Sladká franšíza na cestě za expanzí
Na samém začátku bylo Chocafé klasická kavárna, za jejímž vznikem stál v roce 2014 tuzemský podnikatel Jan Novák. Sortiment kavárny kromě kávy tvořily dezerty od externích dodavatelů. To se však postupem času změnilo, a to po návštěvě Belgie, kde našel tu nejlepší možnou čokoládu, kterou chtěl obohatit nabídku své pobočky. Výsledkem toho je dnešní originální čokoládová kavárna, která se specializuje zejména na vlastní čokoládové produkty a čokoládové fondue v mnoha variacích.
„Aktuálně tvoří nabídku naší kavárny z 95 % naše vlastní produkty. Stavíte tedy na tom, co umíme vyrobit. Navíc nejde o výrobky, které by se kazily. Čokoláda je trvanlivá, což je výhoda nejen naše, ale také našich budoucích franšízových partnerů,“ vysvětluje Jan Novák, zakladatel a majitel Chocafé.
Příležitost pro podnikatele i za hranicemi
V současné době najdeme na našem trhu zatím jednu pobočku této značky. Do budoucna by se to však mohlo změnit, a to s pomocí franšízantů, kteří by se postarali o otevírání a provoz dalších provozoven, a to jak v Česku, tak v případě vhodných příležitostí, i v zahraničí.
„Před zhruba 3 a půl lety jsme hledali cestu, jak síť vybudovat, aniž bychom otevírali vlastní pobočky. Jako ideální způsob takové expanze jsme vyhodnotili právě franšízing. Před dvěma roky tak vznikl franšízový koncept, který jsme připraveni dále rozvíjet,“ říká Jan Novák s tím, že v lednu by měla zahájit provoz historicky první franšízová pobočka Chocafé, a to v Thajsku. Tamní franšízanti se pro podnikání s touto značkou rozhodli podle recenzí, které kavárny získala od svých zákazníků.
Potenciál je obrovský
Podle Nováka by na tuzemském trhu mohlo klidně fungovat až 30 franšízových kaváren Chocafé. Momentálně však na rozvoj v Česku nijak netlačí. „Velmi by mě lákalo z hlediska další expanze Německo nebo Rakousko,“ doplňuje s tím, že v momentě, kdy by se objevilo zajímavé místo, je samozřejmě jednání naplno otevřený.
Právě to správné místo je pro získání licence klíčové. Cílem poskytovatele totiž není jen otevřít pobočku, ale být si jistý tím, že bude fungovat a prosperovat. Ideálním místem pro otevření kavárny Chocafé se nachází ve frekventované lokalitě ve městě s více jak 30 až 50 tisíci obyvateli. Ani to však nemusí platit vždy – někdy se taková místa najdou i v menších městech.
Zájemce o franšízu Chocafé nemusí mít nutně zkušenosti v oblasti gastronomie. Klíčová je chuť a to, že to s podnikáním pod hlavičkou této značky myslí vážně. Pořídit franšízovou licenci si mohou jak ti, kteří chtějí ve své pobočce aktivně fungovat, tak i investoři, kteří se obklopí týmem lidí, kteří budou v jeho kavárně působit a starat se o její bezproblémový chod.
Zákazník na prvním místě / „V naší kavárně je vždy primární postarat se o každého zákazníka. Bez ohledu na to, odkud je. To samé musí platit i pro naše franšízanty,“ říká Jan Novák, majitel a zakladatel značky Chocafé. Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...