Miliardové tržby ve franšíze
Franšízový koncept Mail Boxes Etc. (MBE) se specializuje na poskytování řešení v oblasti elektronického obchodování, logistiky, marketingu a tisku pro malé a střední podniky a koncové spotřebitele. V 53 zemích světa aktuálně funguje pod různými značkami jako PostNet, PACK & SEND, AlphaGraphics a Multicopy více než 2 900 poboček. Právě ty mají na svědomí loňské tržby ve výši 1,01 miliardy eur, dalších 24 miliard eur pak činí tržby za zboží zobchodované prostřednictvím platformy PrestaShop.
Výše zmíněné značky jako PrestaShop, PACK&SEND a Multicopy patří k akvizicím, které v roce 2021 společnost MBE Worldwide úspěšně dokončila. K tomu přibyl ještě nákup nákupu podniku MBE UK & Ireland, který je držitelem licence na provozování poboček pod hlavičkou MBE. Kromě akvizic se síti dařilo dále růst, a to nejen díky otevření 208 nových provozoven po celém světě. Prostřednictvím master-franšízové licence pronikla síť MBE na nové trhy do Bulharska a Jordánska a uzavřela licenční smlouvu na ochrannou známku ve Východním Timoru, čímž rozšířila svou globální platformu na nová území.
Rozvoj nezastavuje
"Přestože dopad pandemie stále přetrvával, rok 2021 byl pro nás pozoruhodný," říká Paolo Fiorelli, předseda představenstva a generální ředitel MBE. "Jak naši místní podnikatelé, tak naše firemní týmy prokázaly neuvěřitelnou míru nadšení a odhodlání. Podařilo se nám uzavřít strategické akvizice, které nám pomohou zvýšit naši konkurenceschopnost a schopnost obsluhovat zákazníky po celém světě, a zároveň udržet silný organický růst. Navíc díky akvizici PrestaShopu se nyní snažíme maximalizovat příležitosti plynoucí z elektronického obchodování a podpořit tak náš dlouhodobý cíl stát se vedoucí platformou pro globální obchodování. V neposlední řadě jsme pokračovali v investicích do našich technologií, abychom zajistili hladký provoz ve všech našich zemích," dodává. A v rozvoji pokračuje MBE i letos. Nedávno oznámil akvizici většinového podílu ve společnosti GEL Proximity, první platformě zaměřené na bezdotykovou logistiku.
Jednou z destinací, kam by MBE rádo expandovalo je i Česká republika, kde hledá master-franšízového partnera. Jeho úkolem bude vybudovat zde síť servisních center. Investice, která na zájemce o master-franšízovou licenci čeká, se pohybuje okolo 3,5 milionu Kč a zahrnuje náklady na nákup exkluzivních master-licenčních práv pro danou zemi, otevření pilotního centra, založení a správu master-franšízového týmu a přizpůsobení modelů a systémů MBE. Samozřejmostí je také školení, které zajistí společnost MBE Worldwide v Itálii.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Školení a podpora našich master-franšízantů vychází ze 40 let zkušeností v byznysu," říká Maria Ilicheva, Worldwide Development Supervisor Mail Boxes Etc.
Mail Boxes Etc. pomáhá lidem a společnostem zvýšit produktivitu outsourcingem logistických a komunikačních služeb. V Česku hledá master-franšízového partnera.
Letošní 19. ročník největšího franšízového veletrhu v regionu CEE se blíží. Ve Varšavě se představí na 200 franšízových konceptů a značek.
S franšízou Mail Boxes Etc. podniká Dieter Baier už 20 let. Jaké výhody vidí v pořízení master-licence?
Poskytování služeb firemním zákazníkům se zdá být pro zahraniční značky atraktivní. Kdo usiluje o vstup na trh?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?