatelské sítě franšízora.

Dobrou zprávou pro všechny zájemce o rozjetí vlastního byznysu pod značkou Donuterie je, že pro ziskání licence není potřeba mít zkušenosti z gastronomie. Franšízant však musí mít podnikatelského ducha, organizační schopnosti, zvládat koordinaci týmu a být orientovaný na klienta. Další věcí, kterou franšízor očekává, je, že přijme plán expanze v jemu svěřené oblasti, a to s ohledem na využití jeho potenciálu. Výhodou tak je důkladná znalost místního trhu a nákupních zvyklostí lidí v daném regionu. Zájemce o licenci pak musí mít na paměti to, že provoz jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojení do jejího každodenního řízení.


Byznys za hranicemi / Šest franšízových poboček Donuterie najdou zákazníci ve Francii, v Belgii čtyři a jednu také ve Velké Británii.